Platanias en Porto Platanias Beach Resort

• Xander

Hmmmmz, 2 kamers.

Bij Anna's house zeker te krijgen (zie url in vorige post)

Ook bij Profilio (zie boven), Papadakis, Metropole, Feriniki (ze hebben een gebouw waar op de begane grond mooie 2 kamer studio's zitten).

Ik hoorde net dat Metropole in bezit van Feriniki is. Niettemin kan je er prima zitten. Kijk maar op www.feriniki.gr. Dan zie je alles wat er bij hoort.

Ik zou zeggen, bekijk deze website eens :

http://www.apokoronas.net/content/section/4/40/lang,en/

Als er staat dat een acco in Georgioupolis ligt, dan is dat ook zo. Alle acco's in Kavros staan ook vermeld onder Kavros.

Bedenk wel dat verreweg de meesten niet via een NL reisbureau zijn te boeken.

Maar ja, dat stelt gelukkig allemaal niets voor, evenals het regelen van je eigen transfer.

Maar dan kan je wel ineens de leukere (en betere ?) acco's boeken.

Wanneer je nog iets wilt weten, laat het me weten. Veel van deze acco's kan ik wel, of ik weet in ieder geval waar ze liggen (druk / rustig / etc.)

Have fun !

• Xander

Ik zie dat op die website niet bij alle acco's een URL staat.

Nou ja, even Googelen, je weet de naam van de acco immers al, en als ze een eigen URL hebben vindt je die vast wel :)

Ze zullen evenwel niet allemaal een website hebben denk ik.

• nathalie

Hallo,

Het gaat erom wat je precies zoekt wanneer je op vakantie gaat. Wij gaan ook 5 juni (eind mei/begin juni vind ik de mooiste tijd). Wij gaan naar Chrissi Akti, een plaatsje net buiten de Chania-stad en apartement zo goed als aan het strand. Wij hebben familie daar en ik houd van de stad. Wij huren echter altijd een auto en kunnen zo de bergen in rijden, dat scheelt.

Ja, Platanias is een heel druk en toeristisch plaats. Aan de andere kant vind ik elk plek wel zijn charmes hebben en dus ook Platanias. Eind juni t/m begin september (en speciaal in augustus) is het overal stikdruk.

Porto Platanias is een prachtig hotel, de apartementen ken ik niet. Het eten is er goed en gevarieerd. Het zandstrand is prima en je bent dichtbij supermarkt, winkels, bushalte, treintje, mini-golf en vele restaurants etc. Ook kan je vlakbij een boottrip maken en met een goed half uur zit je in Chania stad, wat naar mijn mening de mooiste van Kreta is.

Iets minder druk is Ag. Marina (iets dichterbij Chania).

Als je vaker richting stad wil gaan (mooie haven, gezellige wirwar van straatjes, minaret, Griekse kerk, katholieke kerk, museum, souvenierswinkels, leerstraatje, overdekte markt, gewone winkels, cafetaria, restaurantjes etc.), dan is het beter om dichterbij Chania te zitten, want anders is het erg vermoeiend zo lang in de bus. Het busstation zit in het centrum, dus dat is prettig.

Wil je het iets rustiger (maar niet saai), dan is Georgioupolis zeker een beter idee. Het is geen hele grote plaats, maar als je een weekje gaat vermaak je je wel en je kan altijd een dag naar Chania en ook Rethymnon gaan.

Als je het nog rustiger wil, dan zou je een dorpje kunnen uitkiezen dat niet aan het strand ligt, maar waar wel wat te beleven valt en een accomodatie met zwembad.

In ieder geval veel plezier!