Ostria Beach - Neckermann Reizen

  • Jozé

    Hallo allemaal.

    Wij hebben 2 juni een uitnodiging van de geschillencommissie, in 's gravenhage voor de behandeling van onze zaak.

    groet Jozé

  • Ben

    Hallo allemaal,

    Afgelopen vrijdag (30 mei) was het 6 weken gelen dat ik bij de geschillencommissie ben geweest. Helaas heb ik nog geen uitslag binnen en ook mijn advokaat heeft nog niets gehoord.

    We gaan nu 8 dagen naar Kreta en hoop bij thuiskomst bericht te hebben.

    Wie nog naar de geschillecommissie moetm succes bij de hoorzitting. Mocht iemand uitslag krijgen dan verneem ik die graag.

    Ben

  • Mike en Caro

    Het verlossende woord van de commissie hebben wij zaterdag jl mogen ontvangen. En wij kunnen de zaak met een goed gevoel van rechtvaardigheid afsluiten.

    Neckermann wordt in de uitspraak van de commissie (4 a4-tjes) volledig de oren gewassen. En komt tot de conclusie dat Neckermann nooit had moeten (mogen) overgaan tot de annulering van de vakanties en het aanbieden van de niet gelijkwaardige accomodaties. En ze worden dus gesommeerd om de kosten van de zaak te vergoeden (205E) de kosten van onze aanmelding te vergoeden (100E) en daarnaast ons een schadevergoeding te betalen van iets meer dan 25%. We hopen dat Neckermann de totale som binnen de gestelde maand zal gaan overmaken.

    Maar daar houden we een vinger aan de pols. Het seizoen begint immers weer, en daarnaast zullen ze nog wel meer Ostria gevalletjes moeten gaan betalen. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat Neckermann beter de vakanties had moeten laten doorgaan en de kosten voor haar rekening had moeten nemen. Dat had ze veel tijd gescheeld met het beantwoorden van alle brieven en telefoontjes en het afreizen naar de geschillencommissie, plus alle kosten die ze alsnog moeten betalen.

    In ieder geval wie nog moet….. SUC6, wie op een uitspraak wacht TOiToiToi

  • Ben

    Hallo Allemaal,

    Vandaag eindelijk de uitslag ontvangen. En wat staat erin: Contractbreuk is een gewichtige omstandigheid om de reis te annuleren!

    Maar aangezien mijn vervangend Hotel niet overeen kwam met de reisgids krijg ik 26,3% terug en Neckermann moet de Euro 205,00 behandelingskosten en de Euro 100,00 klachtengeld betalen.

    Eenduidige uitspraken doet de geschillencommissie dus niet en mijn vergoeding komt overen met de standaardvergoeding.

    Nu afwachten of Neckermann betaald binnen een maand.

    Ik had vorige week een reis naar Kreta van € 145,00 p.p. naar Chersonissos via Jiba. Voor € 145,00 kun je niets verwachten, dus alles valt dan mee. Heerlijke week gehad. Voor dat geld heb je veel meer plezier en klagen heeft geen zin want een aangetekende brief is al te duur.

    Voor wie nog gaat of uitslag moet krijgen, succes en ik zal het blijven volgen.

  • Joze

    Hallo allemaal,

    Wij zijn 2 juni bij de geschillencommissie geweest. We kregen een aanbod van 30% vergoeding die we afgewezen hebben omdat we 66% extra kosten hebben moeten maken om nog leuk weg te kunnen die zomer.

    De medewerkster van ons reisbureau was mee en kreeg de gelegendheid om te vertellen hoeveel moeite het had gekost ons om te boeken en dat Neckermann daarbij niet erg behulpzaam was geweest. Tevens kon ze uitleggen dat we het goedkoopste alternatief van dat moment hadden gekozen.

    Neckermaan kon in individuele gevallen niet hoger gaan dan de vergoeding van 30% omdat anders binnen de kortste keren via internet iedereen daarvan op de hoogte zou zijn. Een beetje een flauw argument. Wij hebben aangegeven dat we last hebben gehad van de groepsafwikkeling van dit probleem terwijl we individuele klanten zijn, die geen groepsreis geboekt hebben. Bovendien moeten we wel allemaal individueel de klachten procedure afhandelen…

    We hebben in ieder geval wel een goed gevoel over de zitting. Het is prettig om je verhaal mondeling te kunnen doen en antwoord te kunnen geven op de vragen van de commissie. Nu afwachten op de beslissing…die komt ws. tijdens onze kampeer vakantie (gewoon weer lekker simpel zonder te boeken.)

    nog 1 maal: wordt vervolgd

    groet Jozé

  • Jos

    Beste allemaal,

    vandaag uitspraak van de geschillencommissie binnengeregen: 30% van het totale reisbedrag, daarbij alle onkosten voor neckermann.

    Dat wij in het gelijk werden gesteld was voor ons de reden. De vergoeding is mooi meegenomen. Met excuses van Neckermann.

  • Ben

    Wie heeft van Neckermann het geld op tijd ontvangen? Bij mij hebben ze nog één dag, maar geloof nooit dat ze op tijd zullen betalen.

  • Mike en Caro

    Hi Ben

    Wij hebben afgelopen maandag het geld ontvangen. Ook wij hadden de verwachting dat het ff ging duren. We hadden de telefoonnummers al klaar liggen, om nog eens de dames en heren wakker te schudden.

  • Gerda

    Hoi Ben ,Wij waren de eerste die bij de geschillencommisie zijn geweest ,wij hebben t geld op tijd ontvangen

    succes

  • Ben

    Mijn rechtsbijstandverzekering heeft vandaag contact gehad met Neckermann. Duizend maal excuses van Neckermann, ze waren (even) vergeten dat zij mij moesten betalen. Ze zijn dus nu (wederom) te laat!

    Waarom verbaasd mij dit nu niet?