WAARSCHUWING AAN ALLE OUDERS

• sasblommesteijn@hotmail.co.uk

Dit heb ik gecopieerd van de ‘marktplaats’ site van facebook voor iedereen op Kreta

Sorry I don't have anything to sell but this happened in Elounda today and wanted to spread the word:

To all parents here on Crete..PLEASE, please please keep an extra eye on your kids. Today whilst my parents were eating in the square in Elounda and Thea was playing alone close by, a smartly dressed woman approached Thea with an icecream trying to take her by the hand. Thank god Thea knew the drill and ran away and my parents were alerted to this! The woman made a dash for it and was joined by a man by the taxi rank..then disappeared. These are strange times and our kids are so vunerable. Be safe and be alert!

• egbert

Helaas realiteit dus ook op Kreta.Ik neem aan dat dit voorval aan de politie in Elounda is doorgegeven zodat deze verklaring op schrift kon worden gesteld.In ieder geval bedankt voor het bericht.

• krystle

Gadver zeg !

Gebeurd helaas overal .

We hebben een zoontje van 3 maar houden hem juist voor dit soor situaties te voorkomen altijd goed in de gaten.

zelfs als hij bij de kidsclub in het resort zit.

Je weet maar nooit!!!!

• Xander - Moderator

Idioten en gevaarlijke gekken lopen nu eenmaal overal rond, dus ook op Kreta.

Toen mijn dochter nog klein was hield ik haar ook overal en altijd in de gaten, maakt niet uit waar we waren.

• SophiaBreda

Dit zijn dingen die je ogen openen, ik kreeg kippevel toen ik het las, het zal je gebeuren! Helaas gebeurd dit overal.

• chris

Maar wat is er nu eigenlijk gebeurd? Ik lees alleen een suggestief opgeschreven verhaal met een intepretatie van de situatie.

• Xander - Moderator

Ik begrijp dat een onbekende dame een ijsje aan een klein kind gaf (vreemd), en dat kind vervolgens aan mee aan de hand wilde nemen (zeer vreemd). Beide lijken mij onacceptabel.

• W.

Waren ze die vrouw maar gevolgd, waren ze misschien nog bij Maddie uitgekomen.

• thomas

Het is begrijpelijk dat hier als ouder van schrikt en dat je uiteraard goed op je kinderen let.Of dat nu voor vreemde mensen is, voor het verkeer of dat een kind zomaar ergens afvalt of iets in zijn mond stopt. Zeker blijven opletten!

Laten we echter niet in paniek raken van 1 zo'n verhaal dat ergens op de wereld via ‘een’ marktplaats gekopieerd wordt en zo via via tot ons gekomen is. Mensen kunnen en mogen hopelijk gewoon vriendelijk zijn voor kinderen zonder verdere bedoelingen. We weten niet goed wat hier gebeurt is. Ik vind het eigenlijk ook niet meer normaal dat je niet meer zomaar iets tegen een kind op straat mag zeggen of je hand uitsteken. Kom op zeg! Even voeten weer op de aarde.

Als we ieder verkeersongeluk in Nederland waarbij een dode valt hier ook zo plaatsen dan hebben we een druk en saai prikbord. Laat staan ieder ongeluk met een mogelijk gevaar, laat staan alle met een mogelijk gevaar in heel Europa. We hielden geen prikbord meer over.

Dus ajb, wat mij betreft geen drama bij iets wat iets zou kunnen zijn en vermeld is door een totaal onbekende persoon op een marktplaats ergens op een eiland in de middenlandse zee.

• egbert

Inderdaad,laten we er geen drama van maken en paniek zaaien.Zoals ik eerder schreef,laat betrokkene aangifte doen,niets meer en niets minder.Het is nu eenmaal de realiteit van alle dag, waar dan ook.Iedere ouder wordt geacht op zijn/haar kind letten en ieder heeft zijn/haar interpretatie van het voorval.Voor de rest lekker genieten van de vakantie.