met de bus van Heraklion naar Mirtos? Of andere opties?

• desillies

Hallo, ik ben dus druk bezig om te zien hoe we (betaalbaar) van de luchthaven naar ‘ons’ appartement in Mirtos kunnen komen, het reisbureau kan een tranfser regelen voor € 60,- p/p, aangezien we met zijn drieën zijn is dat dus behoorlijk duur!

Ik kan wel bustijden vinden en volgens mij rijd er op de zondag 1 bus van het vliegveld (Heraklion) naar Mirtos maar ik vind het eigenlijk best moelijk om te beslissen daarmee te gaan, weten we wel waar we eruit moeten en zitten we wel in de goede bus??

Een auto huren op het vliegveld is ongeveer net zo duur als de optie van het reisbureau dus zou het logisch zijn dat we dat deden maar eigenlijk zouden we het allerliefste een quad of scooters huren in Mirtos zodat we Kreta kunnen gaan verkennen en en een auto en scooters huren word echt te duur.

Wie woont op Kreta en kan ons vertellen wat we het beste kunnen doen?

We komen overigens aan op 2 september…..

• Wilma

Hallo desillies.,

Hier een (taxi) site die het goedkoopste is .. heen en terug vanaf het vliegveld Herakilon …€277,- ..tot Irapetra .. dus er zal voor die 14km verder dan Mirtos nog wel €15 bij gaan komen …

http://www.a2btransfers.com/results.asp?AID=29&s=v7j&destination= (met dank aan John)

Met de bus zal het misschien wel de helft goedkoper zijn .. Maar bedenk wel dat je er vele malen langer over gaat doen … je zal wel een paar keer over moeten gaan stappen en dan maar hopen dat vanwege de crisis die bussen op tijd blijven gaan…anders wordt het nog vele uren langer ;)

Wij hebben ons ook de eerste 3 jaar (van de 6) op Kreta via een Quadd vervoerd … (op noord en west Kreta!!) Heerlijk maar achteraf beslist niet Zaligmakend!! .. maar kwamen erachter dat deze op ZUID Kreta (Plakias) bijna niet verhuurd werden… duss toen gingen we op een auto over:) Ik weet niet hoe dat in Mirtos zal zijn … als je veel van Kreta wilt gaan zien , dan kom je met een auto ook véél verder dan met een quadd!! De prijs van een Quadd was ca 3 jaar terug incl. een goede verzekering ca €30 a €40 per dag….. maar ja daar kan je niet met 3 personen op duss zal er nog extra een scooter bij gehuurd moeten gaan worden,,,een auto is dan bijna de helft goedkoper …

Duss met een huurauto zijn jullie veel goedkoper uit!! Ook al laat je hem eventueel een paar dagen stilstaan omdat jullie op een quadd en/of scoter (een paar) dagen willen gaan rond toeren … Wij wonen dan welliswaar niet op Kreta, maar dit was wel onze ervaring hierover!!. Het is maar een Idee, … en tenslotte… wat jullie ook gaan beslissen hierover… het is /en blijft jullie feestje hoe jullie het verder willen gaan doen… ;)

• desillies

Dank je wel Wilma, ik denk dat we inderdaad maar een auto gaan huren, dan maar een Griekse vakantie zonder quad of scooters…

We zijn tot nu toe 5 keer in Griekenland geweest en hebben daarvan 4 keer een quad of scooters gehuurd, wij vinden een quad het avontuurlijkst, we rijden graag over kleine bijna onbegaanbare weggetjes en dat is met een auto dan weer niet te doen.

We zullen onze wandelschoenen dus maar mee nemen en veel te voet gaan doen, laten we de huurauto wel voor het onbegaanbare weggetje staan ;-))

• Arthur

Ik stuur je een PB met de website van een verhuurder in Agios Nikolaos, hij zet je auto klaar op parking voor het vliegveld.

Grz Arthur

• adonis 27

Hallo,

Neem contact op met Protos www.autovermietung-kreta-protos.com

Ze verhuren autos op Heraklion en leveren ze ook eventueel af bij de accomodatie.

Ook voor een voordelige rit naar Mirtos kun je vragen.

Ze zitten in Ierapetra 15 km van Mirtos.

Succes

• Kees

Lijkt mij inderdaad een verstandig besluit om een auto te huren dichter bij je acco en die op het vliegveld in ontvangst te nemen.

Als je de verhuurder nodig hebt en of er zijn per ongeluk toch wat problemen op te lossen dan is het altijd beter dat de verhuurder vlakbij je acco zit dan dat hij aan de andere kant van het eiland zit.

Via google kom je er diverse tegen die in de regio van Mirtos zitten

Groet uit een zeer warm Kreta.

.

• desillies

Dank je wel!!

Lien

• Xander - Moderator

Zou het niet het voordeligste zijn een auto te huren bij een verhuurder die een kantoortje bij het vliegtuig heeft ?

Klinkt allemaal aardig, verhuurders in Agio Nikolaos, Ierapetra, maar bedenk wel dat ze eerst iemand met die auto naar het vliegveld moeten laten rijden om die auto daar voor je klaar te zetten. Vervolgens moet die medewerker ook weer terug naar kantoor, en dus zal er nog iemand meegekomen zijn met nog een auto om weer terug te rijden.

Mooie service, maar die moet je als huurder allemaal wel betalen. Niets is immers gratis.

• Arthur

Bij die van mij is het gratis, dit hoort bij de service.

• Xander - Moderator

@Arthur

Gratis is niets in de autoverhuur.

Op een of andere manier zijn die haal- en brengkosten natuurlijk ergens in gestopt. Bijvoorbeeld in een hogere dagprijs, de verzekeringen, mindere service, waar dan ook.

Kan niet anders, jouw verhuurder moet ook verdienen, en dat lukt niet als je je geld weggeeft !

Twee mannetjes met 2 auto's naar HER laten rijden, en dan met z'n tweeën in een van de auto's weer terug. Dan ben je een paar uur verder (salariskosten voor twee man) en de nodige KM's met die auto's die natuurlijk ook niet gratis rijden. En dat dus tweemaal, want die auto moet ook weer terug naar AG.

Dat moet linksom of rechtsom ergens van worden betaald !

Maar goed, wat onder de streep telt is dat je een auto huurt waarvan de prijs klopt, en de verzekeringen en service ook. Waar die auto vandaan komt maakt uiteindelijk weinig uit.

Het is altijd goed ook de prijzen bij een paar verhuurders op het vliegveld en/of in Heraklion stad te checken. Dan weet je tenminste waar je het over hebt.