Nederlandse bewoners op Kreta

• MiriamBC

Goedemiddag,

Voor een nieuw televisieprogramma ben ik op zoek naar Nederlanders die wonen op Kreta en dan bij voorkeur ondernemers of werknemers die veel te maken hebben met de vakantiegangers. Dat hoeft niet perse in de horeca te zijn, mag van alles zijn. Ook mensen die minder met vakantiegangers werken en een leuk verhaal te vertellen hebben zijn natuurlijk interessant.

Mijn zoektocht is vooral gericht op het gebied tussen Gouves en Agios Nikolaos, maar mocht je daarbuiten wonen ben je ook hartstikke welkom.

Groetjes,

Miriam

casting@bluecircle.tv

• Henk

Hallo Miriam,

Wellicht een kritische noot van mijn kant, maar om mij als bewoner op Kreta aan te spreken zou je bericht meer details kunnen bevatten over de programma doelstellingen.

Wat is het uitgangspunt van de productie? Alleen een ‘nieuw televisieprogramma’ is wat mager.

Er zijn voorbeelden vanuit het verleden, waarin programmamakers vooral geïnteresseerd waren in het falen van mensen in hun nieuwe leef- en werkomgeving. Natuurlijk maakt dit ‘goede televisie’ maar houdt geen pas naar de personen die aan deze producties hun medewerking hebben verleent.

Inhoudelijk staan de doelstellingen voor het nieuwe programma al op papier. Wees duidelijk en deel deze informatie met de personen die hun medewerking zouden willen verlenen vóórdat deze zich aanmelden.

Veel succes met het nieuwe programma.

Groet vanaf een warm Kreta.

Henk

• MiriamBC

Beste Henk,

Bedankt voor je reactie. Ik hou het expres zo breed, omdat ik iedereen de ruimte wil geven om zijn of haar verhaal aan ons te doen. Of dit neer komt op falen of bijzonder succesvol zijn, ik ben overal in geintereseerd! Wij houden in ieder geval rekening met de mensen die deelnemen aan het programma.

En daarnaast krijgen de aanmelders meer informatie en blijft de aanmelding uiteraard vrijblijvend, nee zeggen kan altijd nog! Geen zorgen :-)

Groetjes Miriam

Redacteur - Blue Circle

• elindalo

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Circle

• Wilma

Oh deze heeft dus ook Boer zoekt vrouw gemaakt lees ik op Wikipedia ….,, Nou, Zint eer gij begint,!!,

Miriam zei >>Wij houden in ieder geval rekening met de mensen die deelnemen aan het programma. <<

Ja ja …Nou mooi niet!! Bij sommige van die deelnemers van die programma werd er zoveel van het beeldverhaal verknipt… zodat die persoon alleen maar heel negatief en bespottelijk in beeld kwam!!

Alleen maar veel Negatieve en Karikature beelden neer zetten op TV en daardoor iemand behoorlijk voor gek gezet!! terwijl er ook heel veel leuke momenten waren in die programma , die vooral niet getoond werden !!!!!

Ik weet dit toevallig …Via mijn zoon ( die deze persoon kent! via een broer van deze persoon ). en ook wij komen die broer elk jaar tegen op verjaardagen van mijn zoon …. weet ik dat het er toen zeker niet zo ,,netjes,, aan toe ging…!.Tenminste wel tijdens de opname …Maar daarna werd de werkelijheid veranderd en verknipt! en de deelnemer behoorlijk bespottellijk voor gek gezet door al dat geknip in tegenstelling van de werkelijke beelden zoals het er werkelijk aan toe ging!! …

Tja de kijkcijfers he

• elindalo

Opgelet hé, je hebt het van horen zeggen van de broer van een kennis van de bakker zijn schoonmaakster van die haar vriendje … Altijd gevaarlijk zoiets hé, de mug is op het einde een olifant geworden …

• Henk

Hallo Miriam,

Je antwoord is duidelijk.

Maar, als er vanuit de doelgroep vragen opkomen over het ontwerp, format en inhoud van een programma, dan is het meer dan wenselijk dat de informatie wordt gedeeld zoals die in het format staat beschreven. Hierin is uiteengezet hoe het programma eruit gaat zien. De uitvoerend producent heeft het productieplan en de planning voor het productieteam zeer waarschijnlijk al gereed, dus deel deze informatie.

Daarnaast is goed om te weten of er sponsors aan het programma zijn verbonden. Dit zal in hoge mate het programma format gaan bepalen. Wellicht dat de productieleider, als verantwoordelijke voor de planning en de kwaliteit van het productieproces hier meer over kan vertellen.

Nogmaals, ik sta het voorstel voor om een leuk programma te gaan maken op Kreta, over de Nederlanders die daar wonen en werken, maar door soortgelijke programma's in het verleden ben ik persoonlijk wat huiverig om snel in te stappen zonder eerst goed geïnformeerd te zijn. De opmerking "krijgen de aanmelders meer informatie en blijft de aanmelding uiteraard vrijblijvend" is onvoldoende.

Groet,

Henk

• Kees

Maak je geen zorgen Henk, Je KRIJGT HELEMAAL GEEN ANTWOORD dus zal het wel bij een idee blijven denk ik.

• Wibo Kalyves

Henk,

De info die op dit moment word verstrekt over het maken van dit programma is inderdaad vrij summier.

Maar ook als de info wel toereikend zou zijn geweest, dan nog zou ik mij niet aanmelden voor dit programma.

De betrekkelijke annonimiteit zoals wij die op dit moment genieten, word door ons ver verkozen boven het hebben van de zogeheten “15 minutes of fame” zoals verklaard door Andy Warhol.

Ik wens Miriam veel succes met het vinden van andere kandidaten.

Groet vanaf wederom een zeer heet Kreta.

• Henk

In tegenstelling tot dat; hoop ik juist wel op een response.

Ik sta positief tegenover het idee, omdat dit ook een kant van Kreta kan belichten die minder bekent is bij het grote publiek. Van belang is, zoals ik al eerder heb aangehaald, dat er meer openheid komt over het format van het programma.

Daarnaast is het van belang hoe de bescherming, van de personen die meewerken, gewaarborgd is. Wat zijn de interne procedures bij de productiemaatschappij, die deze integriteit moet waarborgen.

De volgende drie vragen zijn van belang als je de vraag krijgt mee te werken aan een reality-programma.

1) Wat betekent meewerken aan tv-opnames voor mijn relatie met mijn klanten? (toeristenindustrie)

2) Hoe ver moet ik gaan bij het meewerken aan opnames? (welke mate van controle heb jezelf)

3) Wil ik bijdragen aan een (wellicht) eenzijdige beeldvorming over de toeristenindustrie?

Waarom worden reality programma's gemaakt?

Mensen kijken graag naar reality TV zodat ze zichzelf kunnen vergelijken met de personen in het programma. Mensen gaan zich daardoor beter over zichzelf voelen en kennen zichzelf dan een hogere status toe. Hoe meer statusgericht mensen zijn, hoe meer ze geneigd zijn reality TV te kijken en zeggen daar plezier aan te beleven.

Uit andere onderzoeken komt naar voren dat mensen graag naar reality programma’s kijken voor entertainment. Entertainment blijkt dus een belangrijk kijkmotief te zijn voor mensen om naar reality TV te kijken en dat wordt door dit onderzoek ondersteund.

(bron; onderzoek Universiteit Twente).