Leuke plek zuid Kreta

• Monique

Hallo,

Alhoewel ik goed bekend ben op Kreta, heb ik toch een vraag.

Willen graag met 2 meisjes van 3 en 5 in de maand juli even een paar dagen naar het zuiden. Wij zoeken de ultieme plek.

* een leuk hotelletje of appartementje

*klein zwembadje erbij

*schoon strand, langzaam aflopend

*leuke taverna's in de buurt

*eventueel leuk speeltuintje

*heel kleinschalig en alles dicht bij elkaar.

*weinig verkeer.

Graag namen van plaatsjes en van hotelletjes.

Alvast bedankt,

• chanioot

Je zou eens in Paleochora kunnen kijken. Vriendelijk plaatsje met mooie accomodaties. Mooi zandstrand met speeltoestelletjes voor kinderen. Heb geen specifieke namen voor je van accomodaties.

• kriti

Met chanioot eens, zou ook voor Paleochora kiezen. Vanwege het heerlijke zandstrand dat, niet geheel onbelangrijk als je met kinderen reist, langzaam afloopt in zee. Ook kun je nog een mooie boottocht maken naar het strand van Elafonissi (dagtocht).

Monique, je geeft alleen niet aan waar je bent op Kreta. Zoals ik je vraag lees, wil je vanaf je verblijfsplaats een paar dagen naar het zuiden op Kreta. Als je omgeving Heraklion verblijft, is Paleochora (zuidwest Kreta) wel een héél eind rijden hoor! Reken op 1,5 uur als je vanaf Chania vertrekt.

• Xander - Moderator

De link naar een leuke accommodatie heb ik verwijderd omdat er ongepaste reacties op volgden.

De reacties van een paar prikkers heb ik eveneens verwijderd.

In een geval is een bericht aangepast. Niet omdat deze ongepast was, maar wel een opmerking over genoemde reacties bevatte. Dit om verdere discussie te vermijden.

• Arthur

Maar zuid Kreta kan ook Agia Galini zijn.

Plakias wat ik persoonlijk vanwege de sterke wind niet zo geweldig vind, de kleintjes waaien daar zowat van het strand.

Wat ook leuk is, zuid oost Kreta, plaatsjes zoals Mirtos, Makrigialos of Ferma.

• Dirk

www.okeanis.nl

• Henkjan

Kijk eens op www.sunweb.nl of www.corendon.nl met hotelletjes in Matala

• iendrachtOilsjt

in Matala zijn de hotelletjes met en zonder zwembad. Nauwelijks 4 km noordelijker heb je oa Pitsidia, centraal gelegen tov Matala, Komos Beach, Sivas: hier ben je nog tussen de lokale bevolking, zeer vriendelijk, zeer prijsbewust, maar geen hotelletjes, veelal pensions en studios en appartementen. Het is maar wat je zelf zoekt. Matala wordt overdag overspoeld door de bussen met dagjestoeristen.

• Martine.

Ik ga al jaren naar dit gedeelte van Kreta, (Kalamaki - Matala - Agia Galini), en het is zoals Iendracht het zegt. Gezellig, niet duur, vriendelijke mensen, heel kindvriendelijk, goede uitvalsbasis. Maar in juli kan het daar bloedheet zijn ('s middags vlotjes boven de 40°) en is er nog niet zo veel wind, de zuidenwind maakt in augustus de warmte draaglijker. Met 2 kleine kindjes lijkt het me dan ook beter een verblijfplaats te zoeken met een goed werkende airco, en dat is er meestal niet in die goedkope pensionnetjes. Ik denk dat je dat wel vindt in Agia Gallini, het strand lijkt me ook het meest geschikt. Lentas heeft een klein zandstrand dat leuk is voor kleine kinderen, Matala is leuk, zandstrand maar keien in de zee.

• iendrachtOilsjt

het is idd zo dat in juli en augustus het daar bloedheet kan zijn, maar ik ga altijd in de periode april-mei-juni, dus persoonlijk heb ik daar geen last van.

25 jaar geleden was ik in Agia Galini in de maand juli, had nog een auto gehuurd, maar in die tijd zonder airco !, en U raadt het al, was niet te doen, rijden met alle ramen open en je zat permanent in een sauna . Nu zijn alle auto's met airco, dus dat probleem bestaat niet meer. Het is wel zo dat je wel degelijk acco's vindt in het zuiden met airco. Maar met kleine kindjes kan het idd wel lastig zijn in deze buitentemperaturen.