voorlopig niet meer kreta

  • karin

    Afgelopen september op vakantie geweest in kreta ,de 15e keer moet wil even zeggen ook de laatste keer.

    Wat we hebben gezien de steeds grotere puinhoop van afval werkelijk overal.Het begint steeds meer op een ontwikkelingsland te worden.

    Nog steeds zijn de sanitaire voorzieningen ronduit belabberd en smerig.Werkelijk nergens kun je met pin betalen

    Het geld verdwijnt zo in de achterzak.

    Vol trots vertellen ze dat ze boeren zijn geworden ,en jawel voor de subsidie .Ze krijgen geld voor landbouwvoertuigen

    en vervolgens verkopen die ze weer.Hoppa.

    Overal de goedkope mixdrankjes maar wel normale prijs afrekenen.

    BTW tarief zelden is het aangepast.

    10 jaar geleden werdt alles bedekt door de griekse charme ook wij zijn ervoor gevallen.

    Nu heb ik het idee dat het de griekse geslepenheid is en dat het ze totaal niet intereseert of er toeristen komen of niet.

    Dit is de eerste keer dat we ons eigen niet prettig voelde op Kreta

    Voor ons voorlopig even niet.

  • GERT EN MARJANNE

    :Skarin Schreef:

    ——————————————————-

    > Afgelopen september op vakantie geweest in kreta

    > ,de 15e keer moet wil even zeggen ook de laatste

    > keer.

    > Wat we hebben gezien de steeds grotere puinhoop

    > van afval werkelijk overal.Het begint steeds meer

    > op een ontwikkelingsland te worden.

    > Nog steeds zijn de sanitaire voorzieningen ronduit

    > belabberd en smerig.Werkelijk nergens kun je met

    > pin betalen

    > Het geld verdwijnt zo in de achterzak.

    > Vol trots vertellen ze dat ze boeren zijn geworden

    > ,en jawel voor de subsidie .Ze krijgen geld voor

    > landbouwvoertuigen

    > en vervolgens verkopen die ze weer.Hoppa.

    > Overal de goedkope mixdrankjes maar wel normale

    > prijs afrekenen.

    > BTW tarief zelden is het aangepast.

    > 10 jaar geleden werdt alles bedekt door de griekse

    > charme ook wij zijn ervoor gevallen.

    > Nu heb ik het idee dat het de griekse geslepenheid

    > is en dat het ze totaal niet intereseert of er

    > toeristen komen of niet.

    > Dit is de eerste keer dat we ons eigen niet

    > prettig voelde op Kreta

    > Voor ons voorlopig even niet.

    Sorry nog nooit zo veel onzin gelezen zo als hier omschreven.

  • Ivonne Bouw

    Eigenlijk ben ik benieuwd waar jullie gezeten hebben op Kreta. Wij wonen hier al dik 5 jaar en ik vind dit een beetje overdreven maar oke het ligt eraan waar jullie dus verbleven. In de grote toeristensteden zoals Malia, Chersonissos zou het best kunnen, geen idee daar zien ze me niet. Maar in Chania zijn de sanitaire voorzieningen bijna overall netjes en hier op de Apokoronas ook. De BTW tarieven zijn hier zeker netjes aangepast. Jammer dat jullie zo een slechte ervaring hebben. Over het afval ben ik het wel grotendeels met jullie eens. Ze flikkeren alles langs de kant van de weg tot matrassen en koelkasten aan toe. Maar eigenlijk was dat altijd al zo want toen we jaren geleden 2 keer per jaar op vakantie gingen naar Kreta en ook naar Rhodos en andere eilanden zag je dat ook al. Groeten vanaf een warm en toch gastvrij Kreta. ivonne:)-D

  • Loes

    Ik herken hier niets in, maar ik verblijf altijd in het oosten, waar het niet zo druk is.

    Zou het kunnen dat het aan de toeristen ligt ?

    Er is bijvoorbeeld een tijd geweest dat de Fransen Nederlandse toeristen weerden vanwege hun wangedrag.

    Het grof huisvuil langs de weg ken ik wel.

    Ik heb het idee dat dat de ‘gemeentelijke vuilstortplaats’ is. Tenminste wat ik zie, het ligt altijd op één plaats.

    Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

    Zou ook kunnen dat er veel gestaakt wordt door o.a. vuilnisophaal diensten ?

    Of dat er Grieken zijn die genoeg krijgen van de ellende en er met de pet naar gooien ?

