Ostria Beach - Neckermann Reizen

  • Ben

    Hallo Caro en Mike,

    Wij om 13.55 uur te Utrecht en jullie?

    Onze klacht gaat naast Ostria Beach ook over Sun Palace te Psalidi op Kos, welke niet overeen kwam met de reisgids en internet.

    mvg

    Ben

  • Marchel

    Hallo Caro en Mike, Ben

    Hoe is het verlopen op de zitting?

    Wij wachten nog steeds op een datum wanneer wij moeten verschijnen.

    Ben zeer benieuwd.

    groeten

    Marchel

  • Ben

    Hallo Marchel,

    Het ging eigenlijk wonderbaarlijk goed, door een communicatiuestoornis (laten we het positief benaderen en het daarmee maar even op houden) had mijn advokaat ongeveer 50 pagina's bewijsmateriaal (foto's, Touristiek etc etc) niet opgestuurd. 2 weken voor de zitting heb ik deze met spoed naar mijn advokaat gestuurd, nadat ik telefonisch contact had gehad met de geschillencommissie. Daar werd mij verteld dat er misschioen een kans was dat ze mijn aanvullende informatie zouden meenemen in de beoordeling. Mijn advokaat heeft daarop alles doorgestuurd en wats schets mijn verbazing ik kreeg zelfs een complimentje over hetgeen ik had opgestuurd. Ze hadden alles gelezen en bestudeerd. Ook Neckermann was op de hoogte van mijn stukken want het was gelijk een reactie op hun antwoord op mijn klacht. Mijn advokaat had mij van te voren verteld dat gezien de hoeveelheid papier mijn aanvullende informatie waarschijnlijk geweigerd zou worden. Dat is dus gelukkig niet gebeurd. Naast mijn klacht over de annulering van Ostria Beach had ik ook een klacht over de vervangende reis nl. Hotel Sun Palace op Kos, de beschrijing op Internet kwam in geheel niet overeen met de werkelijkheid. Neckermann probeerde veel goed te praten, wat volgens mij niet is gelukt, want ze kreeg tegengas van mijn advokaat, van mij en van de geschillencommissie.

    Nu maar afwachten wat er besloten wordt. Ik hoorde van een manager van een groot landelijk reisburoketen dat de vergoeding van € 600,00 a € 700,00 een mi of meer standaard vergoeding is. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen wordt een hogere vergoeding gegeven.

    Ik ga nu weer via het reisburo boeken, als er problemen kunnen zij het oplossen. Daarnaast is reizen met Neckermann voor mij voorlopig van de baan, als ze zo net waren geweest om mijn klacht netjes af te handelen, dan was het zover niet gekomen.

    Ik heb nog na de zitting met de medewerkster van Neckermann gepraat en haar verteld dat sinds Thomas Cook het heeft overgenomen het bergafwaarts gaat met Neckermann. Ze kan daarmee doen wat ze wil. Ik ben voorlopog genezen.

  • Mike en Caro

    Hi Ben (ea)

    Wij zijn gisteren (18/4) ook bij de geschillencommissie geweest. De voorzitster had onze klacht kort en bondig goed samengevat en vroeg of wij ons daarin konden vinden. Dat konden we maar hebben toch nog maar wat zaken nader toegelicht.

    We hebben, hopen we althans, de commissie ervan kunnen overtuigen dat Neckermann in deze een hele vreemde rol heeft gespeeld. En ook niet echt consequent is in zijn beantwoording en benadering van haar reizigers. In het laatste repliek van Neckermann werden al hun eerdere brieven weer tegen gesproken en gingen ze op zaken in die buiten de scope van de klacht lagen. Zo werd nu ook de website erbij gehaald die opgezet is geweest.

    Het verweer van de dame van Neckermann (krijg bijna medelijden met haar) was er niet. Ons verweer komt duidelijk in de stukken naar voren en er is spraken van contractbreuk. We hebben het in mei gehoord (goh nu wel toegeven maar in het begin glashard ontkennen) en hebben tot juni geprobeerd om alternatieven te vinden.

    Een van de commissieleden kende de stukken klaarblijkelijk van andere zaken want die zat er echt bij als, daar hebben we nummer zoveel van zoveel van deze ellende. Ik ken de verhalen nu wel zo'n beetje. Het andere commissielid probeerde (vermoedelijke voor de tigste keer) de reden van de contractbreuk te achterhalen en waarom ze zo lang hebben gewacht met het informeren van de reizigers.

