Kreta versus Kos

• Andre

Vergeleken bij Kos ga je een flink stuk terug in de tijd.

Voorbeelden:

Geen fietsverhuur, onzin er is fietsverhuur op kreta

douches van 60x60cm, heerlijk zo lekker dat koude gordijn tegen je aan in die warmte

alles ziet er gedateerd uit, mooi he al die oude opgravingen te bezichtigen en al die mooie dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan.

's avonds kun je niet autorijden in de bergen, zonder gevaar voor eigen leven, Ook op kreta hebben ze een lichtknopje op de auto

je wordt beschoten na een feestje. Huh? veel feestjes meegemaakt maar nooit beschoten geweest (wel meegeschoten GAAF!!!)

• kreta.startpagina.nl

Ik zie een aantal reacties voorbijkomen die niet inhoudelijk op het topic ingaan.

Tevens heb ik 3 reacties verwijderd die de huisregels overtreden.

Stick to the topic, please!

• Harry

Kos staat bekend als het fietseiland: op Kreta moet je flinke kuiten hebben !!

Douches: kan me even niet voorstellen, dat dit iets algemeens is.

In de wat gedateerde acco's zal dat op beide eilanden het geval zijn en na renovatie of bij nieuwbouw zal het formaat zeker aangepast worden/zijn.

Wat ik dan bijv. mis in de vergelijking: prijzen, cultuur, aanbod, drukte, etc.

Zijn er bijv ook van die toeristenoorden als Hersonissos, Malia ??

Vertier voor de kids ?? (waterpark)

Autohuur, prijzen.

Afwijkende zedes en gewoonten ??

Op Kreta: Minoïsche tijd, Ottomaanse/Osmaanse tijd, Venziaanse tijd.

Was dit op Kos ook zo en wat heeft men er daar juist wel/niet aan overgehouden ?

Wat is done - not done in vergelijk met die 2 eilanden ??

De onafhankelijkheidsgedachte/strijd ??

Roept u maar…….

• wies

hallo wil nog even reageren op fred jy zegt dat kreta achter is e z v laat het a u b zo blyven geniet ervan geen fietsen ach joh je bent niet in scheveningen neem de mensen zoals ze zyn anders blyf thuis met een frietje hoop dat dit echt het einde is van veel flauwekul allemaal groetjes van wies

• connie

ach wies het is allemaal onzin wat hij schrijft. ik heb verschillende keren een fiets gehuurd in mijn kneuterige gehuchtje, alleen een slot erbij is moeilijk. je kan je fiets overal zo laten staan en als je terug komt, staat hij er nog.

ik ben op verschillende eilanden geweest en qua accomodatie zie ik weinig verschil, maar qua sfeer des te meer. niet voor niets kom ik al jaren naar kreta.

• wies

hallo connie zal even antwoorden ik reageer niet veel maar dit is de reinste flauwekul ik kan niet wachten totdat we weer naar kreta gaan volgende maand de muziek de zee de atmosfeer gewoon alles maar goed hier is het rotweer maar ja moeten we ook mee leven groetjes wies

• Alles over Antwerpen

Natuurlijk is Kos een fietseiland, het is klein en het noorden en oosten is vlak.

Is Kreat daarom minder als vakantiebestemming? Denk het niet.

Heb ook geen fietsenverhuurder gezien in Hong Kong, Dubai, de Malediven of Aruba…

Grote verschil tussen Kos en Kreta is dat je Kos in een paar dagen wel gezien hebt. Sterker nog, 48 uur een auto huren is voldoende.

Kos is leuk, maar Kreta zeker ook. Het is volgens mij echter appels met peren vergelijken.

• Arthur

Patrick even grof gezegd @!#$ al deze topics in de prullebak.

• Bart

Deze snelle en vooral flitsende viervoeter schijnt een ‘plaag’ te zijn op Kos!

• Harry

fret, met een koffie