Zou niet weten waarom ik dat niet mag vragen aan Pim of Harry en daar is de beheerder voor om dit te verbieden.
Heel hartelijk bedankt voor alle tips en adviezen! Wat een fijn prikbord is dit toch. Gisteravond hebben we geboekt, we gaan in juni twee weken naar Chryssida in Agia Marina Onze voorpret is inmiddels goed begonnen!
Ik wacht nog heel even met het huren van een auto. De vorige keren boekten we van te voren. Onze ervaring is sowieso dat de mensen die ter plekke via de touroperator een auto regelden een stuk duurder uit waren en veel minder mooie auto's tot hun beschikking hadden.
Henk vind je het goed als ik je over een poosje nog een privé berichtje stuur m.b.t. autohuur ter plekke?
Fijne avond!
Hallo Nathalie,
hihi, toevallig had ik in 2009 Plakias en 2010 Platanias over bijna alles die hele vakantie elke dag in een schriftje bijgehouden incl namen waar en wat we gegeten hadden -lekker of niet …prijzen - autohuur .- autoritjes , hoeveel km ..enz ..
We kunnen jou niet een pb of e-mail sturen/ of andersom omdat je niet bent geregistreerd !
Wij hadden in Mei 2010 ter plaatse een auto gehuurd in Platanias … bij,, Miss Lilly ,, die werkt bij /voor Kappa (een onwijs leuk mens) … die zit vanaf Agia Marina lopen richting Platanias (halverwege) aan de linker kant ..(Kent Henk deze ook ? ) we hadden met een paar verhuurders in Platanias onderhandeld en vonden deze het beste uit de bus komen … de auto wordt indien gewenst netjes bij je app. afgeleverd en ook weer opgehaald!
We hadden niet bij ene Harry gehuurd maar ook niet bij die ene,, Harry van Sunweb,, maar gewoon ter plekke dus dat scheelt teveel …en die bedrijfjes verdienen er ook meer aan ipv vele tussenbedrijven erbij !!
Er kunnen grote verschillen tussen zitten qua prijs maar ook qua eigen risico;s dus het was best de moeite waard om even the shoppen..
p/s huur zeker niet bij Euro Motor, (aan de rechter kant) vanaf Ag. Marina) Dat is een enorme Gladjanus … daar hadden we in 2008 een vervelende ervaring mee met een verhuur van een Quadd….waarvan de verlichting het niet deed en alle spadborden behoorlijk beschadigd waren …we hadden die Quadd binnen een half uur weer terug gebracht en eiste een ander Hij wilde zelfs onze rijbewijzen houden …Dat is echt een Naaier ,
p/s maak thuis alvast een kopie van je rijbewijs die je eventueel kan geven!!!!
Hoi Wilma,
Wat leuk dat je alles zo minutieus bijhoudt tijdens je vakantie, dat moet je in boekvorm gaan uitgeven.
En zoals je al schrijft, dit is inderdaad een goede bron van informatie voor anderen die in diezelfde omgeving hun vakantie gepland hebben. Zo hebben wij ook meer dan 12 jaar ervaring opgedaan in West Kreta vanuit de regio rondom Agia Marina. Dit prikbord is dan ook een uitstekend middel om al die ervaring te delen.
En inderdaad, er zijn soms verhuurbedrijven die je beter kunt mijden. Dat is niet alleen op Kreta, maar ik denk dat je dit mondiaal vindt. Tijdens onze vakantie destijds hoorde je nog wel eens wat vervelende verhalen. Nu we hier wonen kijk je overal veel sneller doorheen en zie je de tekenen van bedrijven waar je geen zaken mee doet. Maar, de grootste groep van de bedrijven in de toeristenindustrie beseffen dat het toch gaat om de lange duur en leveren goede diensten en producten.
Met jou minitieuse informatie, aangevuld met ervaringen van lokaal bekende landgenoten, kunnen we veel mensen op dit PB goed informeren. Voorop staat, dat we Kreta hoog in het vaandel hebben en dat we valide informatie delen. Hier op Kreta gaan we het voorjaar in, met de daarbij behorende temperaturen en zien we de eerste toeristen alweer arriveren.
Ik wens eenieder, die zijn of haar vakantie op Kreta gaat vieren, vanaf hier een hele fijne vakantie toe.
>>@Henk zei…Wat leuk dat je alles zo minutieus bijhoudt tijdens je vakantie, dat moet je in boekvorm gaan uitgeven. <<
Henk, zo minutieuse was het nou ook weer niet hoor om er een een boek of blog over te maken. .. het waren maar 4 pagina's …. het waren gewoon korte memo's beknopt opgeschreven ,over van alles
namen van restaurantjes met kenmerken erbij … welke plaatsen we langs de routes tegenkwamen … dingen die mooi waren of juist weer niet …
Gisteren las ik het weer een keertje door en ik kom die hele vakantie weer terug halen ..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?