grote supermarkten in de omgeving van agia gallini

• connie

Boodschappen doen vind ik niet leuk, niet hier en niet in Griekenland. In het dorp waar ik altijd kom, heb ik geen keus, gelukkig! Ik moet er niet aandenken in de vakantie in zo'n vreselijk supermarkt mijn boodschappen te moeten doen, dan toch liever in zo'n overvol donker winkeltje, waar ze op de één of andere manier toch veel hebben. Overigens zie ik niet zoveel prijsverschil met ah in Nederland. Een aantal producten hebben ze niet, so what. Ik ben met vakantie en hoef geen pindakaas of een stukje oude kaas. Daarbij het eten buiten de deur is zo goedkoop, daar kan koken niet tegenop! Echt ik snap het niet…………………

• Wil

Nou Ella en Chris, dat klinkt een stuk geloofwaardiger dan de woorden van iemand die altijd dwars tegen anderen in gaat en alles beter denkt te weten .

• Arthur

Lees eens goed wat Ella schrijft en waar denk je dat wij de boodschappen gaan doen als we tot volgend jaar mei in Agios zijn, sommige dingen koop je om de hoek maar het meeste toch bij de grote supermarkten. behalve de groente en het fruit die komen van de locale markt.

• connie

ik heb het niet over mensen, die op kreta wonen, maar als je er een paar weken bent. moet er niet denken naar ierapetra te moeten rijden om bij de lidl (waar ik overigens in nederland nog nooit ben geweest) boodschappen te doen. maar goed iedereen moet vooral doen wat ie wil…………………………

• Franske

Voel jij je te goed voor Liddl Connie?

Er zijn miljoenen mensen in Nederland die gedwongen zijn om naar Liddl te gaan. Niet iedereen is bij machte om bij AH zijn boodschappen te halen.

Maar als je bang bent dat je buren je zien bij Liddl, dan kun je toch naar een andere vestiging gaan waar niemand je kent en je jezelf niet hoeft te schamen?

• connie

ik zal het even uitleggen, hoewel ik lijk wel gek om nog te reageren op dit soort onbeschofte reacties. Maar ja dat is de laatste tijd schering en inslag hier, wie weet went het.

ik koop niet bij de lidl omdat heel simpel er geen lidl bij in de buurt zit en toch woon ik in een echte arbeidersbuurt. omdat ik de hele dag werk doe ik boodschappen op weg naar huis. zoals ik al eerder heb gemeld, ik heb een hekel aan boodschappen doen en ga er ook zeker niet voor omrijden.

Aan achterbakse praktijken om de buren in de maling te nemen doe ik niet mee, is hier nergens voor nodig. Heb jij daar soms ervaring mee??

Zo nu kunnen jullie weer komen met je onbeschofte reacties. Maak van hart geen moordkuil, het verhoogt zoooooooooo de gezelligheid op dit prikbord:(

• marion

Als liefhebber van Griekenland en in het bijzonder Kreta kijk ik graag op dit forum en haal er vaak nuttige en leuke informatie vandaan. Jammer dat er een aantal zielige mensen zich onfatsoenlijk gedraagt en het doel van het forum kennelijk niet kent. Voor deze zieligerds zijn er vast wel andere fora om tegen elkaar aan te zeuren, dus doet u dat daar alstublieft.

• Sharone

Maargoed, we zijn nu ruim anderhalf jaar verder, en ik ga in augustus naar Agia Galini… misschien zijn er ondertussen wel grotere supermarkten in de buurt van Agia Galini gekomen?!

Vind die kleine supermarktjes erg leuk en schattig, we doen daar zeker boodschappen, maar voor de boodschappen die op dag 1 ingeslagen worden is het best prettig als dat bij een grotere supermarkt kan. En is die er niet, dan gewoon niet!

Ik hoor het graag :)

• Wendy1980

Wij zijn net terug uit Agia Galini. In het dorp zelf zitten wel wat kleine supermarktjes, maar geen grote. Langs de doorgaande weg tussen Timbaki en Mires kom je langs een carrefour, een Dia en iets voorbij Mires zit ook nog een Lidl. Allemaal wel ongeveer een half uur rijden. Wij hebben onderweg naar Agia Galini vanaf het vliegveld bij de Lidl een voorraad drinken gehaald, verder gewoon in het dorpje zelf af en toe wat gekocht. Ik moet eerlijk bekennen dat wij niet gekookt hebben, omdat we in Agia Galini zelf elke dag spotgoedkoop uit eten konden gaan en zo'n uitgebreid ontbijt kregen bij ons appartementje, dat we nauwelijks zin hadden in lunch. Meestal haalden we ergens wat fruit en tomaten voor tussen de middag.

• Jef Dockx

De dia -keten is opgedoekt, die van Mires is overgenomen door Carrefour Marinopoulos. De dia in Timbaki is ook overgenomen maar de nieuwe naam schiet me nu niet te binnen.

Ons laatste bezoek daar was in april 2012. toen waren we een maand op Kreta.Met benzine prijs tegen de 2 € aan moet je zelf maar de rekening maken.

Mvg

Jef