Anders zou ik wel heel verdrietig worden, want ik verheug me nu al op Oktober.
Omdat wij ook dol op watervallen zijn, gingen we vorig jaar, om precies te zijn begin september, gewapend met de beschrijving van Martine op zoek.
De bewuste plek hebben we gevonden, echter helaas geen water…
Dit was wel een teleurstelling en we zullen in de toekomst dan ook nog eens een poging doen, maar dan in het voorjaar…
Hoe ver het rijden is naar de Amari vallei weet ik niet precies. Wij zijn van plan om een rondrit te maken van ongeveer 300 km. Van Heraklion naar Agii Varvara dan naar Gergeri, Zaros door naar de Amari Vallei. En dan van daar naar het Arkadi klooster en over de oude weg terug naar Heraklion. Mijn man is erg geinteresseerd in de tweede wereld oorlog en in de vallei is zwaar gevochten. Ook is er een stuwmeer, veel pitoreske dorpjes en wat kleinere onbekendere kloosters.
Ja, dat is altijd een beetje het probleem met watervallen in september. Ik weet dat de Richti waterval tussen Agios Nikolaos en Sitia in, wel water heeft in September. Maar dan moet je zeker een uur of anderhalf een kloof door wandelen.
Dat is zeker niet voor iedereen weggelegd. En ook niet altijd zonder risico. Bij Richti is een paar dagen geleden een franse toeriste lelijk komen te vallen en ze was gewond aan haar arm. Doordat het slecht te bereiken is door hulpdiensten heeft het een mooie poos geduurd voordat er hulp was. Dus wees altijd voorzichtig wanneer je van de bekendere routes af gaat en de minder toeristische plekken op zoekt.
Dat lijkt me een mooie tocht maar best lang voor 1 dag toch? zeker omdat de afstanden op Kreta niet vergeleken kunnen worden met nederland, zeker wat de wegen betreft… We zijn een aantal jaren geleden een dagje naar Rethymnon geweest en dat was vanuit ons toch ook 1,5 uur rijden… maar zal eens kijken en het in de groep gooien, als ze dat willen is dat misschien wel een mooie tocht. Wanneer gaan jullie martine?
Hoi,
Wij hebben midden augustus de Richtis kloof gedaan met onze 7-jarige zoon! Een echte aanrader, wel zeer veel klim en klauterwerk. Maar je wordt dan ook beloond met een prachtige waterval waar je onder kan zwemmen. Deze kloof hebben we het jaar ervoor in mei willen doen, maar zijn toen moeten terugkeren omdat we niet meer verder konden (water stond toen veel veel te hoog op een punt waar we moesten oversteken)!
Daarnaast hebben we eind augustus de Milano Gorge gedaan. Wat ook zeer geslaagd was. Deze waterval was toen op zijn einde aan het lopen en is in de winterperiode niet toegankelijk wegens het harde lawaai.
Dit jaar gaan we in april 10 dagen wandelen en in augustus 10 dagen niks doen en een beetje wandelen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?