West Kreta tips gevraagd..

• nathalie

Jullie hebben helemaal gelijk!! Ik check altijd eerst bij SGR of een organisatie is aangesloten. Dat de locale touroperator van Corendon failliet ging, heeft voor ons gelukkig geen gevolgen. Het blijft natuurlijk erg treurig voor de mensen ter plekke, maar ik ben blij dat we onze aanbetaling terug hebben ontvangen.

Chryssida blijft nummer een, vanavond nog even overleggen en dan kijken of we nog kunnen boeken. Ik verheug me nu al op de gyros van de tweeling, de tochten, het strand, de tavernes, de zon en het relaxte leven :)

• nathalie

Pim jij ook hartelijk bedankt voor de tips! We gaan zeker een bezoek aan Sfinari brengen. Hoe is jouw ervaring met de autohuur bij deze organisatie? Ik zag dat er geen borg voldaan hoeft te worden, dat vind ik altijd wel erg prettig.

• Henk

Hallo Nathalie,

Ik weet niet voor welke periode je gaat boeken, maar op 5 mei viert Griekenland dit jaar het Paasfeest.

Een feest wat je zeker niet wilt missen als je Griekenland bezoekt. Wat de Nederlanders doen tijdens het kerstfeest, doen de Grieken met Pasen. Alleen dan buiten met mooi weer, met flink wat vlees aan het spit en de nodige raki.

Helaas mis ik het dit jaar, omdat ik in die periode voor drie weken in Nederland ben.

Alvast een fijne vakantie gewenst.

• Kees

Auto huren moet je ter plekke doen is in 99,9 procent van de gevallen beduidend goedkoper dan via het internet en zeker zo betrouwbaar.

Henk zal je daarin zeker goed advies kunnen geven die woont ten slotte in die omgeving.

• Henk

Inderdaad Kees, lokaal regelen is meestal goedkoper maar vooral belangrijk…bij welke onderneming.

Nathalie, als je hierover meer informatie nodig hebt dan kun je mij altijd even een PM sturen. Anders wordt dit draadje helemaal een advertentie en dat willen we voorkomen.

• Xander - Moderator

Genoemde website heb ik gecheckt, en het betreft een website van een man die sommigen op dit forum zich misschien nog kunnen herinneren als Harry.

Ik zou in ieder geval goed opletten wanneer je via deze of een andere website iets boekt of je zo nodig aanspraak kan maken op het Garantiefonds en of ze zijn aangesloten bij een erkende organisatie zoals de ANVR.

Ik heb even snel gekeken, en heb op deze website niet kunnen vinden dat ze daarbij zijn aangesloten.

Pim Schreef:

——————————————————-

> inderdaad de goede website

> persoonlijk advies samen met de vele tips spraken

> ons destijds heel erg aan

• Pim

Nathalie,

Na de leuke reizen naar het oosten met de hoogtepunten Vai, Toplou, Spinalonga, Elounda, etc. gingen we naar het westen.

Neckermann meldde ons ooit een overboeking, maar loste dat deels op.

Achteraf constateerden wij, dat het geboekte hotel niet eens bestond……………

Ook al is zo'n operator aangesloten bij een branche organisatie……….het biedt geen zekerheid !!

Vandaar dat wij met een gerust hart destijds bij KriKriHolidays boekten.

Overal kan wat voorvallen: aangesloten bij SGR of niet.

De auto werd aan ons afgeleverd op het vliegveld van Xania: keurig een man met bordje met onze naam.

We betaalden ter plekke (na de auto te hebben gecontroleerd) en reden naar Sfinari.

We ontvingen van de firma een goede routebeschrijving naar de villa.

inderdaad: geen borg.

Gewoon afrekenen op het vliegveld.

ter plekke huren kan voordeliger zijn, maar zeker niet op het vliegveld.

Je moet dan eerst in de accommodatie zijn en rustig kunnen zoeken naar een auto.

Bij aankomst op het vliegveld kun je dat niet: enkel de dure merken aanwezig !!

ps: wij boekten vorig jaar een aanbieding.

Villa met huurauto: zie nu ook weer wat met Paas aanbiedingen……….maar wij kunnen in die tijd niet helaas

• Henk

Inderdaad Pim,

Er zijn een aantal autoverhuurorganisaties die het product naar de klant brengen.

Dit zijn toch voornamelijk de wat kleinere ondernemingen die goed begrijpen wat de klant wil. Er zijn natuurlijk ook grotere spelers op het veld, maar die hangen daar toch vaak een prijskaartje aan. Extra service moet uit de behandeling blijken, niet uit het prijskaartje!

Wij hebben ook jaren onze auto lokaal gehuurd - vanuit Nederland al geregeld - en die werd dan netjes afgeleverd op de luchthaven. Geen borg, gewoon instappen en rijden. Je kon kiezen; of de auto wordt afgeleverd op het complex, of je rijdt er zelf mee naar het complex. Er werkt daar een Nederlandse dame wat de communicatie toch een stuk makkelijker maakt.

De auto die je direct op de luchthaven huurt, bij de grote spelers in het veld, vallen toch vaak wat duurder uit. Daarom hebben we nu dit PB om al die ervaringen te delen.

• Kees

Harry Pim ik heb het idee dat je tweede naam Harry is klopt dit.

• iendrachtOilsjt

zulke persoonlijke vragen best in PB aub !(td)