huis te huur in zuidoost Kreta

  • Loes

    In het dorpje Stavrochori, ten noorden van Koutsouras, dat weer ten oosten van Ierapetra ligt heb ik een huisje.

    Het dorp ligt ongeveer 7 kilometer van de kust.

    Er gaat geen openbaar vervoer naar toe. In de schoolbus die 1 x per dag rijdt is behalve voor de kinderen nog plaats voor een paar mensen extra.

    Behalve een klein winkeltje zijn er geen supermarkten. De bakker komt elke dag naar het dorp.

    Er is een gezellig dorpsplein, en ondanks de maar ongeveer 130 inwoners zijn er 3 cafés en een restaurantje. In de cafés op het plein kun je ook eten.

    Aan de kust ligt het dorp Koutsouras. Daar zijn supermarkten e.d.

    Iets verder naar het oosten ligt MakryGialos dat iets meer toeristisch is.

    Het huisje heeft 24 m2 woonopp. Daarin zijn gebouwd: een woonkamer(tje) met grote open haard, een keukenblok, doorgang met gordijn naar de slaapkamer en een badkamer.

    Twee bedden en een extra matras, een wasmachine, linnengoed, en alle (sobere) zaken in de keuken.

    Buiten een tuintje afgesloten met een poort. Erg rustig, erg privé. Aan de rand van het dorp.

    Alleen geschikt voor mensen die van rust houden . . . . en wandelen.

    En die geen rotzooi in het dorp gaan trappen, want dan ben ik het goede contact met de dorpsbewoners kwijt.

    De huurprijs is € 10,- per persoon per nacht .

    Zie : huisje ‘ADINDA’ Stavrochori

    ps

    Wat dichter bij de kust heeft een vriendin van mij een groot mooi vakantiehuis te huur. In het dorpje Tsikalaria.

    Om daar meer van te weten kijk dan op : http://vakantiehuis-kreta-zuidoost.com

  • C@tharina

    Heb je ook foto's van het huisje? Ben wel benieuwd!

  • Loes

    Met excuses !

    Ik ben niet zo'n prikborden expert.

    Ik nam aan dat ik op mijn mail een bericht zou krijgen als er een reaktie is.

    Oh ik zie het ‘al’ daar moet ik iets voor aan vinken.

    En . . . foto's invoegen lukt me niet.

    Als ik op afbeelding klik moet ik een URL invullen. . . . ???

    En als ik een foto hierheen sleep krijg ik alleen maar tekst.

    Misschien heb je een tip hoe ik dit moet doen.

    Dan kan iedereen de foto's zien, en anders stuur ik foto's per email.

    Inmiddels is het huisje verhuurd van 30 mei t/m 20 juni 2012

    Ikzelf ben er de maand mei zodat ik aansluitend de eerste gasten kan ontvangen.

  • Maria

    Via http://tinypic.com/ kun je uploaden

  • Loes

    /Users/lvanruth/Desktop/P1040848-copy.jpg

    of wordt deze tekst een plaatje als ik op bericht posten geklikt heb

  • Arthur

    Als het niet lukt Louise, stuur mij een rits foto's op kretenzer@hotmail.com dan zet ik ze op het Kreta prikbord, zet ik ze tevens op Oriste als je het goed vind, beetje reclame is nooit weg.

    Χαιρετίσματα από τον Άγιο Νικόλαο

    Αρθούρος

  • Loes

    Ha dank je !, dat zal ik morgen doen.

    Nou zit ik niet te springen om huurders, maar het is zonde dat het huis zo lang leeg staat.

    En van de huur opbrengst kan ik bijvoorbeeld iets op het dak maken zodat men daar 's winters lekker in de zon kan zitten.

    een balustrade en voor een deel een overkapping.

    Wat ook erg leuk is, is dat er vanaf april op Sitia gevlogen wordt.

    Op de website van TUI zijn nog maar een paar data te vinden.

    Alleen maar retourvluchten. Maar ik heb wat info gevraagd omdat het maximum 29 dagen is terwijl ik iets langer wil blijven en geen enkele reis kan boeken. Een latere datum voor de terugvlucht kan TUI toch regelen.

    Naar Stavrochori is nauwelijks openbaar vervoer.

    Als je geen auto huurt (zoals ikzelf) kun je vanaf Irapetra of MakryGialos een taxi nemen.

    Of de bus nemen tot Koutsouras als je daar voor een uur of 13:00 kunt zijn. Dan kun je verder met de schoolbus mee naar Stavrochori.

    Vanuit Sitia vertrekt er dinsdags en donderdags een bus naar Stavrochori om ongeveer 13:30. Die zit dan vol schoolkinderen en oudere mensen uit de dorpen die naar de markt of de arts, notaris e.d. zijn geweest. De rit duurt 1 1/2 uur maar erg gezellig.

    Bij mijn huisje staat een Tomos snorfiets. Erg handig en super leuk om daarmee naar de kust en naar andere dorpen in de bergen te rijden.

    Wel een helm kopen raad ik aan ook al is het niet verplicht.

    In mei ben ik door onbekende oorzaak terwijl ik heel rustig reed gevallen en in het ziekenhuis (Ierapetra) beland omdat de klap op mijn hoofd iets te hard was. De behandeling was daar trouwens 100%

    In november 2013 word ik 65 . . . . . dan zal het huisje minder beschikbaar zijn, ik verwacht dat ik er regelmatig 3 maanden zal verblijven.

    Loes

  • Loes

    oh, sorry

    weet ik veel. ik dacht prikbord, net zoiets als bij de supermarkt

    dan kan ik misschien verdere info en foto's beter per email sturen naar degene die geïnteresseerd zijn

    of alleen een paar foto's van de omgeving

    dat is voor iedereen leuk om te zien

    Loes

  • Arthur

    @Louise, ik ga foto's op markt plaatsen en op Oriste waar het gewoon mag op de semi commerciele site

    grz Arthur

  • Xander - Moderator

    Moderator:

    Voor dit soort meldingen hebben we : http://kreta.paginamarkt.nl/

    Op die website staat hetzelfde huis al aangeboden in een gratis advertentie sinds 11 december 2011.

    Waarom zou je trouwens nog foto's plaatsen hier ? In de link in het eerste bericht kom je keurig op de website uit waar foto's staan.