Ik ben het met je eens dat (te) vroeg boeken niet handig is. Dan wil je te graag, en dat laten ze zich goed betalen. Dat blijkt wel.
Het blijft evenwel gokken wat het juise moment om te boeken dan wel is…
Wat jij dus zegt is dat wanneer de prijs hoger wordt ze je kunnen vragen bij te betalen, maar als het goedkoper wordt ze niet verplicht zijn je terug te betalen. Tja, heel vervelend. Leer mij iets over leveringsvoorwaarden. Daar wordt er altijd maar eentje beter van: de leverancier.
Wat Arthur zegt klopt absoluut. Zolang je klant bent, ben je de allerbeste vriend, zodra je weg bent ben je geheel vergeten. Zo gaat dat nu eenmaal, dat heet commercieel bezig zijn. Velen trappen er in.
Je kan de websites te slim af zijn. Zorg dat je onherkenbaar voor ze bent. Ze slaan je gegevens op zodra je op hun website komt, en ze onthouden je zoekopdracht. Daar maken ze handig gebruik van. Eerlijk is eerlijk, dat zou ik ook doen.
Daarnaast passen ze de prijzen aan de acutele vraag en de beschikbare capaciteit aan. Zou ik dus ook doen. We willen toch zeker allemaal verdienen.
Er is niks vreemd aan het gedrag van de touropeators. Commercie heet dat.
Het is een kat en muis spelletje tussen klant en leverancier !