Hallo Kreta-fanaten,
Mijn vrouw en ik gaan van 14 oktober t/m 24 oktober voor het eerst naar Kreta, voor het eerst zelfs Griekenland. Als fervent Italië-gangers (sorry, dit is schelden voor jullie…) wilde ik in het najaar een keer wat anders. Ik kon een goedkope vlucht naar Chania boeken dus dit maar gedaan.
Maar ja…….. dan begint het grote zoeken. Aan verblijfsmogelijkheden geen gebrek. Kreta moet ontzettend veel mooie plekken hebben en heeft het ook. Gevolg: door bomen het bos niet meer zien………
Waar nu heen om zoveel mogelijk van Kreta te (kunnen) zien? Noord/Zuid/West/Oost Kreta???? Belangrijkste voor ons is toch authentiek Grieks zien (dus geen massatoerisme), verblijven in een hotel/B&B of wat dan ook wat toch ook een Griekse uitstraling/gevoel geeft, een gezellige sfeervolle omgeving aan het strand of op loopafstand van het strand (maar eventueel korte bereikbaarheid met een auto mag ook) in een leuke, rustige ambiance.
Ik denk zelf aan 2 x 5 dagen ergens verblijven en omdat we laat landen de eerste aan de kant van Chania en omdat we laat terug vliegen de tweede weer aan de andere kant.
Zoals al aangestipt zal ik een auto huren (nog tips??) vanuit vliegveld Chania (en daar ook weer inleveren). Een zwembad bij het verblijf lijkt mij ook wel lekker :-)
Nou ja, om een lang verhaal af te kappen hoor ik graag van jullie suggesties of ideëen of goede ervaring én afraders. Alles in welkom. Wij zijn 50-ers en dus zoeken we geen uitgaansgelegenheden maar gezellig avondvermaak in de vorm van slenteren, genieten van rust en van de Griekse sfeer, genieten van de Grieken die hun griekse leven leven……. (ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk weet te maken).
Bedankt alvast voor de reacties!
Hans