Kokkini-Hani

• Kretakenner

De regio kokini hani Gouren gouves analipsi enz enz is compleet dood en er valt absoluut weinig of niets te beleven.

Het is gewoon triest als je er doorheen rijd dat er nog vakantie gangers ondergebracht worden,

De dorpen zien er verlaten uit steeds wordt er gesloten en gaat er in de zomermaanden niet meer open.

De grotere touroperaters brengen er nauwelijks nog vakantie gangers onder en als ze het al doen is het in enkele appartement gebouwen en all in hotels.

Het is alleen geschikt om als uitvalsbasis te dienen om vanuit die regio zelf iets te ondernemen.

Deze regio is totaal ongeschikt op krete om vakantie te vieren sorry maar het is niet anders

• Annieta

Dat kan je zo vinden,maar wij komen er nu 7 jaar,en we zien dat sluiten van winkels,restaurantjes ed wel op meer plaatsen.

Dat is heel erg,maar wel de werkelijkheid.

Natuurlijk valt het minder snel op in grotere en zeer toeristische plaatsen.

Je kan prima vakantie houden vanuit de door u genoemde plekken,en dit soort berichten maakt het NOG moeilijker voor de plaatselijke ondernemingen.

Wij gaan gewoon weer,en we hebben daar altijd een heerlijke vakantie.

We waren in juni in Agios Nikolaos bv en daar was het ook veel minder druk dan voorgaande jaren.

Laat een ieder zelf kiezen,en laten we stoppen met dit soort negatieve berichtjes.

Trouwens,wij hebben daar altijd een kleinschalig familiehotel,en dus geen appartement of All-Inn.

Wat iemand ook kiest,geniet van Kreta,op welke plek of accomodatie dan ook!

• chris

Ik zie dit niet als een negatief bericht. Kretakenner zegt gewoon waar het op staat en ik sluit me daar bij aan. Dat kun je niemand aan doen om daar iemand naar toe te sturen?

• Irini22

Die reactie snap ik dus niet. Ik dacht dat iedereen zijn eigen bestemming uitkoos? En als mensen zoals Annieta daar heen willen, ik ook trouwens, wat is daar mis mee?

Er zijn mensen die voor de rust en de vriendschap met de bevolking gaan. Ikzelf hoef niet zo nodig mijn nek te breken over andere Nederlanders. Dus wat de een geweldig vindt is juist voor een ander een ergernis. Laat dus iedereen zelf lekker uitzoeken waar ze heen gaan zonder negatief te doen over plaatsen waar jijzelf niet heen wilt.

• chris

Ieder is vrij om te gaan waar hij wil. Ieder is ook vrij om een mening te uiten over een bepaalde streek/dorp. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.

• Irini22

Alleen jammer dat door dit soort negatieve beoordelingen van een individu, mensen een heel verkeerde indruk van het gebied krijgen.

• Xander - Moderator

Over het achterland dat mooi is wordt ook niets gezegd. Alleen over de dorpen zelf.

In die zin onderschrijf ik de meningen hier boven ook.

Anderhalf jaar geleden heb ik die dorpen allemaal nog bezocht, en het zou mijn keuze niet zijn.

Er zijn zoveel andere, leukere, mooiere, en gezelliger dorpen te vinden op Kreta.

Mijn mening dus! En die hoeft zeker niet voor iedereen te gelden. Gelukkig maar.

• Annieta

En zo is het maar net Irini,

Wij vinden het geweldig,en het is maar net wat je wilt zien en voelen.

Ik kan ook over de zo geprezen dorpjes en grotere plaatsen commentaar geven,maar dat is niet aan mij.

Laat een ieder dat zelf ontdekken,het zal niet voor niks zijn dat er mensen al 25 jaar komen.

We gaan in juni fijn weer terug,om heerlijk te genieten.

Buiten alle mooie plekken die we vanuit daar hebben gezien,is dat onze thuishaven.

• hilly

Hugo heeft in ieder geval wel antwoord op zijn vraag gekregen.

Positieve van de ene,Negatieve van de ander. Gewoon een algemeen beeld van de plaats.

Dat is toch de bedoeling van dit prikbord?

Jammer dat de liefhebbers van het plaatsje alleen maar positieve beoordelingen willen lezen

• hugo

Als ik al deze reakties op een rijtje zet is mijn goesting om Kokkini-Hani als uitvalsbasis te kiezen al deftig afgenomen (stond op punt om te boeken bij Zorbas Island).

Toen ik twee jaar geleden op Kreta was in Chora Sfakia en Kritsa had ik een zéér toffe vakantie.

In Chora Sfakia hadden wij gekozen voor pension Three Brothers,kamers wat aan de sobere kant maar de ligging was perfekt,ontbijt én avondeten in het pension genomen,niks op aan te merken. Ideale uitvalsbasis om de Samaria-kloof te doen.

In Kritsa hadden wij een b&b midden in het dorp,vlak naast de kerk,in de Olive Press (Vlaamse eigenares),

aangenaam om te midden van de échte Kretenzers te logeren.

Een tip aan de prikbordgebruikers :

- probeer eens positieve zaken te melden,zoals pensions mét goede ervaringen,

leuke uitstapjes, een goede restaurantervaring, enz..enz..

in plaats van een hoop negativisme of niets ter zaken doende commentaar te spuien.

Een prikbord als dit kan zo nuttig zijn, een bron van informatie worden, maar dan moet alle onzin wél eruit !!!!!!!

Groetjes,

Hugo