    Ik ben dit jaar in Heraklion in 2 verschillende hotels geweest voor erg weinig geld.

    Ik begreep niet hoe men zo'n goede kwaliteit kon leveren voor zo weinig geld. Ontzettend goed onderhouden gebouw, schoon, en ook nog bijzonder vriendelijk personeel.

  • elindalo

    ik ga al 25 jaar naar het zuiden en daar vind ik het nog altijd dik in orde, meer kan ik er niet over zeggen. Bij mij is het al 20 jaar geleden dat ik in het noorden geweest ben en dat hou ik zo. De dorpen in het binnenland zijn over het algemeen ook nog goed te doen. Wat die afvalbergen betreft, daar is wel iets van natuurlijk. Ze hebben ginder nog veel te leren, maar nogmaals in het zuiden heb ik over die 25 jaar veel zien veranderen in positieve zin. De laatste jaren hou ik het op mijn vaste stekjes: Matala, Kalamaki, Mires, Pitsidia, Kamilari, Lentas. Niks mis mee, nog steeds goede mentaliteit, eerlijke prijzen, niet te druk in voor- en naseizoen. In Juli en Augustus ga ik niet meer wegens te heet, maar dat is louter persoonlijk natuurlijk, bij het ouder worden zijn die temperaturen van rond de 40° niet meer aan te raden.

    Ik kijk er al naar uit voor volgend jaar: Mei en/of Juni en September.

  • erik

    Kennelijk kwamen jullie belevingen niet overeen met jullie verwachtingen … . Kan gebeuren. Vakantie betekent ook je (deels) laten verrassen. En ja, dan kan het dus ook tegenvallen.

    Belevingen houden ook nauw verband met waar jullie hebben verbleven, wie je spreekt, welke plaatsen jullie hebben bezocht, je eigen humeur op dat moment etc..

    Matige tot slechte sanitaire voorzieningen in horeca en goedkope accommodaties, afvalprobleem is al tijden zo. En dat geldt zeker ook voor die Griekse geslepenheid.

    Lijkt me dat jullie je meer thuis voelen in uitstekend georganiseerde landen zoals Duitsland, Oostenrijk, Scandinavië etc.. Wellicht een idee voor een volgende vakantie.

  • Miriam

    Hallo,

    Dit is werkelijk de allereerste keer dat ik iets op dit prikbord zet.

    Grappig om te lezen hoeveel mensen zich gedragen als een kleuterklas. Ga vooral zo door want het is erg vermakelijk.

    Maar wat ik nu lees……….Sorry dit is echt te gek voor woorden.

    Kreta zo erg afkraken, kan echt niet.

    Ja grof vuil aan de kant van de weg klopt, maar is vaak ook meteen weg. (Hier komt men elke dag vuilnis ophalen, dus niet zo zeiken)

    Ik gooi schoenen ook niet in de container, ik zet ze er naast. Er zijn altijd wel mensen die ze nog willen.

    Ik woon in de buurt van chersonissos maar daar is het ook geen smerige bende.

    Sanitair is op veel plaatsen niet zoals in nederland maar zeker niet slecht. Ik had een grotere hekel aan Frankrijk………hurken boven een stinkend gat.

    Ik denk dat degene in kwestie zelf een probleem heeft.

    Hoe durf je te zeggen dat ze hier niet mee doen aan BTW etc, en dat alles in hun achterzak verdwijnt. Jij kan inderdaad maar beter weg blijven voortaan.

  • elindalo

    als je op deze manier reageert zit je midden in de kleuterklas

  • Henkjan

    Wij herkennen hier behalve vuilnis langs de weg niets in.

    Ook wij gaan al 17 jaar elke keer weer naar ons geliefde Kreta.

    Maar uitsluitend aan de zuidkant van het eiland in plaatsen zoals Matala, Mirtos, Plakias, Tertsa etc….

    Daar krijg je nog service en vriendelijkheid en dat is al jaren zo.

    Heerlijk eten voor een prima prijs.

    Volgend jaar gaan we weer en wel naar Matala.

  • Annieta

    Wij zijn dit jaar 1x 2weken en 1x 3weken geweest.En idd wel afval hier en daar.

    Wel heb ik het idee dat het in de jaren dat wij op Kreta komen(8-9 jaar)het langzaam iets minder lijkt te worden.

    In ieder geval is het voor ons absoluut geen reden om niet naar Kreta te gaan.

    Volgend jaar zelfs voor langere periode!!!