Zuid of West Kreta

• posslke

Even off-topic.

En Jef goed aangekomen in je nieuwe thuisland ?

Heb je nu al een vaste internetverbinding of is het nog altijd werken met je stick ?

Groetjes

Regina en Edgard

• iendrachtOilsjt

Dat heb je heel goed gezegd Jef, je bent er “bosj” op, volgend jaar in Juni ben ik er weer, en voor de eerste maal ga ik het “Beachfestival 60's-70's Flower Power” op 22-23 en 24 Juni meemaken. Ooit, maar nu nog niet, zal ik er langer gaan wonen. Zal in of rond Pitsidia zijn.B)

• Martine.

Ik heb al geboekt met Thomas Cook, 200 euro, vlucht met Aegean, begin augustus 2013.

Goedkoper is moeilijk, ik heb begin november al geboekt en de prijzen zijn inderdaad al gestegen.

Snel boeken is de boodschap, want de last minutes zijn vaak duurder.

• W.

Vorige week waren er voor juni retourvluchten BRU-HER voor 138 eur bij Jetairfly. Nu liggen de prijzen weer een stuk hoger maar ze zullen blijven fluctueren, tot de dag van vertrek aan toe. Het is gewoon afwachten en toeslaan als de prijs je aanstaat.

• Ilonka

Wij zijn al verschillende keren op Kreta geweest. Afeglopen juni in het zuiden in Kalamaki, een klein plaatsje met z'n 8-9 restaurants. Losse tickets geboekt en via internet geboekt bij appartement Arsinoi. Kamers basic, maar schoon, groot balkon, grote badkamer met douche, klein keukenblok met koelkast, met kookplaat maar niet om echte maaltijden te bereiden vonden wij, airco. Super ontbijt, iedere dag met iets anders erbij, alles van eigen farm. per nacht 16 euro pp + ontbijt 6 euro pp voor 2 pers.kamer. Een keer tijdens verblijf wordt door de vrouw des huizes uitgebreid voor gasten gekookt en meneer zorgt voor de drank. Zeer gastvrij, kan dit complex zeker aanbevelen.

Kalamaki ligt dichtbij Matala, Phaestos, Preveli, prachtig wandelgebied bij Zaros.

Wij vinden het zuiden mooier, ongerepter dan het noorden, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• Ilonka

In het zuiden heb je, wanneer je wat wil zien van het eiland wel een auto nodig. Wij hebben gehuurd via Crete Holidays. Prima verzorgd, prima voorwaarden, prima prijs. Auto staat klaar op luchthaven. De wegen in het zuiden zijn goed. Openbaar vervoer geen ervaring mee. Wij hebben afgelopen juni in 3 weken zo'n 1200 km gereden op dit eiland, zeer veel gezien.

• blogger

Kijk maar eens op http://griekenland-vakanties.blogspot.nl/, Hier vindt u enorm veel info over verschillende plaatsen in zowel Zuid als West Kreta.

• JW06

Ik ben er wel uit dat ik naar het zuiden wil. Verder heb ik zoveel leuke reacties voorbij zien komen dat ik alles ga doorspitten om dan een verblijfplaats en acco te kiezen.

Nogmaals dank.

• kriti

JW06 de beste oplossing is gewoon 2x op vakantie komen. Eén keer zuid en één keer west. Kreta is zo veelzijdig dat je het nooit in één vakantie kan zien (tu)