Ostria Beach - Neckermann Reizen

• Anja

Hallo,

Eindelijk is het dan zover.

Op 19 februari a.s. wordt ik om 11.15 verwacht bij de geschillencommissie in Utrecht. Ben zeer benieuwd!

Zijn er al meer mensen die toevallig ook al bericht hebben gekregen?

Groetjes,

Anja

• Marchel

Onze zaak loopt inmiddels ook bij de geschillencommissie.

Wij zitten alleen nog te wachten op de datum wanneer het wordt behandeld.

Van Neckermann hebben we niets meer gehoord nadat wij niet akkoord zijn gegaan met hun aangeboden schadevergoeding.

• Mike en Caro

Hallo allemaal,

Ook wij hebben een brief gekregen dat de zaak in behandeling is genomen door de geschillencommissie. Neckermann krijgt een maand de tijd om op te zaak inhoudelijk te reageren…maar hij is in ieder geval niet al afgewezen om een of andere reden…dat is al positief.

Het laatste bericht dat wij hebben van Neckermann was een lachertje. ze vinden da t ze de regels van de ANVR goed hanteren… maar hebben het over contractbreuk en leggen dan de ANVR regel over OVERBOEKING uit….wat klopt hier niet ? Verder vonden ze de schadevergoeding ruim voldoende…alleen tellen ze daarbij ook nog even de vroegboekkorting op die we hebben gekregen omdat we daar gewoon recht ophadden! Er staan nog een paar dingen die we kunnen weerleggen, dus we zijn benieuwd.

Anja en Marchel:succes en houd ons op de hoogte!!

• C C B W en kinderen

Hallo

Onze rechtsbijstand was overeengekomen dat ze ons 75,00 p.p en 20% van de reissom zouden vergoeden .Wij waren hier mee eens de uiterste datum voor betaling was 31 Januari 2008 ,en het zal niemand verbazen dat we niets hebben ontvangen .Nu is er een dwangbevel richting Neckermann in de hoop dat ze hier wel op reageren ,wat de volgende stap is moeten we overleggen met onze rechtsbijstand maar het wordt wel tijd dat ze de zaak tot een einde brengen .

We zijn heel benieuwd wat de geschillencommissie beslist zolang wij niet uitbetaald krijgen kan dit onze vervolg stap worden .

• Jozé

Wij zitten in hetzelfde stadium als Mike en Caro. We zijn zeer benieuwd naar de uitslag van Anja.

Wie weet heeft die voor ons ook consequenties, hoewel onze klacht afwijkt doordat we uiteindelijk niet naar Kreta zijn geweest.

Onze rechtsbijstand verzekering heeft er echter weinig vertrouwen in. Maar wij houden moed! Er is ons onrecht aangedaan. We zijn in onze klacht niet als individuele klanten behandeld maar als groep.

• Anja

Hallo Jozé,

Ook wij zijn uiteindelijk niet naar Kreta gegaan, dus wat dat betreft wijkt dit niet af. Dus er is zeker nog hoop, daar ga ik van uit. Het reisbureau en de rechtsbijstand beginnen toch steeds meer te geloven in een goede afloop, zij waren eerst ook sceptisch. Het feit dat er niet binnen 72 uur is medegedeeld door de reisorganisator dat het niet door kon gaan is niet te weerleggen, plus dat Neckermann in hun verweer wat ze stuurden in december naar ons vol stond met onwaarheden en tegenstrijdigheden.

Als wij onze reis niet betaald hadden 6 weken voor vertrek, moet jij maar eens opletten hoe snel Neckermann dan was geweest met reageren! Dan kunnen ze dat wel opeens hoor, maar wanneer de rollen omgekeerd zijn, wordt het opeens allemaal moeilijk. Nou, in dit computertijdperk is het maar 1 druk op de knop om er achter te komen wie er geboekt hadden bij Ostria Beach, dus het is te gek voor woorden hoe dat alle reizigers om de tuin zijn geleid.

Ik zal dinsdag niet gelijk wat weten, uitspraak volgt helaas pas binnen 4 tot 6 weken, maar ik hou jullie op de hoogte. Spannend!

Anja

• Mike & Caro

Jemig wat een verrassing….. Tegenstrijdig en onwaarheden, waar hebben wij dit eerder gelezen. Inderdaad in onze brief wisselingen met de Neckerbende.

Als we net zo lang moeten wachten op de toegezegde 50Euro vroegboek extra van januari 2007, dan krijgen we in september 2008 ons geld van augustus 2007 terug. Want we hebben 13 maanden!!! moeten wachten op dit geld.

Onze klacht is nu definitief door de geschillencommissie geaccepteerd. Moeten nu een lijst met data opleveren wanneer we Neckerbende niet recht in de ogen kunnen kijken tijdens een zitting.

Een algemeen berichtje voor de mensen die zich ooit bij het actiecomite hebben gemeld en informatie zochten (en hopelijk kregen) moeten wij mededelen, dat ivm een wijziging in ons internet abonnement de site vanaf eind deze week op zwart gaat. Bij de nieuwe provider hebben wij helaas geen ruimte meer om een site te plaatsen. Wij zullen in ieder geval via dit forum ons zelf en anderen op de hoogte proberen te houden.

Let kick their asses!!! Kortom, wij laten ons niet naaien, maar slaan keihard terug!| Ook zonder Neckermann is een leuke vakantie mogelijk……. Misschien wel beter!

• Anja

Vandaag was het dan eindelijk zover, en ik heb er een zeer goed gevoel over.

