Noodoproep! Welke dierenliefhebber gaat er naar Kreta? Of woont daar?

  • Greta Snijder

    Hierbij een noodoproep voor alle dierenliefhebbers die binnenkort naar Kreta gaan (of die er wonen).

    Vrienden van mij zijn vorige week naar Kreta geweest en hebben daar tijdens een wandeling een hondje gezien. Een uitgemergeld en verwaarloosd hondje, ongeveer 10 maanden oud. Het beestje zat aan een ketting, had alleen maar groen drinkwater, geen beschutting (het is daar 40 graden) en geen eten. Ook zat hij onder de teken. Om het hondje heen lagen de overblijfselen van dode honden. Dit verhaal heeft me zo geschokt dat ik nu nog maar één ding wil, dit hondje moet gered worden. Ik realiseer me dat er op Kreta zeer veel van dit soort hondjes zijn maar elk gered hondje is er één!

    Nu heb ik na veel telefoontjes kunnen regelen dat dit hondje opgenomen mag worden in een asiel op Kreta maar het moet daar wel heen gebracht worden! Daar wordt het opgeknapt en kan daarna naar Nederland komen. Nu is mijn vraag dus: wie gaat er binnenkort naar Kreta en wil de moeite doen om dit hondje te bevrijden en naar het asiel te brengen in Elounda. Het hondje zit tussen Agia Fotia en Koutsouras aan de zuidkust van Kreta. Met de auto doe je er ongeveer een uur over om van het hondje naar het asiel te komen. Om het hondje te bereiken moet je de Vlinderkloof bewandelen (half uur). Verdere details komen uiteraard als iemand zich meldt.

    Mijn telefoonnummer is 06 483 996 44.

    Wie laat zijn hart spreken?

    Vriendelijke groet,

    Greta Snijder.

  • Andre

    nou die is nu al wel dood hoor hoe cru dit ook klinkt

    waarom hebben ze hem niet direct bevrijd?

    kom op zeg details komen later?

    waarom nu niet? ik hoor het graag ik ga toch over drie weken heen.

    toestemming eigenaar?enz enz

  • Inge

    Dat vroeg ik me dus ook al af.. Een verwaarloosd hondje aan een ketting is nogaltijd iemands hond.. Dus iemand gaat dat hondje stelen?

  • Wilma

    Het is al gestolen .;)

    Het beestje is waarschijnlijk voor z'n hele leven al lichamelijk EN geestelijk gestoord!

    Waarom klagen ze niet ,,de,, eigenaar aan?

    In Belgie laten ze kerngezonde hondje inslapen omdat de over-overvolle asielen over-over vol zijn, zag ik een paar weken op de TV. (DAT vond ik erg)

    Ja elk gered hondje is er 1 zegt Greta.

    Als haar vriendin zo'n liefdevol groot hart heeft, waarom maakt ze er dan zelf geen werk van? om er werk van te maken dat ze dat hondje volgend jaar zelf mee gaat nemen als ze weer naar Kreta toe gaat? Allemaal ;Bla Bla -bla bla bla

    Dan kan ook alles eens goed geregeld worden zonder al dat gedoe want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen die op een welverdiende vakantie zijn, de halve vakantie dingen moeten gaan regelen om zo'n hondje mee naar Nederland terug moeten nemen, want dat hebben we al in de vorige topics kunnen lezen.

  • Liesbeth

    Ik denk dat Greta heel erg blij zal zijn met bovenstaande hartverwarmende reacties. Het is erg fijn als mensen met je meeleven en bovendien nog hele goede adviezen geven. Ik weet zeker dat dit precies de reacties zijn waarop ze zat te wachten.

    Geweldig ga zo door daar wordt een mens weer vrolijk van!!!!!!!

  • Greta Snijder

    Ik begrijp inderdaad de sarcastische ondertoon niet van deze reakties. Gelukkig krijg ik ook reakties van mensen die echt willen helpen. En daar gaat het om: hulp voor dit hondje!!!

  • Dina

    Van constant maar die ‘hondeberichtjes’ : daar wordt een mens vrolijk van…

  • Martijn

    Misschien kan je Belinda Meuldijk bellen… die heeft vast nog wel een plekje ;-)

  • sas

    Greta,

    Is het je gelukt met dit hondje? Ik hoop het zo, want ik vind het walgelijk en ook de reacties die er op je oproep zijn gekomen. Niet leuk.

    Succes!

  • Greta Snijder

    Hoi Sas,

    Het lijkt erop dat er vandaag een reddingsactie op touw gezet gaat worden, of anders morgen. Er is een jong stel wat op Kreta woont die dit gaat proberen. Fantastisch he? Nu maar hopen dat het niet te laat is……..