met de bus van Heraklion naar Mirtos? Of andere opties?

• Arthur

Ik maak het kort, niks 2 mannetjes en zeker geen 2 auto's, als er plaats is en hij kan mee terug kan rijden ok, kan het niet dan gaat hij met de bus terug, is het te laat voor de bus blijft hij bij zijn moeder slapen die in Heraklion woont en gaat s'morgens met de eerste bus terug. Het is een familie bedrijf wat al 25 jaar bestaat, zijn zoon doet meestal zulke ritjes.

Kost niks extra, de service is goed, de verzekering is in orde en iedereen is blij.

Grz uit hot hot hot Agios Nikolaos.

• Ruud11

Bij Prima Rent in Mirtos (www.sunbudget.net) kun je voor 55 euro een auto (Fiat Panda) huren voor 24 uur. Die staat klaar op het vliegveld van Heraklion.

• Wilma

Hier ook een vooral duidelijke site. …dezelfde Fiat panda voor €31.00 per dag in het hoogseisoen en €27.00 in het laagseisoen incl. verzekering…(geen risico)

Ik weet nietwanneer het laagseisoen gaat beginnen ;)

http://www.kreta-rent-a-car.com/site/carprices.asp

Alles goed in het Nederlands beschreven .. en hier kan je gelijk zien waar je aan toe bent … lees ook de FAQ… en ,,onze on-line huurprijzen zijn inclusief ,,op de linker colom… Het ziet er goed uit…..

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

• desillies

Het laagseizoen begint daar op 1 september zie ik :-)

Ik heb inmiddels contact met 4 verschillende verhuurders, 2 echte Grieken, 1 Duitser en een iinternationale verhuurder waarbij we in het verleden al eens gehuurd hebben :-)

Het scheelt nu tientjes en dan betaal ik dus liever € 20,- voor een week meer aan een Griek dan aan een grote internationale maatschappij.

Ik vind he thardstikke fijn dat jullie hier me van zoveel tips hebben voorzien, hartstikke fijn!!

• Arthur

Als het zover is laat ons eens weten met wie je in zee gaat en hoe het bevallen is, dit voor de volgende huurders die iets willen weten.

grz Arthur

• Wilma

Hallo Desillies,

Ik heb je even een pb gestuurd ;)

Greetz

• desillies

Dank je wel Wilma, de auto's welke je via jouw link kunt huren gaan het niet worden, in de voorwaarden staan dingen die me niet bevallen, maar toch hartelijk dank voor de moeite.

Lien

• egbert

Ikzelf woon in Ierápetra en de door Ruud11 aangehaalde Prima (rent-a-car) is een bij ons veel gewaardeerd Grieks autoverhuurbedrijf.Hoofdkantoor in Ierápetra met o.a. vestiging in Mírtos.Het bedrijf bestaat al enkele tientallenjaren en ook ik kan je Prima ten zeerste aanraden.Geen (financiële) verrassingen,gewoon eerlijke en duidelijke service.Levering huurauto op het vliegveld,1 Engelssprekend personeelslid ontvangt je zoals het hoort en tijdens de huurperiode kan je altijd op de service van Jórgos en zijn personeel terugvallen, telefonisch dan wel in het kantoor in Mírtos.Bij einde vakantie kan de auto tegenover de vertrek/aankomsthal op een eigen plek binnen het parkeerterrein van de autoverhuurbedrijven worden teruggebracht,inlevering autosleutel in het kantoortje bij de ingang van het parkeerterrein.

Op de site van autoverhuur van kretastartpagina kan je Prima raadplegen voor info.Fijne vakantie en geniet van de mooie omgeving van Mírtos en het knusse Mírtos zelf.

• desillies

Oké, de kogel is hier door de kerk.

We huren een auto uit de goedkoopste klasse bij The Best Cars en betalen daar (voor 8 dagen) € 129,50 voor en dan is ie 100% verzekerd.

Dat is een stuk goedkoper dan het aanbod van de reisorganisatie en een heel stuk simpeler dan met een bus.

Kunnen we op de heenweg gelijk boodschappen inladen en vervolgens parkeren we de auto bij het appartement zodat we ook weer vervoer terug naar het vliegveld hebben.

Iedereen bedankt voor het meedenken en het verstrekken van tips!

Groetjes Lien

desillies Schreef:

——————————————————-

> Hallo, ik ben dus druk bezig om te zien hoe we

> (betaalbaar) van de luchthaven naar ‘ons’

> appartement in Mirtos kunnen komen, het reisbureau

> kan een tranfser regelen voor € 60,- p/p,

> aangezien we met zijn drieën zijn is dat dus

> behoorlijk duur!

> Ik kan wel bustijden vinden en volgens mij rijd er

> op de zondag 1 bus van het vliegveld (Heraklion)

> naar Mirtos maar ik vind het eigenlijk best

> moelijk om te beslissen daarmee te gaan, weten we

> wel waar we eruit moeten en zitten we wel in de

> goede bus??

>

> Een auto huren op het vliegveld is ongeveer net zo

> duur als de optie van het reisbureau dus zou het

> logisch zijn dat we dat deden maar eigenlijk

> zouden we het allerliefste een quad of scooters

> huren in Mirtos zodat we Kreta kunnen gaan

> verkennen en en een auto en scooters huren word

> echt te duur.

>

> Wie woont op Kreta en kan ons vertellen wat we het

> beste kunnen doen?

> We komen overigens aan op 2 september…..

• chris

Goede keuze, die Bestcars. Heb vaak bij hun gehuurd en ook en keer schade gehad aan een splinternieuwe auto. Was geen enkel probleem, was ik voor verzekerd zei men.