Zuid of West Kreta

• JW06

Wij twijfelen voor zomer 2013 tussen Zuid Kreta en West Kreta.

Kan iemand ons tips of advies geven zodat we de knoop tussen zuid en west kunnen doorhakken.

• iendrachtOilsjt

persoonlijk ga ik al voor de 8ste maal naar Zuid.Als ik vergelijk met Noord en West : is Zuid minder commercieel, kleinschaliger, rustiger (over het algemeen gesproken, uitzonderingen zullen er altijd zijn). Mijn favoriete streek: Matala, Pitsidia, Kalamaki, Kamilari, met als fantastisch rustig strand, ook in volle hoogseizoen: Komos Beach.

http://www.flickr.com/photos/katerinamitchell/3529175380/

alles is natuurlijk persoonlijk

hangt er van af wat je wil als vakantie natuurlijk.

• Roselieke

Vanuit een mooie plaats in het westen kun je ook dagtrips naar het zuiden maken.

Houd er rekening mee dat het zuiden toch zeker in de zomer een stuk warmer is dan de westkant.

Wij komen al 7 jaar in het westen en maken altijd mooie tochten daarvandaan.

De natuur daar is het mooiste van Kreta!

Succes met jullie beslissing.

• Martine.

Het zuiden is zeker niet te warm in de zomer, er is altijd wind, de avonden zijn heerlijk.

Je kunt vanuit het zuiden wel het gemakkelijkst uitstappen doen, 1 u van Heraklion, 1u30 naar Rethymon, 2u naar Chania, met de wagen.

Naar het westen is ver als uitstap.

Er is trouwens ook veel te doen in het zuiden, en in de zomer zijn er veel optredens.

Ik verkies het zuiden, voor de prachtige natuur, de leuke sfeer, en de bereikbaarheid.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat jullie wensen zijn. Willen jullie ter plaatse blijven of veel uitstappen doen?

Groetjes

Martine

• Jef Dockx

Behalve de voordelen die Den Ajuin ( iendrachtOilsjt) aanhaalde , zit je daar aan de golf van Masara ook plus minus centraal op het eiland. Een goede uitvalsbasis voor een trip naar alle windstreken van Kreta.

@ Roselieke

Ik denk niet dat tijdstip de natuur in het Westen het mooiste is van Kreta, temeer dat in de zomer de natuur op kreta nogal éénkleurig ros is, behalve dan het groen van de bomen.

De groeten uit Kamares (Zuid Kreta).

Jef

• Roselieke

Wij gaan altijd in september, de reden, ik heb reuma en dan is het zeewater op een ideale temperatuur voor mij, maar ik zou Kreta ook graag eens in het voorjaar zien.

• Xander - Moderator

Het zuiden is qua landschap veel ruiger dan de noordkust. Het is maar waar je van houdt.

Ik opteer voor de Apokoronas, het gebied dat globaal wordt begrensd door de steden Rethymnon en Chania in noordwest Kreta. Een prachtige streek, mooie natuur, heel leuke dorpjes zowel in het binnenland als aan de kust. Het is ook een uitstekende uitvalsbasis voor tripjes. Afhankelijk van het dorp zijn busverbindingen goed.

De Apokoronas is naar mijn mening veel mooier, interessanter en leuker dan de noordkust ten westen van Chania.

In het zuiden zijn dorpen waar het (bijna) structureel stormt. Bijvoorbeeld Plakias. Informeer je op dat punt dus goed. De infrastructuur in het zuiden is niet altijd ideaal voor het maken van tripjes tenzij je een auto hebt. Busverbindingen zijn lang niet altijd optimaal.

Kijk eerst eens waar je zoal tripjes naar toe wilt maken, en bepaal dan welk dorp een goede ligging voor je heeft qua verbindingen.

• JW06

Wat een geweldige reacties. Hier ben ik reuze blij mee. Ontzettend bedankt.

Wij houden van een rustige omgeving, stukje wandelen, genieten in een typisch Griekse taverne van het heerlijke eten, maar ook een dagje strand.

Verder zullen we een aantal dagen een auto huren om het een en ander te kunnen bezichtigen. Ik heb nu een aantal aanknopingspunten en van daaruit ga ik me er eens in verdiepen. Heerlijk. Ik geniet nu al van de voorpret. Nogmaals dank!!

• JW06

Ik zat in een “draadje” maar mijn dank geldt zeer zeker voor alle reacties.

• ikke

Ik volg hier al een aantal weken de prijzen van vluchten op Heraklion maar zit niet zoveel schot in precies. Bij Thomas Cook waren er vorige week vluchten voor 200 euro heen en terug voor de zomerperiode maar die zijn ook terug naar 300 euro per persoon. Kan iemand me zeggen of ik het beste nog wacht? wat is een redelijke prijs om te boeken?

gr ikke