Auto huren Chersonissos

• GERT EN MARJANNE

Dit klopt Artur wij huren ook al jaren bij de zelfde een keer wat gehad heb niets hoeven betalen maar dit

komt ook dat wij hem niet uit melken voor een prijs en wij vinden de prijs goed zij moeten er ook wat aan

overhouden.

• Xander - Moderator

Je kan alleen maar onderhandelen wanneer je weet welke prijzen er in de markt worden gevraagd voor een vergelijkbare auto.

Ofwel, je moet eerst een marktonderzoekje doen.

Ik doe dat zo om het jaar. Dan stuur ik verschillende verhuurders een mail met precies dezelfde tekst voor offerte. Dan vraag ik mijn vaste verhuurder een prijs.

Mijn verhuurder weet dat ik af en toe prijzen opvraag bij de concurrentie, dat heb ik hem verteld. Hij weet dat hij de beste prijs moet bieden.

En dat doet hij ieder jaar weer.

Niet een paar tientjes beter dan de rest, maar honderden euro's (ik huur niet voor een paar dagen, maar voor langere tijd).

Hij kan dat ook niet doen natuurlijk. Hij biedt zijn prijs zelf aan. Hij zal er heus geen verlies op draaien.

Hij heeft me wel gevraagd nooit en te nimmer met anderen te praten over wat ik hem betaal.

Als toegift geeft hij ook nog eens perfecte service.

En wanneer we een fiets willen hebben krijgen we die (ongevraagd) gratis van hem mee. 2 jaar geleden hadden we gedurende 5 weken een fiets voor de deur staan. Vorig jaar 2 weken. Ik wil daar uiteraard best voor betalen, maar hij wil geen geld voor die fiets.

Hij verdient kennelijk genoeg aan me. Al 17 jaar.

Hij blij, ik blij.

• Wibo Kalyves

Xander,

Even off-topic

Je gaat mij toch niet vertellen dat je regelmatig met de fiets vanaf G., die steile heuvel naar je huis oprijdt??

Als je dat kan doen, dan heb je volgens mij een bere conditie.

Wanneer ben je weer hier?

Wibo.

• Xander - Moderator

Ah, Wibo. Die vraag had ik kunnen verwachten.

Nee, mijn vrouw (ik dus niet) rijdt regelmatig een rondje. Als dat rondje er toe leidt dat ze in G uitkomt en dus die berg op moet, belt ze me op. Ik rij dan met de auto naar beneden en drinken we samen een bakkie op het pleintje en gooien we daarna de fiets achterin de auto en rijden we weer omhoog (tu) B)

Je hebt een PB.

• Gradus52

Kijk, dat is nou eens een fijne vakantie instelling B)- (tu)

• Arthur

Een Limburger draait er zijn hand niet om voor een heuveltje op te rijden.:D

• Gradus52

Op je scooter bedoel je zeker ? :)-D

• Xander - Moderator

Inderdaad, op de scooter met een koude frappé in de houder aan het stuur.

Zo kan ik het ook (:D

• Arthur

Ook met de fiets Gradus, maar wel mijn eigen op maat gemaakte fiets.

• Arthur

Is wel offtopic, maar zo'n houder moet ook nog maken op mijn fiets, Xander goed idee.(tu)