veel of inbraken in kreta door crisis?

• krystle

Hai mensen ik heb een vraagje .

Word er in kreta veel ingebroken door de crisis?

dank je !

Groetjes

• Wibo Kalyves

Niet meer dan anders.

Trouwens het is OP Kreta en niet IN Kreta.

Beetje jammer.

• krystle

Bedankt Wibo Kalyves .

Vind het alleen beetje jammer dat je iemand op zijn taalfouten let volgens mij is het een prikbord voor en over kreta en niet over hoe je iets schrijft toch ;-)

• marlon

Ik denk en weet eigenlijk zeker dat het hier op Kreta , een heel stuk veiliger is dan in Nl.

Ik vind het zo jammer dat je zo negatief bent, kijk eens hier http://weblogs.nos.nl/radio1journaal/2012/05/25/de-contrasten-van-kreta/

• Annieta

In 7 jaar op Kreta nog nooit zelf iets meegemaakt wat diefstal of inbraak betreft.

Maar hier,waar ik woon in een door het politie-keurmerk beveiligde appartement ooit wel een inbraak!

Ik zou me daar niet zo druk over maken,uiteindelijk kan het overal gebeuren,en bewaar waardevolle spulletjes in een kluisje.

• chris

Het gebeurt overal en dus ook op kreta. We hoeven niet net te doen of er nooit iets aan de hand is. Ik heb regelmatig van inbraken gehoord in al dan niet bewoonde panden . Daarnaast is er een aantal keren sprake geweest van overvallen waarbij fors geweld is gebruikt.

• Xander - Moderator

Overigens hebben de verhalen van Chris niet alleen maar betrekking op nu, dus als mogelijk gevolg van de crisis.

Inbraken en overvallen komen al vele jaren voor.

Ik hoor er al van zolang als wij een huisje op Kreta hebben, zo'n 9 jaar inmiddels. Niet bijzonder vaak, maar toch.

Ook bij ons is gestolen. Een keer een poging tot inbraak (mislukt), en een keer is de (aangesloten) waterpomp gepikt. Beide gevallen al meer dan 5 jaar geleden.

• Dik

Het is bij volle maan de laatste tijd schering en inslag met de inbraken, vanaf Februari, daarvoor nog nooit gebeurd in de 8 jaar dat wij hier wonen.:X

Bij ons ook, zijn zelfs bedwelmd zodat zij op hun gemak naar geld hebben kunnen zoeken, en ook gevonden, maar de muntjes laten zij zitten.

De tassen zijn geopend en weer gesloten, zodat wij er véél later pas achterkwamen, pas na 1 uur nadat wij waren opgestaan en hadden ontbeten, wilde ik hout voor de haard halen

maar het slot werkte niet, dus via een andere deur naar buiten, daar zagen wij dat daar alles was verwijderd en op het gras lag,

maar de mobile telefoon's, laptop en zelfs de sierraden die NAAST de deur lagen lieten zij liggen.8-) vandaar dat ons eerder nog niks was opgevallen, en ook de tassen stonden op de zelfde plaats

Er is alleen ingebroken bij panden waar mensen zijn, want daar is geld, de vakantie huizen lieten zij ongemoeid. 5 huizen op 1 nacht, en 4 weken later wéér, en zelfs bij één het zelfde huis,

ja die had het slot niet veranderd, dat hadden zij zeker gezien?

Wel lof voor de politie, die binnen een 1/2 uur na melding al ter plaatse was voor onderzoek naar vingerafdrukken.(tu)

Het voordeeltje dat ik had met de aankoop van een HD ontvanger en de service voor de auto, was in één klap weer weg, pech, pech.:X

• Jef Dockx

@ Dik

Waar woon je dan wel ???

Aangezien er niets over in je bericht staat stel ik even deze vraag.

Mvg

Jef

• Dik

Jef

Ik woon in Roumeli, maar het rommelt al lang in de omgeving van Rethymon, maar zo dichtbij is het nog nooit geweest.

Vorig jaar zelfs bij de brug was het oppassen, waren wij aan het zwemmen, zat er ineens een buitenlander in de tas te neuzen op “zoek”naar een aansteker, terwijl de mensen naast ons zaten te roken:)o