Ostria Beach - Neckermann Reizen

• Caro en Mike

Hallo allemaal,

het kan kloppen dat het stil is op de Ostria-site. Wij (de site-makers) hebben een email gestuurd naar de ons bekende gedupeerden, met een update, wat extra info en dat we graag de reakties zouden willen horen en dat we die dan zouden verzamelen. Helaas hebben we op die manier maar van een klein aantal mensen een reaktie gehad.

Vandaar dat de laatste update dus ook van 06 oktober is, aangezien de reakties niet binnenkwamen. We hebben zelf ook intussen een ‘antwoord’ van Neckermann gehad, wat nergens op sloeg. Ze gingen alleen in op de door de Rechtsbijstand verstuurde 2e brief, maar totaal niet geen antwoord op onze vragen en eisen uit de eerste brief. Ze bleven bij het aanbod van eind juli (10% extra + vroegboekkorting mogen gerbruiken bij nieuwe reservering) We hebben de rechtsbijstand er nu tussen uit gehaald, want ze hadden totaal geen idee waar het overgaat en gooiden iedere keer het WETboek ertussendoor. Van ANVR-voorwaarden wisten ze niets af en leek ze ook niet te interesseren. We hebben nu zelf een reaktie op de negatieve brief van Neckermann gestuurd. Bij geen antwoord uiterlijk 30 dec. zullen we de zaak aanhangig maken bij de Geschillencommissie. Dat kan nog net allemaal.

• Anja

Na 5 maanden vandaag via de geschillencommissie en de rechtsbijstand reactie ontvangen van Neckermann. Zegge en schrijve 15%. In de brief diverse zaken die ik zonder problemen kan weerleggen. Ook stellen zij dat we allen pas zo kort voor vertrek op de hoogte werden gesteld, omdat ze het omboeken zgn. op volgorde van vertrekdatum deden. Ik heb berichten op deze pagina gevonden dat er toch ook mensen bij waren die ruim 2,5 week van te voren op de hoogte werden gesteld. Zijn er nog meer mensen die langer dan drie dagen van te voren op de hoogte werden gesteld? Bijv. mensen die in augustus zouden vertrekken? Kunnen jullie me laten weten wanneer jullie precies op hoogte zijn gesteld, zodat ik ook kan aantonen dat dit een zwamverhaal is.

Ik ga het niet accepteren, en laat het voorkomen bij de geschillencommissie. Ze stellen wel vast dat ze begrijpen dat het voor ons een teleurstelling was, en dat ze dit bedrag “uit coulance” willen bieden. Nou Neckermann, de tranen in mijn ogen!

See you in court.

Anja

• C,C,D,J W,B,J,J &L

Hallo Anja

Wie heeft jou die 15 % voorgesteld ? is dit via de geschillencomissie dan is het inderdaad een lachertje als we daar 5 maanden op moeten wachten.Wij hadden begrepen dat ze via onze reisorganisatie ook een vergoeding hadden aangeboden van 15 % plus daarbij 75 euro p.p omdat we op een verkeerde stapel waren beland en dat we daarom zolang op antwoord hadden moeten wachten ??!! Wij hebben dit voorstel overigens nooit zelf ontvangen via de post maar wel geaccepteerd (omgerekend was het 32% vergoeding) we begrepen via onze rechtsbijstand dat ons dossier nu inmiddels ook bij de geschillencommissie ligt omdat het termijn verstreken is om onze vergoeding te storten .Wij zijn in Juli geweest en hebben niets van tevoren gehoord van Neckermann (en daarna ook niet trouwens ) We hopen dat het nu onderhand eens afgehandeld wordt .Succes ermee

• Caro en Mike

Hallo Anja,

Wij zouden 19aug naar Ostria Beach zijn gegaan, wij zagen op 19jul de eerste reakties hier op startpagina en tegelijkertijd bleek er een brief van Neckermann bij ons reisburo. Wij hebben dus een maand voor vertrek al gehoord dat het niet doorging… nog steeds erg laat aangezien de eerste gedupeerden al in begin juli bekend waren en Neckermann zelfs al in mei op de hoogte was… zie reakties op deze startpagina…

Wij gaan ook door…

• Anja

Hallo,

bedankt voor jullie reactie!

Misschien nog een tip: in de ANVR reisvoorwaarden staat omschreven dat een

reisorganisator verplicht is binnen 3 werkdagen een wijziging door te geven

aan de reiziger, vanaf het moment dat ze op de hoogte gesteld zijn van de

wijziging (mei 2007! dus, zover wij allen weten, en misschien zelfs al eerder). Is dus volledig aantoonbaar dat ze iedereen in de waan hebben gelaten, en bewust hebben gewacht om zo ons allen voor een voldongen feit te stellen.