De vertegenwoordiging van Neckermann probeerde eerst aan te voeren dat in de week van 17 juli pas definitief bekend werd dat Ostria Beach niet door zou gaan, dus dat was wel heel makkelijk te weerleggen. Na wat doorvragen kwam eindelijk de aap uit de mouw, de prijs was niet correct geweest, maar dat wisten wij natuurlijk allang! Dezelfde vakantie kost dit jaar bij Thomas Cook Belgie nl. het dubbele! Had ik gisteren nog op internet gecheckt. Volgens Neckermann was de prijs wel afgesproken in het contract met de hoteleigenaar, maar die hield zich daar niet aan. Nou, ik denk dat de foute prijsmelding bij Neckermann lag en niet bij de hoteleigenaar. Nadat ik vroeg wat de pdf file onderaan mijn klachtenformulier van Neckermann, gedateerd 12 juni inhield, bleek dit dus inderdaad de melding te zijn van het niet doorgaan, terwijl een kwartier eerder ze had gezegd dat ze het pas in de week van 17 juli wisten!!

Nee, ze hadden al die tijd nodig gehad om de hoteleigenaar te bewegen toch voor die prijs ons te laten komen. 6 weken? Waarom hadden we de hotelvoucher gekregen? Ja, Neckermann had besloten ons toch op die papieren te laten reizen. Logisch toch? Ook de voorzitter van de geschillencommissie ging steeds bedenkelijker kijken en vroeg haar waarom ze die kosten dan niet op de hoteleigenaar verhaalden, als hij toch degene was die zich niet aan het contract hield. Daar kon ze ook geen passende verklaring voor vinden. Gevraagd waarom ze dus niet na 12 juni binnen 72 uur dit hebben doorgegeven aan de reiziger, zoals gesteld wordt in de ANVR reisvoorwaarden was het antwoord, omdat Neckermann probeerde toch wat te regelen met Ostria Beach heeft Neckermann besloten niet de ANVR reisvoorwaarden te hanteren! Ik kan nog wel een pagina vullen, maar het kwam overduidelijk over dat hier echt iets scheef zat, en ik ben er voor 100% van overtuigd dat ook de geschillencommisie dit inzag, en mij in het gelijk gaat stellen. Zij stelden ook vragen waar ze geen bevredigend antwoord op kon geven, of een antwoord wat afweek wat ze eerder had gegeven. Ik ben blij dat ik het toch heb doorgezet, het kost wat energie en tijd, maar het volgens mij niet voor niets geweest. De hoogte van het bedrag is natuurlijk afwachten, ik ben benieuwd! Voor iedereen die nog moet, veel succes en houd me op de hoogte.

Anja

• Marcel ZH

Beste Anja,

Is de naam ook bekend van de vertegenwoordiger van Neckermann? Wij zijn

nog steeds in een briefwisselingsfase waarbij steeds weer andere excuses

worden gezocht. Naar nu blijkt, schijnt er aan ons in december een brief te zijn

gestuurd die wij nooit ontvingen. Ook hebben ze kenneijk de klachten van

een andere familie met die van ons verward. Ongelooflijk wat een bende.

Gaarne even de naam doorgeven indien mogelijk.

Marcel.(ZH)

Wij zullen zeker in een vervolgsessie referenen aan de op dit moment gaan

de zaken bij de geschillencommissie.

• Anja

Ik weet helaas niet de naam. Maar voor ons was ook al een zaak geweest aangaande Ostria, waarin ze verklaard dat Neckermann het pas wist in juli. Dus bij onze zaak gaf ze deze datum weer aan, en toen is ze hier op terug moeten komen daar ik kon bewijzen dat dit niet zo was, en gedurende het gesprek is die datum nog drie keer veranderd. Ze was op een gegeven moment helemaal de draad kwijt, de geschillencommissie was not amused, want die voelde zich natuurlijk bedrogen doordat ze dit in de eerdere zaak wel had gezegd, en nu dus moest toegeven dat dit niet klopte. Ook ons hadden ze zogenaamd in oktober al een brief gestuurd, ook wij hadden deze niet ontvangen, ook niet het reisbureau, en ook niet de rechtsbijstand. Het hele verhaal rammelde aan alle kanten, en ik had zoveel info, ook dankzij deze site, dat er geen speld tussen te krijgen was. De geschillencommissie heeft haar nog aangeboden met een nieuw bod te komen, maar dat deed ze niet omdat ze bang was dat ik dit gelijk op internet zou gaan plaatsen. Ze stonden in mijn ogen gewoon in hun hemd daar, ik heb ervan genoten. Eindelijk gerechtigheid hopelijk, en laten we hopen dat dit terug te zien is in hetgeen de geschillencommissie ze gaat opleggen. Zelf een fout maken en dan de shit bij de reiziger wegleggen. Ze heeft toegegeven dat de verkeerde prijs in mei al naar boven was gekomen, en ze hebben toen gewoon besloten hun mond dicht te houden, en je lekker voor het blok te zetten. Is stukken goedkoper dan je laten vertrekken naar Ostria en dan die dubbele kosten voor hun rekening te nemen. Ze komen er sowieso altijd goedkoper vanaf zo, voor 2 weken hadden ze dan bijna 700 euro PER PERSOON bij moeten betalen, dat hebben ze koste wat kost willen voorkomen, en dat is ze gelukt. Hopelijk heeft de geschillencommissie dit ook door (ben overtuigd van wel), en komen ze met een fatsoenlijke uitspraak!