op zoek naar gastgezinnen

• elindalo

dat heeft daar niks mee te maken, De asiels zitten hier overvol, waarom dan nog meer dieren gaan importeren? Dat zou hetzelfde zijn dat Griekenland massaal olijven en olijfolie zou gaan importeren vanuit Spanje en Italie omdat zij er daar teveel van zouden hebben, wat een onzin hier …

• SophiaBreda

Wil Schreef:

——————————————————-

> Ieder dier dat geholpen wordt is er een, of het

> nou uit Griekenland of Nederland of eender waar

> komt. Het bekrompen binnen de lijntjes (grenzen)

> denken van velen is wat de wereld naar de kloten

> helpt.

EINDELIJK iemand die het goed verwoord.

Ook wij gaan door met helpen van de zwerfdieren.

En dat de asiels overvol zitten in Nederland klopt ook niet helemaal, dat is precies wat ze iedereen willen laten geloven (ik weet dat omdat ik er vrienden heb werken).

• willem haven

Hoi

Wat er gezegt wordt dat de asiels niet vol zitten klop niet

Ik werk in een asiel en wij hebben hier al meer dan 40 honden zitten

Dan spreek ik nog niet over de katen

En daar zitten ook honden bij die uit het buitenland vandaan komen

Spanje is zo land die zijn honden ook in nederland dump

En daar komen straks de landen uit noord oost europa ook bij

Dus laat die honden op kreta en van ze daar op en geef ze eten

Afz willem haven

• GERT EN MARJANNE

Misschien kan SophiaBreda vertellen om wel asiel het gaat ik weet namelijk ook uit betrouw bare bron dat ze over vol zitten

en weet ook dat er aan gewerkt wordt om hier een rem op te gaan zetten.

• SophiaBreda

Ik ga geen namen hier neerzetten zonder overleg maar lees dit ook maar eens: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21707499/___Tekort_aan_asieldieren___.html

• Arthur

Heerlijk deze discussie, zo krijgt Saskia en de andere organisaties die deze dieren een goed leven willen geven gelukkig weer genoeg aandacht.

• Els

Ik snap wel als je met eigen ogen het leed aan moet zien van die honden dat je dan iets wilt doen. Ik denk als ik zo'n hondje in mijn armen zou hebben en ik kan een Nederlands gezin vinden die hem wil adopteren dat ik dat ook zou doen. Maar ik vind het wel jammer dat het blijkbaar niet op een andere manier kan. Hier het standpunt van de Dierenbescherming:

http://www.dierenbescherming.nl/dieren-uit-het-buitenland

Ik ben het wel met dit standpunt eens, maar heb ook veel begrip voor de mensen die het dierenleed van dichtbij zien en dus direct iets willen doen. Ik zou het ook niet op kunnen brengen om een dier in te laten slapen of zieke verwaarloosde dieren niet te helpen omdat dat misschien niet de verstandigste manier is. Ik vind het iets te gemakkelijk om maar te gaan roepen dat de Nederlandse asiels al vol genoeg zitten. Die dieren hebben het vergeleken bij de dieren in Griekenland en ook Spanje en Portugal enz. heel erg goed. En er wordt in het buitenland ook heus wel aan gewerkt om het probleem ter plaatse op te lossen. Maar volgens mij los je het probleem met een beetje extra geld (wat je zou besparen door geen dieren meer naar Nederland te brengen) niet op. Dat is dweilen met de kraan open. De plaatselijke bevolking moet veranderen in de omgang met dieren. En wie weet hoe je dat voor elkaar krijgt mag het zeggen. Ik weet het niet. En nu niet gaan roepen dat er in Nederland ook wel dierenleed is, dat is me bekend, maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld Griekenland. In Nederland kom ik zeer zelden een verwaarloosd dier tegen op straat en in Griekenland wordt ik er in mijn vakanties dagelijks mee geconfronteerd.

• Kees

Kijk dit is nu eens een goed onderbouwde mening en een antwoord dat iets bijdraagt aan de problematiek en het vraagstuk.

Veel beter dan dat ongefundeerde geblèr wat sommige andere in deze topic doen.

(tu)

• SophiaBreda

Arthur Schreef:

——————————————————-

> Heerlijk deze discussie, zo krijgt Saskia en de

> andere organisaties die deze dieren een goed

> leven willen geven gelukkig weer genoeg aandacht.

Zo is dat (tu)

• willem haven

Tekst WEDEROM moeten verwijderen.

Wat heb ik nou eerder geschreven ???

NIET op de man spelen !!