In hun brief van 18 december, 5 maanden later, nemen ze nog steeds geen enkele verantwoordelijkheid en stellen dat ze niet verplicht zijn een gelijkwaardig alternatief aan te bieden daar het hoogseizoen was! Het lag allemaal aan de hotelier, en dat ze zo laat op de klacht reageerden lag weer aan de rechtsbijstand, want die hadden hun correspondentie weer niet aan de juiste persoon binnen Neckermann gericht. Ja, ja, zo lust ik er nog wel één.

Het omboeken werd zgn. afgehandeld op vertrekdatum. Ook al niet waar dus.

En bovendien, dat zou lekker zijn, kunnen ze op deze manier reizen aanbieden, en dan in het hoogseizoen met een verdwaalde opmerking “contractbreuk” komen, en dan zouden ze je ongepermitteerd in een dumphotel kunnen plaatsen. Te gek

voor woorden, en ze durven ook nog te stellen dat ze de vergoeding mij "uit

coulance" willen aanbieden. Nou, toen gingen mijn haren helemaal rechtop

staan! Ze bieden 15%, en stellen dat ze daar al heel erg coulant in zijn!

Ik ga lekker door, en de onderste steen komt boven. Laat ze de

bewijzen voor de contractbreuk maar overhandigen, en de daarbij behorende

datum, en dan zullen we weer verder kijken!

Ik ben wel blij te horen dat ik niet de enige ben die dit doorzet. Hopelijk kunnen we wat bereiken met elkaar.

Nog een verzoek, zet, als je wilt natuurlijk, je naam e.d. onder de mail, want volgens de rechtsbijstand kan Neckermann dan stellen dat je zelf zo'n bericht op internet plaatst.

Succes!

Anja

• Caro en Mike

Hallo Anja,

wat bedoel je met de laatste zin? We snappen m niet helemaal ;-).

Wij hebben onze eigen namen er boven staan, daar doen wij niet moeilijk over en ook de internetsite is duidelijk daarin. Verder heb je gelijk wat betreft de ANVR vorowaarden mbt meldingsplicht van de touroperator. Zie ook de informatie op de internetsite hierover. ook het wegwuiven voor het aanbieden van een passend alternatief tijdens het hoogseizoen is grote onzin. De voorwaarden zijn er erg duidelijk over. het leuke is dat NEckermann zich duidelijk onder iedere eis uit probeert te praten. In iedere brief staat zowat een andere redenatie/uitvlucht. En dat kan ze gaan opbreken als de geschillencommissie ze gaat vergelijken…

Voor degene met de afzender met veel letters:

Als ik het bericht van Anja goed lees, heeft de geschillencommissie NEckemann nog 1 kans gegeven om ZONDER procedure tot een vergelijk te komen met Anja. De brief van Neckermann zal daarom waarschijnlijk van Neckermann naar de Geschillencommissie en rechtsbijstand zijn gestuurd. De 15% is -zover wij hetook van enkele anderen hebben gehoord- een standaard aanbod van Neckermann.

Nogmaals roepen wij een ieder op om aan de sitemakers (van de Ostria-site) door tegeven wat de reaktie was van Neckermann en of jullie doorgaan ja of nee.

Dan kunnen we dat wel doorgeven aan de geschillencommissie als dit nodig is.

Allemaal een prettige kerst en een fijn nieuwjaar..en sla de Neckermann gidsen dit jaar maar over ;-)

• Anja

Hallo Caro en Mike,

Even over die namen, je hebt gelijk. Ik had nl. de e-mail van jullie doorgestuurd naa DAS rechtsbijstand, maar als je die via je mailbox verstuurd staat daar geen naam bij. Je moet deze dus inderdaad vanaf deze prikpagina kopieren en dan verzenden.

Het aanbod is inderdaad van Neckermann naar de geschillencommissie verstuurd, nadat de termijn verstreken was. Ze kwamen nu opeens met een kopie van een brief van 19 oktober op de proppen die ze zgn. naar de rechtsbijstand gestuurd zouden hebben, maar die heeft vreemd genoeg nooit iemand ontvangen. Niet de rechtsbijstand, niet het reisbureau en dus ook ik niet. Daarin staat zelfs vermeld dat ze me een vergoeding van 136 euro zouden hebben toegekend, maar ook die zijn nooit bij iemand aangekomen. Ik heb nog nooit zo'n onprofessionele manier van afhandeling meegemaakt! Vol onwaarheden en omtrekkende bewegingen. Ik kan niet wachten dat het voor gaat komen. Zal wel weer duren, want ik moet dus weer mijn reactie doorgeven voor 16 januari, dat heb ik al gedaan natuurlijk, dat ze lekker de boom in kunnen met hun aanbod. Dat moet dan weer doorgegeven worden aan Neckermann en dan zal er eindelijk wel een datum geprikt gaan worden. Voor je het weet ben je weer aan vakantie toe (betaald door Neckermann hopelijk??)

