huis te huur in zuidoost Kreta

  • Wilma

    Die vervelende wind komt hoofdzakelijk in Plakias voor …. (Uit eigen ervaring in Mei een paar jaar terug..( Alleen wind, gelukkig geen regen..) en dat komt door die Kotsyfóu-kloof die werkt als een soort trechter en Magneet , vooral bij een Noorderwind …DIE WOLKEN EN WIND blijven daar lang boven die uiteinden van die kloof hangen..

    Deze kloof ligt halverwege tussen Rethymnon (c.a even voorbij Spili ) en eindigd in Plakias .. (wel een hele mooie route!!)

    Het maakt niet uit welk maand je daar naartoe gaat…Je moet het dan echt treffen,, en Als die wind ,,en / of regen daar is ,,kan het zomaar een dag of 5 aanhouden! ! mede dank zei die kloof die werkt als een soort magneet ( overigens, Plakias is wel een leuk rustig dorpje met genoeg lekkere eetgelegenheden en leuke winkeltjes )

    P/S.. Ik weet eigenlijk niet hoe het daar in die Zuidkant is qua wind, als je een stuk of wat kilometers verder vanaf Plakias af zit, daarover heb ik nog nooit iets over gelezen hier ..

    Maar die zuidkant is Zoo groot en breedt!! Dat is niet in 2 weken vanaf 1 bepaalde logeerplek te bezichtigen..

    Succes verder :)

  • Xander - Moderator

    Ik denk dat je die vraag hier moet stellen ! (klik).

    En dan naar de contactpagina gaan.

  • arzubel

    Kan je mij de foto s van je huisje sturen???

    Ik heb het reeds eerder gevraagd.

    bedankt

  • Loes

    Hallo Annemie,

    Gelukkig keek ik zomaar weer eens op het prikbord, en zo zag ik uw bericht.

    Hiervóór kreeg ik steeds een melding per email, maar deze laatste berichten zijn me niet door gegeven.

    Augustus is erg warm en inderdaad kan het wel eens flink waaien.

    Het ligt eraan wat je activiteiten zullen zijn.

    Ikzelf heb er nooit zo'n last van.

    Door een flinke rukwind ( in december ) ben ik wel eens omgewaaid tijdens een wandeling. Winkelhaak in de broek en lachen met z'n allen.

    Het huisje is beschikbaar in augustus.

    In juni gaan de eerste gasten in het huisje verblijven, wie weet leest u daarna of het wel bevallen is.

    Ik weet zo niet of er pensionnetjes zijn aan zee. In ieder geval wel hotels met zwembad. aan zee.

    Ik zal eens informeren bij vrienden die zonder vooraf te boeken rondgereisd zijn, 2 volwassenen en 2 kinderen ( ong. 16 en 18 jaar )

    het was ze prima bevallen.

    Foto's stuur ik morgen, eerst even de rest van de berichten lezen.

    De prijs is € 10,- per persoon per nacht.

    Voor uw dochter € 5,- per nacht.

    Meer info volgt,

    Loes

  • arzubel

    Krijg ik ook de foto s van je huisje,

    arzubel@skynet.be

    merci

  • Loes

    Sorry, ik ontving geen mails meer om me op reactie's te attenderen.

    Het huisje is van 3 mei tot en met 20 juni bezet.

    Een paar dagen kan ook.

    Bij een week huren is 1 x schoonmaak inbegrepen.

    Bij een paar dagen graag zelf doen.

    Het poetsen is heel eenvoudig . .

    waterslang op de vloer, even met de trekker en klaar.

    Loes

  • Loes

    Sorry,

    morgen ga ik iedereen foto's sturen . . .

    Loes

  • Loes

    Jazeker

    Loes

  • arzubel

    Arthur, we zullen in juni in Matala zijn,voor de zoveelste keer Kreta, waar ligt je kaik- maar ik word wel rap zeeziek?

    In Matala zitten vele Belgen.

  • Loes

    Oh nee, dit is niet mijn huisje . . . .

    Dit is een enorm huis dat door iemand anders verhuurd wordt.

    Ik had alleen een link daar naar toe gezet voor het geval iemand een groot huis zocht.

    Loes