grote supermarkten in de omgeving van agia gallini

• Simone

Vraagje :

Zijn er grote supermarkten in de omgeving van agia gallini ? en zo ja op welke afstans ongeveer ?

Bedankt voor uw reactie !

• Leo en Sonja

Hallo Simone voor zover ik weet zijn er in de omgeving geen supermarkten te vinden,wij komen er al jaren,ook in spilli is er geen supermarkt te vinden,je zal toch echt aan een grote stad moeten denken.

Groetjes Leo en Sonja.

• Wil

In Rethymnon zitten er een aantal,waaronder een Lidl.

• moemoe039

In Mires is een Lidl. Vanuit Agia Galini iets voorbij Mires rechts. Ongeveer 18km. Ook in Timbaki is een supermarkt, produkten van carrefour maar een griekse naam. Niet heel groot maar je kan er alles vinden.

• connie

Wat is er mis met de kleine griekse supermarkten???

• chris

Ik geloof niet dat er gevraagd werd door de topcstarter wat er mis is met kleine griekse supermarkten. Ik weet wel dat ze over het algemeen een stuk duurder zijn. Ik zie zelfs vaak de kleintjes hun inkopen doen bij de grotere en vervolgens zetten ze er een procent of wat bovenop.

• Kees

Onzin dat de kleinere supermarktjes vaak veel duurder zijn bij ons in het dorp hebben ze bijna allemaal hun prijzen aangepast zeker degene die ook in de winter open zijn.

zeker als je vaste klant bent en je neemt de dag verse produkten dan zijn ze zeker niet duurder als bij de lidl 5 km verderop, oke de keuze is minder dat is waar maar wij doen toch graag onze boodschappen bij de gezellige rommelige kleine plaatselijke kruidenier.

• chris

Ik doe ook boodschappen bij de kleintjes, neemt niet weg dat ze veel duurder zijn.Maar in Analipsi zal het wel anders zijn.

• Ella

Klopt Chris,

Bij Lidl is een aparte kassa voor zakenmensen die een timologio (factuur) willen.

Het word gezien als een soort groothandel.

De kleinere supermarkten zijn een stuk duurder en dat is misschien niet zo'n probleem als je met vakantie bent en tandpasta bent vergeten of zonnebrandolie.

Maar als je hier dagelijks de boodschappen moet doen dan kom ik toch graag bij Lidl.

Ook de verse spullen zijn van zeer goede kwaliteit.

Voor speciale producten ga ik naar de kleinere speciaal zaken.

Natuurlijk gun ik iedereen zijn brood, maar de kleintjes kunnen niet tegen de groten opboksen, dat is overal zo.

Ze hebben hogere lasten en minder grote inkoop, dus zijn de producten duurder.

Ook in Nederland zijn de kleine supermarkt-jes kapot gegaan toen de grote bedrijven hun intrede deden.

Ariadni, Marinopoulos, Xalkiadakis, om er maar een paar te noemen, zijn grote supermarkt ketens waar mensen hun boodschappen doen.

Lidl is sinds een aantal jaren overal filialen aan het bouwen, en hebben veel buitenlandse producten.

Natuurlijk is een kleine minimarket of een typisch Griekse “supermarkt” erg charmant, en idyllisch.

Maar niet als je een groot gezin (lees kinderen met aanloop en vrienden) te onderhouden hebt en de koelkast dagelijks flink bijgevuld moet worden.

• chris

Klopt wat je zegt Ella, maar ik zie ook dat een winkelier uit bijv. Plaka (chania) gewoon bij de Ariadne elders koopt, zonder timologio maar met een gewone apodixi en dat doodleuk doorverkoopt in zijn winkel. Uiteraard flink duurder.8-)