huis te huur in zuidoost Kreta

  • jan-willem

    Beste Loes,

    Wij (man en vrouw ca. 60 jr.) zijn geinteresseerd in de huur van je huisje. Wil je me schrijven wat de mogelijkheden zijn en de kosten ? We denken erover ca. eind april te huren.

    We hopen iets van je te horen.

    Met vriendelijke groet,

    Jan-Willem van Wamel

  • elindalo

    Ik heb U een PB gestuurd.

  • Loes

    Hallo Jan-Willem,

    Helaas kreeg ik geen email bericht van je reactie,

    wel een privebericht van iemand die een dag later dan jij reageerde met een privé bericht.

    Daardoor is er een grote kans dat het huisje de hele maand mei verhuurd is.

    Misschien valt het toch wel in te passen ?

    Ik ben begonnen aan een website zodat er wat meer gegevens (en foto's) te zien zijn.

    De site is vooral bedoeld voor mijn eigen vrienden en familie, en dit forum.

    Vandaar dat het niet erg professioneel is.

    Ik ga proberen er een kalender op te zetten zodat iedereen zelf kan zien wanneer het vrij is.

    Ook doe ik geen reserveringen/betalingen via internet want daar ben ik niet officieel genoeg voor.

    Ik regel het met een papieren contract waar o.a. in staat dat je kosteloos mag annuleren.

    En desgewenst kan men contant betalen op het moment dat je het huisje ziet.

    € 10,- per persoon per nacht.

    De laatste dag het huis gewoon netjes achterlaten.

    Daarna komt er iemand de eind schoonmaak doen.

    In het dorpje Tsikkalaria is een café ( van de coöperatieve olijffabriek ) waar mijn Nederlandse vriendin werkt.

    Zij is het aanspreekpunt voor het huisje, en voor info over de omgeving.

    met vriendelijke groet,

    Loes van Ruth

    http://www.stavrohori.nl

  • Loes

    Hallo Jan-Willem

    Inmiddels is het definitief dat het huisje bezet is van 5 mei tot plusminus 12 juni.

    Daarvóór zou nog kunnen.

    Vanaf half februari is het vrij.

    met vriendelijke groet,

    Loes van Ruth

  • Ben

    Hallo Loes,

    Wij zoeken een vakantiehuisje vanaf ongeveer 19 juli voor ca. 2 weken in zuidoost Kreta voor 3 personen, ik, vriendin en zoon van 13.

    Als je nog plek hebt moet ik alleen nog kijken hoe en waar we een vlucht kunnen boeken.

    ik hoor het graag,

    met vriendelijke groet,

    Ben

  • Loes

    Hallo Ben,

    Vanaf 21 juli is het huisje vrij.

    Ik weet niet precies hoe laat de mensen vertrekken die er nu in zitten.

    http://www.stavrohori.nl/vakantiehuisje_stavrohori/Welkom.html

    De € 40,- extra die op de site staat is voor schoonmaakkosten.

    Voor er iemand in het huisje komt moet het even schoongemaakt worden,

    en als het huis weer leeg is, wordt het goed afgesloten en schoongemaakt.

    Het is nu zo, dat het huisje schoon verlaten wordt op 21 juli,

    en mochten jullie ongeveer aansluitend komen, dan kunnen electriciteit en water gewoon aanblijven.

    Dus hoef ik daar niemand voor te laten komen en zou het jullie kosten :

    per nacht € 25,- plus éénmaal € 20.

    Aan het eind laten jullie gewoon het huisje netjes achter en komt er daarna iemand, goed schoonmaken en afsluiten.

    In het huisje ligt een map met aanwijzingen, en 5 km van het dorp richting de kust in Tsikkalaria woont een Nederlandse vriendin van mij

    waar je naar toe kunt gaan of bellen als er iets aan de hand is.

    Ik zelf heb de laatste keren vluchten ( dat waren toen de voordeligste ) geboekt met vertrekplaats Dusseldorf via Aegean.

    In de buurt van het vliegveld kun je bij Parkvogel de auto parkeren (€ 45 voor 2 weken) en met een busje naar het vliegveld.

    Laat maar weten of jullie in principe in die tijd willen gaan, dan zet ik op de kalender van de site alvast ‘optie bezet 3 personen’.

    met vriendelijke groet,

    Loes van Ruth