Sunweb niet te vroeg boeken je betaald dan teveel

• Xander - Moderator

@Wilma

Er zijn twee manieren om je te herkennen.

De eerste is wanneer je (persoonlijke) gegevens intikt, bijv. Inloggen, op de website, da's logisch.

De tweede is dat de eigenaar van de website je kan herkennen aan het internetadres van je pc. Iedere internetaansluiting heeft een eigen uniek adres. Dat adres kan je dus opslaan, en zonder te weten wat je naam is, weet de website dat dezelfde pc/internetaansluiting (dus niet noodzakelijkerwijs dezelfde persoon) wederom op de website zit. De rest is dan 1+1=2.

Er zijn volstrekt legale methoden om er voor te zorgen dat je eigen internet adres steeds anders is zodat de website niet weet dat je dezelfde bent, terwijl je toch gewoon steeds thuis achter je eigen pc zit. Surf je dan weer naar die website, dan wordt je behandeld alsof je een nieuwe bezoeker bent.

Het voert te ver een en ander precies uit te leggen op een forum dat over Kreta gaat. Google kan je zeker verder helpen.

• lucy f

Dit is hun reactie, wel verwacht, zal ook vast kloppen, maar voelt wel even anders. Zal niet zo snel meer vroeg boeken, dat is zeker.

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan niet helemaal tevreden te zijn met onze prijsstrategie. Graag lichten wij het één en ander toe.

Wij vinden het jammer dat u hierin teleurgesteld bent. Op het moment dat u alle gegevens heeft doorgegeven en een reserveringsnummer heeft gekregen, beschouwen wij dit als een definitieve reservering. Wanneer de prijs voor dezelfde reis na uw boeking verandert kunt u niet meer tegen de nieuwe reissom boeken.

Wij werken met fluctuerende prijzen. Op basis van vraag en aanbod kunnen onze prijzen op elk moment van de dag worden aangepast. Daarnaast werken wij vaak met aanbiedingen. Hierdoor kan het voorkomen dat de reis welke u boekt later goedkoper of duurder wordt aangeboden. Wij blijven op zoek naar de beste aanbiedingen en de onderhandelingen met onze accommodatieverschaffers over de prijzen continueren. Wanneer de vraag naar een bepaalde accommodatie groot is, proberen wij uiteraard meer kamers te contracteren. De mogelijkheid bestaat dat deze kamers tegen andere voorwaarden en prijzen worden ingekocht, waardoor de reissom zowel hoger als lager kan uitvallen.

Met bovenstaande toelichting vertrouwen wij u meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Ik ga ervan uit dat ik uw vraag duidelijk heb beantwoord. Heeft u nog een vraag, dan kunt u ons natuurlijk bellen of opnieuw een e-mail sturen.

Met vriendelijke groet,

Laura van Middelkoop

Contact Center

Sunweb Vakanties

Postbus 1439, 3000 BK Rotterdam

t 0900-0290 (15 cpm)

f 010-2802169

e info@sunweb.nl

i www.sunweb.nl

Toch nog maar even op gereageerd met dat ik wrang vindt dat binnen 6 dagen het ons 400 euro scheelt, is niet een hele kleine prijsverlaging. Als ik kleding koop en ditzelfde speelt, krijg ik binnen 4 wkn het verschil wel terug. En dat ik toch enige tegemoetkoming van ze verwacht.

• lucy f

Werd vanmiddag door Sunweb gebeld, was blij verrast. Ze hadden het toch nog eens besproken en overwogen en idd zo kort geleden geboekt.

We krijgen hem niet voor de prijs die nu doorgehaald staat, maar ze komen ons voor de helft tegemoet, scheelt in ons geval 195 euro.

De aangepaste factuur al gekregen. Ben hier uiteindelijk wel tevreden mee:)

• Luus33

Goed zo Lucy, zo zie je maar; je moet het er niet bij laten zitten als je je bedonderd voelt!

Hoop dat je nu toch een beetje goed gevoel hebt bij jullie vakantie naar dit mooie complex..

Gr, Luus

• G & M

Prachtig Lucy ze weten wel hoe het hoord maar ik krijg het idee dat ze al weten dat mijn bericht

over al staat ook bij Radar op de side.

Ik laat je nog weten hoe ze naar mij reageren op mijn mail.

• G & M

Wel wat later antwoord Luus maar deze week na div. mailtjes met Sunweb heb ik tog een temoedkoming

gehad,van de helft van het verschil dus 160,00 euro ze hadden beter sneller kunnen reageren heeft ze veel

boekingen gekost vorige week nog 6 meiden van het handbal team ze hebben weer gewoon geboek bij het

reisburea na het horen van mijn verhaal werd het dus niet Sunweb.

Dus het haald zeker aan om door te gaan met hun en het te melden op de internet sides.B)-

• Luus33

G&M,

goed zo, beter laat dan nooit zou ik zeggen!

Op deze manier heb je tenminste nog het gevoel dat je tegemoed wordt

gekomen.

Gr, Luus

• G & M

Vanavond in Kassa bij de Vara 18.55 daar gaat ze het hebben over het nut van vroegboeken.

• adosa

naar aanleiding van het item sunweb niet te vroeg boeken heb ik mijn boeking ( half januari gedaan)eens onder de loep genomen.

en bij het controleren van mijn boeking blijkt dat het nu zelfs 240 euro duurder is dan in januari.

zo zie je maar weer dat het alle kanten uit kan gaan.

in het vervolg blijf ik vroeg boeken.

• krystle

Ook ik ben na aanleiding van deze discussie naar jiba gegaan waar ik geboekt had even gekeken en ook wij zijn vele malen goedkoper kwijt dan de prijzen van nu !

En wij hebben in februari geboekt