    Ons gevoel na afloop was wel positief. We hebben ons verhaal gedaan, we hebben een alternatief gevonden die redelijk goed heeft uitgepakt. Maar niet in vergelijking staat wat je orgineel had uitgezocht. Ons streven is dat we minimaal het meer betaalde geld van ons alternatief terugkrijgen en stuk compensatie van de meerkosten die we hebben gedaan en een stukje genoegdoening.

    En inderdaad, Neckermann staat zeker tot 2010 op de zwarte lijst. Hoe mooi ook soms de aanbiedingen zijn.

    Het wederom lange wachten is nu begonnen. Wie nog moet gaan succes, en wie al geweest is en een uitspraak heeft gehad deel het met ons.

  • Ben

    Heeft inmiddels nog iemand al een zitting gehad of uitslag?

  • Mike en Caro

    Hi Ben

    Het is nu 5 weken geleden (morgen) dat de zitting was. Dus we hopen dat het dan op de deur mat valt. Het zou 4-6 weken duren was de verwachting.

    Wij hebben in ieder geval niets meer gehoord van anderen en zijn ook benieuwd naar het verdere verloop.

    Michael

  • C Wouters

    Hallo wij hebben onze zaak niet voor de geschillencommissie laten komen ,omdat onze rechtsbijstand al op papier een toezegging had van 20 % vergoeding plus 75 euro p.p omdat wij volgens Neckermann op de verkeerde stapel terrecht gekomen waren en daarom zolang moesten wachten ?.Omgerekent (wij waren met 9 personen) komt de totale vergoeding uit op 30 % en hier zijn wij mee accoord gegaan en begin deze maand hebben wij dat bedrag op de rekening gestort gekregen.

    Carin

  • Marchel

    Onze zaak wordt 26 mei behandeld door de geschillencommissie in Utrecht.

  • Ben

    Hallo Marchel,

    Hoe ging de hoorzitting? Hebben jullie alles kunenn vertellen wat je wilde en werd er geluisterd?

    Voor ons is het vrijdag 6 weken geleden dat we zijn geweest bij de geschillencommissie, ben benieuwd of we deze week iets horen. Volgende week gaan we een weekje naar Kreta, we hebben nu gekozen voor Chersonissos met Jiba. Neckermann is voor mij verleden tijd.

    BenMarchel schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Even een update van onze zaak.

    > Het aanbod van 15 % hebben wij niet geaccepteerd. Wij hebben

    > dit schriftelijk in november, door onze advocaat, aan

    > Neckermann gemeld. Na een aantal weken heeft ons reisbureau

    > navraag gedaan maar Neckermann had onze (afwijzings)brief

    > niet ontvangen. Direct, door zowel reisbureau als onze

    > advocaat, de brief nogmaals via de fax verstuurd. Vandaag

    > heeft het reisbureau wederom contact opgenomen met Neckermann

    > en Neckermann beweerd ook deze faxen niet te hebben ontvangen

    > !!!!!! Zeer vreemde gang van zaken.

    > Neckermann maakt er gewoon een potje van. I.v.m. de

    > feestdagen is onze advocaat tot in het nieuwe jaar niet

    > bereikbaar maar de hele zaak ligt inmiddels al bij de

    > geschillencommissie. Neckermann zal met een zeer goed aanbod

    > moeten komen. Wij gaan door tot het gaatje mede gesteunt door

    > reisbureau Bastinck in Amersfoort die ons wel goed behandelen.

    >

    > Prettige jaarwisseling en graag info van andere gedupeerden.

    >

    > Marchel en familie

  • Marchel

    Hallo Ben (en de rest),

    De commissie bestond onder andere uit 2 personen die al meerdere Ostria zaken hadden behandeld dus ze waren al goed op de hoogte.

    Ik heb e.e.a. nog nader toegelicht, de mevrouw van Neckermann had verder niets toe te voegen.Ze zei dat het alleen ging om de hoogte van de vergoeding. We zullen nog een week of 6 tot 8 geduld moeten hebben.

    Laat even wat weten als jullie de uitslag hebben.

    Groeten,

    Marchel