Ik hoop voor iedereen dat deze hele affaire in 2008 positief wordt afgesloten en dat we inderdaad de zomerbrochures van deze fijne firma laten liggen bij het reisbureau. Ik in ieder geval wel!

Groetjes,

AnjaCaro en Mike schreef:

>

> Hallo Anja,

>

> wat bedoel je met de laatste zin? We snappen m niet helemaal

> ;-).

> Wij hebben onze eigen namen er boven staan, daar doen wij

> niet moeilijk over en ook de internetsite is duidelijk

> daarin. Verder heb je gelijk wat betreft de ANVR vorowaarden

> mbt meldingsplicht van de touroperator. Zie ook de informatie

> op de internetsite hierover. ook het wegwuiven voor het

> aanbieden van een passend alternatief tijdens het hoogseizoen

> is grote onzin. De voorwaarden zijn er erg duidelijk over.

> het leuke is dat NEckermann zich duidelijk onder iedere eis

> uit probeert te praten. In iedere brief staat zowat een

> andere redenatie/uitvlucht. En dat kan ze gaan opbreken als

> de geschillencommissie ze gaat vergelijken…

>

> Voor degene met de afzender met veel letters:

> Als ik het bericht van Anja goed lees, heeft de

> geschillencommissie NEckemann nog 1 kans gegeven om ZONDER

> procedure tot een vergelijk te komen met Anja. De brief van

> Neckermann zal daarom waarschijnlijk van Neckermann naar de

> Geschillencommissie en rechtsbijstand zijn gestuurd. De 15%

> is -zover wij hetook van enkele anderen hebben gehoord- een

> standaard aanbod van Neckermann.

>

> Nogmaals roepen wij een ieder op om aan de sitemakers (van de

> Ostria-site) door tegeven wat de reaktie was van Neckermann

> en of jullie doorgaan ja of nee.

> Dan kunnen we dat wel doorgeven aan de geschillencommissie

> als dit nodig is.

>

> Allemaal een prettige kerst en een fijn nieuwjaar..en sla de

> Neckermann gidsen dit jaar maar over ;-)

• Marchel

Hallo allemaal,

Even een update van onze zaak.

Het aanbod van 15 % hebben wij niet geaccepteerd. Wij hebben dit schriftelijk in november, door onze advocaat, aan Neckermann gemeld. Na een aantal weken heeft ons reisbureau navraag gedaan maar Neckermann had onze (afwijzings)brief niet ontvangen. Direct, door zowel reisbureau als onze advocaat, de brief nogmaals via de fax verstuurd. Vandaag heeft het reisbureau wederom contact opgenomen met Neckermann en Neckermann beweerd ook deze faxen niet te hebben ontvangen !!!!!! Zeer vreemde gang van zaken.

Neckermann maakt er gewoon een potje van. I.v.m. de feestdagen is onze advocaat tot in het nieuwe jaar niet bereikbaar maar de hele zaak ligt inmiddels al bij de geschillencommissie. Neckermann zal met een zeer goed aanbod moeten komen. Wij gaan door tot het gaatje mede gesteunt door reisbureau Bastinck in Amersfoort die ons wel goed behandelen.

Prettige jaarwisseling en graag info van andere gedupeerden.

Marchel en familie

• Jozé

Ook onze klacht is onderweg naar de geschillencommissie. Wij zijn uiteindelijk niet naar Kreta geweest maar een week later naar Ibiza. We hebben daarvoor 66% moeten bijbetalen aan Neckermann ondanks de 10% korting regeling!

Onze klachten zijn: niet binnen 73 uur in kennis gesteld van de problemen. Wat was de reden dat we niet naar Ostria Beach konden? Laat Neckermann maar eens openheid van zaken geven. Pas dan kan bepaald worden of er sprake was van een overmacht situatie. Er is ons geen vergelijkbare accomodatie geboden, dat was Arion Palace absoluut niet. De extra gemaakte reiskosten zien wij als gevolgschade waar Neckermann verantwoordelijk voor is.

Het blijft spannend, succes allemaal!

• Michael

Lotgenoten

Wij hebben het antwoord van Neckerbende ontvangen, we krijgen 0,0 want bij een overboeking (ja ja nieuw synoniem voor contractbreuk) zijn ze nl niet verplicht om een gelijkwaardige accomodatie aan te bieden…….

Wie heeft er nog meer een antwoord van deze strekking ontvangen van deze boevenbende?

De hele Ostria beach (en wellicht ook andere) zaak is door Neckermann ge-outsourcde. Want ja de nieuwe vakantieboekingen komen binnen, dus heb je geen tijd meer om de oude meuk netjes af te handelen.

Hoe staat het met de mensen die al naar de geschillencommissie zijn gestapt, al resultaat geboekt? Of een zwijgplicht over de uitslag opgelegd gekregen.

We zijn erg benieuwd. In ieder geval ligt ons dossier van ruim 2kg papier nu ook bij de geschillencommissie.