nederlanders op Kreta

  • chris

    Ook wij zijn parttime resident. Apokoronos, tussen Vamos en Plaka.

  • Atheense

    Marleen Schreef:

    ——————————————————-

    > Ooit kon je je vrijwillig ‘opgeven’ bij de

    > Nederlandse Ambassade in Athene. Zodat ze in bv.

    > geval van oorlog tenminste weten welke Nlder waar

    > zit (of misschien om een heel andere reden, weet

    > het eigenlijk niet). Misschien dat ze daar iets

    > meer weten? De regio Rethymno is trouwens ook

    > behoorlijk vertegenwoordigd.

    Je kan je nog steeds vrijwillig laten registreren bij de Ambassade in Athene. Er is dus geen registratieplicht meer ivm privacy wetgeving. De ambassade zal daarom ook geen exacte aantallen weten…

    Wat ik wel heb van ‘horen zeggen’is dat idd Nederlanders & Duitsers het meest vertegenwoordigd zijn op Kreta. Nu zitten jullie natuurlijk ook op een prachtig eiland;)

    Zelf woon ik in Athene en daar schijnen 800 Nederlanders te wonen .

    Atheense

  • tp

    Wij kennen in ieder geval 3 Nederlandse gezinnen/ stellen in Plakias ( totaal 9 Nederlanders ) en verder nog in Mirtos ( Irapetra)…

    In Mirtos hebben meerdere nederlandser een huis, maar helaas voor hen woont niet iedereen woont daar permanetnt.

  • emmelotj

    Hallo,

    Zijn er ook betaalbare huurwoningen in de beurt van Loutra,Mitros mag ook.

    Zelf werk ik niet meer,maar mijn vrouw nog wel,en ik heb niet de middelen om 2 huizen te kopen.

    Ik wil gewoon op en neer reizen tussen Nederland en Kreta.

    Wil eventueel ook op een woning willen passen als de eigenaren er niet zijn.

    Groetjes John

    www.maliakreta.com

  • erna

    Hallo kretenze nederlanders, aan de oostzijde van kreta wonen ook nog 4 nederlanders permanent, waaronder wij 60+. We hopen eigenlijk dat de vele 60+ die zitten te verpieteren in holland ook eens de gok namen en hier op kreta gingen wonen. Je kan toch altijd een stacaravan of i.d. in holland houden en hopelijk gaat Ryanair of een andere goedkope vliegmaatschappij ook eens naar hier vliegen ! gr. Erna / Marius

  • Anna

    Hallo,

    Wij wonen met ons zoontje van 4 permanent in Sitia. Een erg leuk idylisch dorp in het Noord-oosten van Kreta.

    We werken in Makrigialos. Eén van de nieuwe hotspots van het Zuiden van Kreta.

    Anna

  • Peter

    Marilia,

    Wij wonen tussen Pigi Paradijs en Pigi in.

    Peter

  • Peter

    Marilia,

    Het vorige bericht was een antwoord op de vraag van Henk,jouw vraag over de aanschaf van een huis is snel beantwoord,wij hebben gekocht bij Elxis te Utrecht en de bouwer is Domisi en dat ging zonder problemen.Over beide zeer tevreden.Van belang is dat de vergunningen om te bouwen in orde zijn.Dus niet van dat komt wel goed want dat komt niet goed.En neem de tijd, laat je goed voorlichten en laat je emotie thuis.In de zomer kan je overal lekker wonen.

    Peter

  • Marina

    Toch even benieuwd: spreken diegenen die op Kreta wonen ook Grieks?

  • chris

    Ja, hoewel part-time op kreta, spreek ik redelijk grieks.