Sunweb niet te vroeg boeken je betaald dan teveel

• G & M

Het is oppassen om te vroeg te boeken bij Sunweb dit kost je extra geld want je krijgt geen vroegboek korting en je voordeel kaart steld ook niets voor.

Wij boekte op 18 ockt. 2011 een 22 daagse reis naar Kreta koste voor 2 personen 2138,00 euro komen nog reserveringskosten bij 20,00 euro en 2,50

calamiteitenfonds totaal dus 2160,50 hier ging van af 230,00 vroegboek korting en 100,00 voor de voordeel kaart dus kost de reis 1830,00 euro.

Nu zit ik vanmiddag te kijken wat hij nu kost 1845,00 incl. de kosten.

Ik heb hier van middag Sunweb over gebeld hun antwoord was ja jammer dit wordt van hogerhand geregeld.

Ben eens even aan het zoeken geweest op het internet onder klachten Sunweb en dit schijnt al jaren te gebeuren en hun schuilen zich achter de ANVR.

• Luus33

Die vroegboekkorting stelt ook niet veel voor; bij ons was dat een tientje per persoon…

De voordeelkaart hebben we ook niet.

Trouwens…andere jaren hadden ze rond de feestdagen een actiecode twv 40 euro;

die is er ook niet meer of ik heb iets over het hoofd gezien…

Gr, Luus

• lucy f

Ja hoor, ze hadden nu ook een kortingactie, genaamd “2012 SUNWEB”, krijg je 50 euro korting, hebben wij ook gekregen bij boeken onlangs.

Bij Jiba en Sudtours, uit hetzelfde nest helaas niet die korting of andere actie.

• lucy f

Ik zie nu trouwens bij controleren dat ze de prijzen van “ons complex” op Kreta flink verlaagd hebben in die paar dagen, vorige week geboekt………… Ons app. met zwembadje zit al vol, wel een studio met zwembadje en die scheelde maar 20 p.p. qua prijs. Scheelt bijna 400 eurie voor ons. Dat hebben ze snel verdient, ik heb ze gemaild.

• G & M

Ik ben benieuwd wat hun antwoord is denk het zelfde als bij mij HET IS JAMMER MAAR WORD VAN HOGERHAND GEREGELD.

Heb het verhaal ook aan Radar gezonden staat nu ook op de side en bel maandag het paneel hier ook over op mischien kunnen ze iets er mee doen alleen

als ze maar waarschuwen voor dit bedrog bij de Sunweb organisatie

• chris

Volgens mij heb je geen schijn van kans. Je koopt gewoon een produkt. Wanneer het dan later in de uitverkoop is en veel goedkoper heb je gewoon pech.

• Arthur

Als de vakantieganger iets flexibeler was kon hij veel geld overhouden, en daar bedoel ik de accomodatie mee. Iets verderop is het vaak een stuk goedkoper met de zelfde faciliteiten.

• G & M

Beste Chris waar het mij om gaat is om niet meer vroeg te boeken en zeker niet bij Sunweb dit spel zijn ze al een poosje mee bezig

de mensen worden vindt ik gewoon bedonderd door hun als het nu om een reis zou gaan maar is gewoon standaard bij ze dus vroeg

boek korting of hun voordeel pasjes steld dus niets voor bij hun.

• G & M

Arthur ze flikken het met al hun accomodaties stroop het internet maar eens af zie ook Lycu f binnen een paar weken 400,00 euro goedkoper

Het mooiste zou zijn rechtstreeks te boekken bij de accomodatie maar je zit vaak met de vliegreis.

Wij gaan zeker over een paar jaar met de auto dan wordt het een stuk makkelijker dan boekken we zelf de accomodatie .

• Xander - Moderator

Ik ben het met Chris eens voor wat betreft het verschil in prijzen. Soms heb je geluk, soms heb je pech. De verkoper maakt de prijs, en die accepteer je of niet, al of niet na er eerst over onderhandelt te hebben. Een deal is een deal, en dan moet je niet achteraf gaan piepen als het ook goedkoper had gekund. Tenzij je op een of andere manier wordt beduveld of er een fout is gemaakt, maar dat is hier denk ik niet aan de orde.

Prijzen van vliegtickets wisselen toch ook regelmatig ? Dat weten we allemaal en accepteren dat ook. Precies hetzelfde, je moet op het juiste moment toeslaan, alleen weet je van te voren niet wat het juiste moment is.

Sowieso denk ik, zeker in deze tijden, dat het aantrekkelijk is om alleen vliegtickets te kopen, en zelf een acco te boeken op Kreta. Nog beter is het om helemaal geen acco vooraf te boeken en op de bonnefooi te gaan. Er zijn méér dan genoeg acco's ter plaatse te regelen, ook in het hoogseizoen, en vaak kan je nog een leuke prijs afmaken ook. Over de prijs onderhandelen gaat beter ‘face to face’ dan via de telefoon in (gebrekkig) Engels of email.

@ G&M

En als je nu zou hebben geboekt voor 1845, zou je daar dan ook nog je vroegboek korting en je voordeelkaart van af mogen trekken ?

Ofwel zou je dan 1845 - 230 - 100 = 1515 hebben moeten betalen?