Kreta met een leuk prijskaartje

• Travelaar

In de maand september willen we met z'n tweetjes naar Kreta waarbij we 10/11 dagen in Rethymnon of omgeving willen verblijven ( verblijf o.b.v. Half Pension). We willen de westkant van het eiland zien vandaar dat we ook een auto willen huren voor een paar dagen. Voor plaatsen als Chersonissos lopen we niet warm.Vertrekken willen we bij voorkeur vanuit Eindhoven maar dat is geen must. Wel willen we vanuit Nederland vertrekken. Lichamelijk zijn we behoorlijk beperkt dus drukte, klimwerk etc. moeten we noodgedwongen vermijden. Authentieke dorpjes en haventjes, cultuur, natuur en bevolking is waar we voor gaan. Omdat ons budget beperkt is vragen we aan jullie kenners het volgende: Wie kan ons informeren over leuke pakketten, goedkope vluchten, goedkope adressen etc. om te verblijven ? Zou wachten op lagere prijzen een optie zijn ?

Héél erg bedankt !

John

• kriti

Misschien handig om je budget aan te geven, wat wil je uitgeven aan vlucht & accommodatie zodat je ook ter plaatse nog wat kan besteden. Wat voor de een goedkoop is, is voor de ander juist duur.

Zowieso zijn lastminute boekingen voor september niet altijd de goedkoopste omdat het een populaire maand is voor 2-verdieners, gepensioneerden en mensen die nog niet aan schoolvakanties vast zitten.

• Travelaar

Bedankt Kriti,

Ik dacht zelf aan een bedrag tussen de € 1200,- en de € 1400,- voor wat betreft vlucht en accomedatie. |

Is een guesthouse ook een optie of is dat daar niet zo ?

Groeten,

John

• Kees

Voor die bedragen zijn er vele mogelijkheden bij de touroperators in Nederland.

Zelf vlucht en huisje boeken is vaak een stuk duurder omdat de vluchtprijs een groot deel van je budget opslokt.

Gewoon goed en vooral rustig zoeken op het internet en bij de touroperators

• Maria

Ik zou eens zoeken bij booking.com, daar vind je vaak ook redelijk geprijste accommodaties. De prijs voor een vlucht is zo op te zoeken op het net, dus resteert de rest voor het onderkomen.

• info@villaadonis.nl

Hallo John,

Ik heb even voor je gekeken. Qua vluchten zijn er nog niet zo veel hele goede aanbiedingen in september, kan beter en gaat ook zeker lukken! Mijn idee is om je ons vakantiehuis aan te bieden in combinatie met een goedgeprijsde vlucht. Dit zou moeten passen binnen het budget en ook voor het aantal dagen dat jullie graag vakantie willen nemen, in de prijs heb ik zelfs een huurauto meegenomen!

Zou ik je direct mogen mailen (of wil je mij direct mailen info@villaadonis.nl), dan stuur ik je een aantal opties voor vluchten door, zodat je een indruk krijgt van de mogelijkheden.

Hartelijke groet,

Monique

• Kees

De mensen hebben een budget te besteden van rond de 1400 euro, lijkt me niet helemaal passen bij die mooie bungalows van jullie.

daarnaast is het zoeken van een vlucht erg simpel op het internet.

• info@villaadonis.nl

Dag Kees,

Dank voor je reactie… had heel erg gehoopt dat er iemand zou roepen: ‘geweldig, zo helpen we elkaar verder’!

Mijn geste aan John is inderdaad ons huis aanbieden en daar wil ik heel graag water voor bij de wijn doen. Ik vind het hartstikke leuk om op deze manier John een mooie aanbieding te doen.

Hoop niet dat dit ontaard in een discussie daar is mijn post niet voor bedoeld. Zoals gezegd, het enige wat ik wil doen is John een helpende hand bieden en hem een fijn verblijf bieden!

Hartelijke groeten,

Monique

• chris

@ Kees: Volgens mij zijn mensen heel goed in staat om dat zelf te bepalen. @ Topic: ik zou ook luchthaven Weeze in duitsland niet uitsluiten. Ryanair heeft redelijk geprijsde tickets en ze vliegen op de mooiste kant van kreta, nl. het westen. (Chania) Prachtige steden, mooie dorpjes, prachtige havens en een niet minder mooi binnenland. Inseptember is oostkreta droog en dor, terwijl westkreta veel groener is. De suggesie om via booking.com te gaan kijken naar accomodatie is een heel goede. Resumerend, vliegen naar Chania, daar met een vooraf geboekte auto, hoeft niet duur te zijn, naar je accomodatie rijden en genieten van al het goede dat West-Kreta je te bieden heeft.

• Thera Basten

even bij transavia gekeken:

heen 20-9..terug 27-9 kosten 720 euro incl. bagage (voor 2 personen).

best wel aan de prijs. maar OK, dan hebben jullie een richtlijn.

sukses.