Hoe is de toestand nu op Kreta

• Mick62

Hallo Kreta liefhebbers,

Maandagochtend ga ik voor de derde maal naar Rethymnon toe en ik weet zeker dat het weer een heerlijke ervaring zal zijn maar met de

nieuwe berichten en de verkiezingen van komende zondag wil ik vragen of het verstandig is om vooruit toch het e.e.a. extra te pinnen.

Ik weet dat een paar weken er geen problemen waren met pinnen behalve dan dat je moet zorgen dat je het weekend goed doorkomt maar dat gaat

wel lukken denk ik.

Hoop graag dat jullie mijn zeer lichte ongerustheid wegnemen.

Groeten Mick

• Marian123

Als de pleuris hier uitbreekt dan is het niet meteen een dag na de verkiezingen. Ergens las ik dat het 6 dagen duurt (uit Eurozone, faillissement etc. in het ergste geval). Ik zou wel zorgen dat ik extra geld bij me heb. Dat doe ik zelf ook en ben woonachtig op Kreta. Veel mensen vinden dat overdreven en doen net of het gewone leventje gewoon door gaat. Zoals de situatie nu is kan het gewone leventje niet al te lang door gaan…eens houdt het op. Het ziekenhuis van Rethymno gaat waarschijnlijk binnen 2 maanden sluiten, ‘t is te hopen dat de kliniek in augustus weer open gaat anders zit een grote stad als Rethymno gewoon helemaal zonder …. Mensen die in het toerisme (of in een andere sector) werken worden gewoon niet betaald of krijgen een lullig voorschot van 300 euro zonder te weten of dat nu het loon is of dat er nog iets bij komt…. In Heraklion is een vrouw opgepakt omdat ze een fles melk had gestolen voor dr kind…mensen die (’s avonds, zodat ze niet herkend worden) in de vuilnisbakken gaan kijken of er nog iets eetbaars is voor hun kinderen. Dat is de situatie ongeveer. Veel minder toeristen dan andere jaren (oke, in andere landen is het ook crisis).

De gewone toerist die gewoon lekker de hele dag op het strand ligt en 's avonds een wandelingetje naar de stad maakt zal lang niet alles meekrijgen van de situatie.

Veel plezier! Spannende tijden!

• adonis 27

Op 22 juni terug gekomen na 3 weken verblijf in Matala.

Bij de enigste pinautomaat in het dorp kon je alleen pinnen met een visakaart.

Als je die niet hebt is het lastig en moest je naar de grotere plaatsen in de buurt bv Mires en Timbaki daar zijn meerdere banken.

Daar geen enkel probleem gehad om te pinnen.

Ik heb het idee dat de problemen groter gemaakt worden dan ze zijn.

Niets gemerkt van crisis alleen was het een stuk rustiger dan de afgelopen jaren.

Prijzen in de supermarkten zijn iets duurder dan in Nederland, benzine 1.79 euro.

De prijzen in de diverse restaurantjes zijn nog net zo goedkoop als in 2006 !!!!!

Gewoon lekker naar Kreta zonder angst voor toestanden!!!!!!

• iendrachtOilsjt

ik heb in de maand mei geweest in Matala en heb kunnen pinnen zonder probleem, en heb geen Visa !

• Annieta

Geweldige tijd gehad,en nergens problemen mee gehad.

De mensen nog!!!vriendelijker dan voorheen.

Wel idd overal heel rustig,lege dorpen,lege terrassen,en lege restaurants,dat is wel heel erg om te zien.

Zelfs hele drukke plekken zoals Piskopiano-Koutouloufari uitgestorven,waar je vaak in file liep.

Ook Agios Nicolaos nagenoeg niets.Jammer,hopelijk trekt het de komende maanden nog wat aan.

Ik kan alleen maar zeggen;Ga….en geniet van al het goede!

• mitsi

Vandaag in Chania geweest, er waren , vooral rond de haven, veel toeristen, de terrassen zaten vol. Ook de pinautomaten werkten gewoon. De ktel bus zat helemaal vol. En in Geourgioupolis is er veel volk. De “toestand op Kreta” is , in ieder geval voor de toerist, dus prima.

• Mick62

Hallo allemaal,

Vanochtend vroeg weer teruggekomen na een heerlijke week Rethymnon en omstreken. Helaas veel te kort geweest.

Supertramp had een aantal jaren geleden al een keer een LP gemaakt onder de titel: Crisis, what Crisis??

Nu dit was op onze vakantie van toepassing. De mensen zijn nog vriendelijker dan de voorgaande keren dat ik er geweest ben

en liepen zo mogelijk nog harder. Zeker als je een fooi gaf. Inderdaad zijn de benzineprijzen wel iets hoger maar omdat ik op

vakantie ben maakt mij dat niet zoveel uit. De auto die wij gehuurd hadden was zelfs nog uit een duurdere klasse dan we hadden

gereserveerd. Wel viel mij op dat in sommige supermarkten de schappen minder vol waren dan voorheen. En ook de terassen

waren minder vol als voorgaande jaren.

Het pinnen in Rethymnon is ook geen enkel probleem. Bij alle banken kon je altijd pinnen. Als ik wilde zelfs 600 euro.

Kortom geloof niets van de verhalen en ga naar Kreta en heb een heerlijke vakantie!!

Mick.

• ber&leen

Hier ben ik het helemaal mee eens ben net terug van 14 dagen

Afz ber

• G & M

Klopt zijn net terug en je merkt niets er zijn wel veel winkeltjes dicht maar de prijzen zijn zeker

niet hoger.

Wij hebben het weer erg naar ons zin gehad en primma weer gehad.

• W.

Als je nu terugkomt van Kreta en dan zegt “what crisis” dan heb je toch echt met oogkleppen rondgelopen of alleen maar op je eigen welzijn gelet.