najaar 10 dagen Kreta

  • Rob023

    Mirtos!

  • Finanda

    Wij gaan begin september naar het mooie Rethymnon. De derde stad qua grootte van Kreta aan de noordkust gelegen. Zo'n beetje tussen de luchthavens van Chania en Heraklion in. Deze ligging zorgt er voor dat het een prima uitvalsbasis is voor dagtochten over het hele eiland. Wij huren ook altijd een auto die we meteen meenemen op de luchthaven van Chania en daar ook weer inleveren. Wat Kreta echt bijzonder maakt zijn de 3 hoge bergen die het eiland kent (boven de 2400 meter). Daardoor kun je werkelijk fantastische bergritten rijden. Rethymnon is een stadje met vele invloeden uit het verleden, vooral Turkse en Venetiaanse. Maakt het een charmante stad, met een mooie boulevard en ontelbaar veel restaurantjes en gezellige terrasjes. Het authentieke Griekse leven vind je meer aan de Zuidkant van Kreta. Daar zijn vele dorpen te vinden waar de tijd lijkt te zijn blijven stilstaan. En overal op het eiland vind je vriendelijke en hulpvaardige mensen. Bijzondere accommodaties kun je goed vinden via Eliza was here (even op googlen), al is het alleen maar om inspiratie op te doen over wat er mogelijk is in diverse dorpjes qua accommodatie. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Wij vinden Kreta een fantastisch eiland en zijn 6 jaar geleden als een blok voor het prachtige eiland en haar geweldige bewoners gevallen. Het voelt voor ons als thuiskomen inmiddels. De geuren, geluiden, alles vanaf het moment dat we weer voet zetten op Kretenzer bodem, het is het totaal plaatjes voor ons: de natuur, de bergritten, de charmante dorpjes, de stranden, het blauwe water, het heerlijke eten en drinken en de vriendelijke bewoners zorgen ervoor dat wij ons ieder jaar weer in een warm bad waden. Nog ruim een week, dan “mogen” we eindelijk weer naar ons tweede thuis en ik gun jullie hetzelfde gevoel als wat wij daar ervaren. Fijne vakantie alvast (tu)

  • thomas

    Ikzelf boek nooit vooraf een accomodatie. Er is altijd wel wat te vinden, zeker ook in de periode waarin jij gaat. Als het me bevalt dan blijf ik, anders ga ik weer eens verder kijken. Met een auto ben je helemaal vrij. Zelf hou ik erg van deze vrijheid.