Koningsdag

  • Captain Jack

    Hallo Landgenoten.

    Hier een berichtje van Captain Jack, de Hollandse Bar in Almyrida.

    Het lykt ons leuk om dit jaar op zaterdag 26 april een Hollands Koningsfeest te organiseren voor jong en oud!

    Een feest met Hollandse muziek met beeld, (dvd) en Hollandse karaoke, we hebben muziek die terug gaat tot de jaren 70, van swiebertje tot golden earing, we zenden de hele dag direct de tv beelden vanuit Nederland.

    We hebben Hollandse drankjes als oranjebitter en advocaat , en natuurlijk komt ervanuit uit onze keuken eten als fricandellen, kroketten, patat en bedenk het maar wij hebben het op voorrraad.

    We gaan open op deze dag om 12.00 uur en gaan er een groots feest van maken, tot diep in de nacht.

    Iedereen jong of oud is welkom, er zijn Nederlandse spelletjes.

    We nodigen bij deze iedereen uit om bij ons er een leuk feest van te maken.

    Captain jack nodigt iedereen van harte uit.

  • Kees

    Dit was nu net de reden om naar Kreta te verhuizen om dit soort feesten te ontwijken, dus komen wij maar niet.

    Wij wonen de Kretenzer feesten liever bij.

  • chris

    Fijn Kees, houden zo.

  • Kees

    Absoluut houden we dat zo, moet er niet aan denken om het te veranderen.

  • Ivonne Bouw

    Wordt het toch nog gezellig:)-D

  • Wibo Kalyves

    Nou ehhh,

    Je kan beter zeggen, wordt het toch nog gezellig en blijft het ook nog gezellig.

  • Kees

    Ja hè veel plezier bij het kijken naar hoe de grootste sukkel van Europa aan het koek happen is en meer van die onzin terwijl die captain lekker zijn eurootjes aan het binnen halen is.

    O ja kan niet wachten op de uitzending van lucky TV heerlijk om naar te kijken.

  • chris

    Alle gekheid op een stokje, een leuk initiatief , ik kan er helaas niet bij zijn, kom pas ruim een week later. Wens alle deelnemers een plezierig feest.

  • Bart

    Dat moet dus zonder sjagrijn 'n echt feest worden daar in Almyrida, veel succes!

    Ik begrijp trouwens niet wat er mis is met ‘t verdienen van een paar ’Eurootjes'……

  • Henk

    Hallo Captain Jack,

    Een stukje Nederlandse, interculturele activiteiten op Kreta.

    Interculturele activiteiten houdt in het uitwisselen van ervaringen, ideeën en uitdagingen. Niet alleen in ‘dialoog’ tussen twee partijen, maar ook met een systeem van meervoudige identiteiten, meningen, levensstijlen en visies. Juist de levensstijl van emigranten is dat wat integratie in een nieuwe samenleving uniek maakt. Gelijk als in Nederland, waar diverse culturen hun specifieke gewoontes en feesten met de lokale bevolking delen, gebeurd dit ook op Kreta.

    Kijken naar en leren van wederzijdse culturen is een verrijking. Ik kom dan ook graag op Koningsdag naar Almyrida. Daarnaast ben ik trots op mijn Nederlandse afkomst waar ons koningshuis deel van uitmaakt.