Gewoon lekker vieren wat je vieren wil!
Net als allerlei andere tradities,en wie niet wil blijft gewoon thuis!
Ik wens jullie veel plezier!
Inderdaad, we vieren Koningsdag vanuit de Nederlandse achtergrond en met veel plezier
Daarnaast nemen we als immigrant ook deel aan Grieks culturele activiteiten. Juist het zoeken naar een goede mix van deze twee culturele agenda's verbreedt je horizon. Het hangt er in hoge mate vanaf hoe je persoonlijk tegen zaken aankijkt.
Een breder blikveld in het algemeen, aangevuld met empathie voor de medemens maakt je een evenwichtig persoon. Dat uit zich veelal in woord, schrift maar vooral in uitstraling.
We gaan zeker plezier beleven in Almyrida.
Leuk hoor deze ontmoeting!! …
Vorig jaar vond toch ook al zo;n leuke ontmoeting plaats tijdens de Kroning ? ! Die achteraf heel gezellig was…
Ik wens julli op deze dag véé[ plezier toe!!
Haha de naam Almyrida. (als je snel leest) ,, lijkt een beetje op de naam Amalia,, Duss het kan niet meer stuk
Alvast heel véél gezelligheid toegewenst voor deze dag!!
Dit zijn inderdaad leuke momenten.
En afgelopen jaar hebben de Nederlanders in de omgeving van Vamos, ligt direct naast Kalyves, de kroning gevierd. Zelf was ik op dat moment in Nederland, maar heb wel gehoord dat het erg gezellig was.
Leuk dat je de naam van Amalia in het verlengde van Almyrida zet. Overigens, het Koningshuis heeft wel een vakantiehuis in Griekenland. Wellicht dat een bezoek aan Kreta er nog eens in zit. Ze zijn van harte welkom!
Jullie ook een fijne viering in Nederland
quote "een koekhappende koning, wat moeten die Kretenzers wel denken zèg ? unquote
Wellicht dat de Kretenzers zich dit zouden wensen. Een koningshuis dat nauwe en direct banden onderhoudt met de bevolking is een toegevoegde waarde aan je samenleving. Het maakt daarbij niet uit of je koekhapt of dat je jezelf wat stijfjes onder de bevolking mengt. Voorop staat dat je als samenleving een bindende factor hebt.
Met alle respect, maar die bindende factor met haar leiders heb ik in Griekenland nog niet kunnen vinden. Maar, wellicht zie ik iets over het hoofd.
n.b., de Koning heb ik in zijn functie nog niet zien koekhappen. Enkele jaren geleden heeft hij als jongeling wel een keer de koek gehapt, maar als Koning nog niet. Maar dit terzijde……
Ik hoop dat er in Almyrida wel ontbijtkoek is om in te happen.
Quote: Met alle respect, maar die bindende factor met haar leiders heb ik in Griekenland nog niet kunnen vinden Unquote
Het Nederlands koningshuis dus de koning is een ceremoniële instelling en de koning van Nederland is dus absoluut geen Leider.
Het enige wat de man mag doen is lintjes doorknippen snoepreisjes maken over de hele wereld dikke grote vakantie villa kopen in Griekenland enz.
En deze absoluut overbodige instelling kost de Nederlandse belastingbetaler ruim 110 miljoen euro per jaar
Voor dit bedrag zouden er bv in de ouderen zorg mooie en structurele verandering aangebracht kunnen worden.
Om maar te zwijgen over de armoedebestrijding enz,, enz.
Gelukkig is het aantal Nederlanders met een gezond verstand groeiende en zal het hopelijk de laatste in functie zijn.
Over hoe de familie dan aan inkomsten moet komen hoeven wij ons geen zorgen te maken de oranjes behoren tot de rijkste der aarde dus geen medelijden.
Maar vier fijn zijn verjaardag, ik heb wat beters te doen
Hier is onderzoek naar gedaan. Daarbij is ook naar andere landen gekeken.
Daaruit is gebleken dat het hebben van een president zeker niet goedkoper is dan het onderhouden van een koning(in).
Op dat punt is er dus weinig tot geen verschil en kan je qua kosten dus net zo goed een koningshuis hebben.
Iets heel anders is of je een voorstander van een koningshuis bent of dat je een gekozen president verkiest.
Wat mij betreft: zolang er een koningshuis is en daar een leuke dag zoals koningsdag bij hoort is er niets mis mee dat te vieren.
Vorig jaar heb ik in Vamos mogen ervaren dat dat ook heel leuk en gezellig is.
Helaas ben ik net een paar dagen terug van Kreta en kan ik niet bij de viering van koningsdag in Captain Jack's aanwezig zijn.
Jammer!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?