Ostria Beach - Neckermann Reizen

  • test aankoop

    deze morgen heb ik een mailtje gestuurd met de mededeling dat de beloofde tien procent nog steeds niet is gestort.

    Vervolgens heb ik de belgische verbruikersunie Test-Aankoop, waar ik lid van ben, gecontacteerd.

    Ik heb mijn hele verhaal uit de doeken gedaan en men heeft mij daar gezegd dat 10 procent te weinig is als compensatie.

    Daarom zou ik ons dossier aanhangig moeten maken bij de Geschillencommissie reizen in Brussel. Dit dient binnen het jaar te gebeuren.

    Een vergoeding van 25 à 30 % lijkt volgens TestAankoop billijk. En dat dan wel cash en niet via een tegoed bon voor een volgende boeking, dit geeft dan immers verplichtingen tov Neckermann en is meestal beperkt in de tijd.

  • kreta.pagina.nl

    Re: belgie-ostria

    Auteur: Anja (—.speed.planet.nl)

    Datum: 20-07-2007 13:34

    Volgens mijn reisbureau moet je wel een hele lange adem hebben om via een geschillencommissie iets te bereiken. Zal een lange procedure worden, maar goed, ik zou zeggen: ga ervoor.

    Mijn rechtsbijstand is Neckermann vanaf vandaag om de 5 minuten aan het manen, daar zij nog niet gereageerd hebben op hun schrijven. Ook zij vinden het, na alle stukken ontvangen te hebben van mij, in één woord schandalig.

    Zij gaan ze aansprakelijk stellen voor geleden en nog te lijden schade c.q. vervolgkosten, indien zij vandaag niet met een goed en serieus bod komen.

  • karla

    Ook wij hebben het slechte nieuws ontvangen…

    wij mogen ook niet meer naar Ostria Beach, doordat we met kinderen reizen is het aangeboden hotel (hetzelfde als dat van jullie allemaal) niet gelijkwaardig. We zijn druk op zoek naar een alternatief, desnoods op een ander eiland.. vandaag hoorden we dat het -na onze standvastigheid - nu wel mogelijk is om volgens de tarieven en vroegboekkortingen van januari te boeken.maar de tegemoetkoming is nog steeds niet meer dan 10% van het door ons betaalde totaalbedrag.

    Zo zielig als ze zijn, moesten we nog wel even de toeslag van de vlucht op zondag er vanaf halen om die 10% te kunnen berekenen… dan heb je het over een bedragje van 5 euro in totaal! ik maak me daar verder niet druk over, maar kleinzielig is het wel.

    het komt er nog steeds op neer dat we moeten bijbetalen. We zullen wel iets moeten boeken, maar dat wil niet zeggen dat we er ons bij neerleggen! De brieven zijn al in de maak en de instanties als Radar, Kassa en ANVR (ERG belangrijk) zullen worden geinformeerd.

    We zijn blij dat we niet de enige blijken te zijn, want zo doet Neckermann het wel af..

    Iedereen veel sterkte met de beslissing. Het blijft vreemd dat ondanks een contractbreuk het hotel wel gewoon door Neck. wordt aangeboden, en ook nog als toevoeging op het alternatief -zelfs als je terplekke bent!

  • marja

    Mieke op jouw vraag over neckemann/Thomas Cook:

    Thomas Cook / Neckermann is 1 bedrijf. De reisburo's van de holding heten Thomas Cook (verkopen ook andere touroperators), het overkoepelend bedrijf heet ook Thomas Cook. neckermann is een merknaam, net als Vrij Uit dat bij de holding hoort.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt.

  • Wilma

    Geef je even een seintje als het eventueel in de Telegraaf - AD komt te staan?

  • Mieke

    Dank je Marja,

    Ik was er net achter gekomen op het reisbureau. Wij boeken meestal bij een klein TC-reisbureau, waar we hele goede ervaringen mee hebben.

    Ik was er vandaag toevallig en heb ze tussendoor ook verteld over het Ostria Beach gebeuren. Ze waren niet op de hoogte, maar hadden ook geen mensen die er heen gingen gehad.

  • john

    zondag 22 juli komen de 2e ostria gedupeerde terug,ben benieuwd of zij ook berichten plaatsen en actie tegen neckermann gaan ondernemen.

    eigenlijk moet men de krachten bundelen,en gezamelijk neckermann aan pakken.

  • Mieke

    Op vakantiereiswijzer en zoover lees ik niets over de contractbreukproblemen.

    Misschien dat de mensen die nu terugkomen daar ook wat kunnen schrijven?

  • Carin

    Hallo wij zijn een van de gedupeerde die gisteren 22-7-2007 terug zijn gekomen .We hebben geprobeerd om onze vakantie niet te laten verpesten door het handelen van Neckermann maar nu gaan we alles weer op een rijtje zetten.Gisteren is er waarschijnlijk opnieuw een nieuwe groep gearriveerd en hopelijk hebben die het ook niet s'avonds laat bij aankomst op Heraklion gehoord zoals ons !!!en hopelijk droppen ze geen menssen meer in Chersonisos in Hotel Eri Palace met een waardering van 4,2 .Wij waren de gelukkige om daar 1 nacht door te brengen waarna we vervolgens weer met valse beloftes in Arion Palace gedropt zijn .Voor de nieuwe groep veel succes want denk eraan je kinderen mogen niet met een balletje spelen in het water niet met slippers door de gangen lopen (teveel herrie) Niet gezellig voor de tv hangen en kletsen enz want dit hotel zonder enig vermaak voor kinder staat omschreven in de Duitse en Franse gids als een rustig hotel voor alleenstaande en stelletjes.Er is ook maar een bar open en inmiddels uitgebreid met 2 man personeel. Wij gaan nu ook onze strijd aan met Neckermann .Alle Ostria Beach gangers SUCCES!!

  • Anja

    Hallo Carin,

    Wij zouden gisteren zijn vertrokken naar Ostria Beach. Ook wij hadden van Neckermann niets gehoord, en ik ben er gelukkig via deze site vorige week achter gekomen. Als alternatief kregen wij ook Eri Palace, want Arion zat al helemaal vol, en Eri was het enige wat vrij was. Na de check op Zoover en Vakantiereiswijzer wist ik al genoeg! Ook het reisbureau was niet op de hoogte gesteld. Na 2 dagen Neckermann gek bellen geen resultaat, of ik moest naar een andere vakantiebestemming, maar als ik een accomodatie moest nemen met ongeveer dezelfde faciliteiten moest er het dubbele betaald gaan worden, en dan zoiu Neckermann 10% van de meerkosten voor rekening nemen. Onaanvaardbaar. Ik heb mijn rechtsbijstand erop gezet, een brief gestuurd naar de directie, mailtjes gestuurd naar Tros Radar en Kassa. Ik lees trouwens in jouw bericht niet dat je toch overdag naar Ostria Beach mocht om toch van de all in gebruik te maken. Lijkt me trouwens ook een puinhoop, want het is daar dan toch harstikke druk?

    Ik hoop dat jij ook volop actie gaat ondernemen, want ze zullen bij Neckermann moeten weten dat er zo vele vakanties vergald zijn, onnodig, daar ze het al zo lang wisten. Drie weken geleden had ik nog kans gehad een goed alternatief te vinden.

    Ik zou zeggen, zet hem op, ACTIE!!!!!!