Noodoproep! Welke dierenliefhebber gaat er naar Kreta? Of woont daar?

  • Dina

    Misschien zou je alvast een actie voor deze (nieuwe) hond op touw kunnen zetten :).

  • Greta Snijder

    Heb je werkelijk niks anders te doen dan sarcastische opmerkingen te maken? Sneu voor je zeg.

  • Wilma

    jij zegt het ;ik dacht het.

  • Wilma

    jij ook niet , gezien het tijdstip:D

  • Wilma

    ben benieuwd of ze net als ik nu lekker gaat slapenOF dat er weeeeer een bla bla-bla bla bla erachter komt:D

  • Marina

    Misschien is het een idee om dit topic te sluiten?

    Voordat dit topic qua reacties weer een eigen leven gaat leiden is dat wellicht een idee. Alles is gezegd, hondje is dood en allemaal heel vervelend maar wel afgerond hier (denk ik).

  • marianthi

    Ik zal het proberen uit te leggen.

    Al dat sarcasme en ironie is het gevolg van maandenlange bestoking van toeristen die verwaarloosde hondjes tegenkomen.

    Griekenland heeft wat meer met mensen dan met dieren. Hondjes slapen daar niet met de eigenaar in bed , dragen geen riempjes met strass-steentjes , dragen geen voetbalshirtjes , geven geen kusjes aan kindjes enz.

    Sterker nog , veel Grieken vinden honden smerige vlooienbunkers.

    Ze doen het nog wel als waakhond, herdershond , speelhondje (worden soms ook als voetbal gebruikt)

    Al moet ik zeggen dat ik steeds meer dames met fluffyhondjes aan riempjes zie lopen. Misschien door filmpjes van TV beinvloed.

    Heb je daar geen zin meer in je hond , dan dumpje hem een aantal km verder tussen twee dorpen in. Of je schiet hem neer met je jachtbuks.

    Is hun cultuur. En die is net zo verkeerd als hoe wij met dieren omgaan.

    Het ziet er weerzinwekkend uit als je ziet hoe veel dieren lijden.

    dat doet iedereen wat.

    Steeds meer Grieken gaan anders met hun dieren om. Dat gaat niet ineens. Heeft zijn tijd nodig.

    Grieken vinden het weer walgelijk hoe wij honden in huis hebben , overal haren door het huis , vlooien van tijd tot tijd…

    En zij hebben ook gelijk. Fikkie hoort eigenlijk buiten in een hok.Goed verzorgd weliswaar , maar in een hok.

    Wij kennen zeer zeker de mening van buitenlanders over onze beestengekte.

    Maar we houden het zo , is onze cultuur.

    Als het niet bevalt dan ga je toch naar je eigen land?

    Dus als je als toerist naar Kreta gaat dan ga je daar fijn vakantie vieren.

    Lekker zwemmen en zo.

    Zie je zo`n arm schepsel dan kun je verder lopen want je kunt alle ellende in de wereld niet op je schouders nemen , of je doet er ter plekke wat aan.

    Wat de meeste toeristen doen is alle beesten voederen tot ze weer weggaan.

    Daar zitten de Grieken niet mee.

    Je kunt ze naar een asiel brengen. Die worden in de meeste gevallen door buitenlanders geleid .

    Zitten wel al overvol.

    Proberen enkele asiehouders hun honden in Nederland te verkopen.(vergoeding voor kosten OK)

    Die worden vervoerd door vluchtbegeleiders.Toeristen die wel willen helpen.

    Heb mezelf aangeboden.

    Was echter alles behalve makkelijk , maatschappij die er niet van wilde weten , onduidelijke informatie , info die niet klopte enz.

    kon dus uiteindelijk toch niet.

    de asiels zitten hier overvol met katten en honden die ook een verleden hebben.

    Ook zij willen dolgraag een baasje.

    ik heb zo mijn twijfels over mensen die in een opwelling een hond willen , verwaarloosd of niet.

    Maar het ergste is iedere keer weer die berichten van drama`s met hondjes in Griekenland.

    we weten het allemaal , hebben ook te doen met deze dieren , maar zijn toch enigzins nuchterder en verstandiger…mijns inziens.

    Zo`n reddingsactie waarbij opgeroepen wordt om de hond te stelen….Op 3500 km afstand…is eigenlijk een beetje barbaars.

    Als het zoveel emoties oproept dan ga je toch zelf….in plaats van anderen het risico te laten lopen dat ze in grote moeilijkheden komen.

    Als je de eigenaar zocht en je had om het hondje gevraagd , had je die waarschijnlijk zo kunnen meenemen.

    Maar om mensen op te roepen om een hond te jatten in het buitenland…..nee hoor.

    Maar jij was de volgende met zo`n bericht en er zullen er nog velen volgen ben ik bang.

    Mijn hond zag er overigens uit als een griekse hond toen ik terug kwam van vakantie.

    zat in een pension maar had heimwee.wilde niet eten , zo mager als een lat , stinken , wondjes van het proberen te ontsnappen.Knalde overal met zijn kop tegenaan.

    Volgende keer neem ik em wel mee , zal wel opzien baren daar , zo`n grote bordeauxdog , straten lopen leeg wanner hij gaat wandelen denk ik….

  • Andre

    Denk dat iedereen dit stukje maar even moet lezen.

    dat is wel het beste stukje wat ik over dit onderwerp hier heb gelezen

    gr Andre

  • kreta.pagina.nl

    Goed idee, bij deze.