Platanias en Porto Platanias Beach Resort

• Jessica

Hoi Wilma,

Bedankt voor je reaktie.

Je hebt het over Platanias en Platanes. Dit zijn 2 verschillende plaatsen.

Platanias ligt nabij Chania en Platanes nabij Rethimnon.

Wij zijn ook aan het twijfelen of we naar Platanias zouden gaan.

Ik heb de accommodatie bekeken en ziet er inderdaad erg leuk uit!

• Wilma

Sorry Jessica,dat was een foutje,, even Apeldoorn bellen ,,hihi

Ik bedoelde Platanes bij Red.

In Platanias vlak bij Chania zijn we ook geweest vorig jaar. Wij zouden daar nooit meer voor kiezen.

De omgeving vind ik daar wel veel mooier, en Chania is een geweldige mooie stad om er een paar dagen in rond te banjeren, maar het plaatsje Platanias zelf vind ik niet echt gezellig.

Veel te druk, er gaat een weg dwars door het dorp heen met heel veel verkeer, ook zwaar verkeer,vooral met een klein kind is dat niks (vind ik)

In Platanes gaat ook wel een weg dwars door het dorp heen maar dat is veel rustiger!

De Restaurantjes in Platanes zijn ook veel gezelliger en veel gemoedelijker, dat was ons ervaring

Groetjes

• Xander

Je moet natuurlijk naar de plaats gaan waar je het leukste lijkt.

Simpel.

De stelling dat Georgioupolis een te rustige plaats is klopt niet.

Het is er gezellig druk, genoeg leven in de brouwerij.

Het is een dorp waar je géén disco's zal aantreffen, dat wel.

• lucy

Als ik moest kiezen tussen Platanes, Platanias en Georgioupolis, dan wist ik wel, duizend keer Georgioupolis, echt heel erg leuk en druk genoeg hoor ondanks het gemoedelijke dorpse!!!

• Wilma

Wij hadden dit jaar ook Georgioupolis toe willen gaan, maar ik heb geen appartement kunnen vinden .

Zoals Xander al zei, ze liggen allemaal ca. 5 km van Georgioupolis af, Jammer!

• lucy

Volgens heb je wel midden in het centrum Fereniki, dacht dat een aantal touroperators die wel aanbieden; reviews zijn hier alleen niet zo positief over dacht ik.

• Xander

In Georgioupolis zitten genoeg leuke en ook goede accomodaties. Dat is het probleem niet.

En het is in Georgioupolis ook niet zo druk dat alles vol zit.

Feriniki is inderdaad bij veel touroprators boekbaar. De berichten er over zijn wisselend. Feriniki heeft meedere gebouwen in het dorp. In sommigen wil je niet zitten, in anderen juist weer wel. Da's het punt met Feriniki, want hoe weet je van te voren nu in welk gebouw je terecht komt.

Ik weet dat naast Feriniki onder meer Corrissia bay (in Georgioupolis vlakbij het strand), Metropole (in het dorp aan de boulevard) en ook Pilot Beach (aan de rand van het dorp, maar niet in Kavros) ook via een reisbureau boekbaar zijn.

Deze acco's kan je gewoon met Google vinden. De acco's zijn allemaal goed.

Je hebt nog de mogelijkheid om helemaal niet via een reisbureau een compleet verzorgde reis te nemen, maar alleen een vliegticket. Dan reserveer je zelf een van de acco's via de email. Op het vliegveld pak je dan de bus, taxi, of je laat een huurauto klaarzetten en klaar is Kees. Niet goedkoper dan een kant en klare reis, maar je hebt wel ineens veel keuzemogelijkheden.

Als je voor deze laatste optie kiest komen ook ineens acco's zoals deze twee in beeld: http://www.chania-holidays.net/Chania/Home.html, klik op aanbevolen accomodaties, en kies dan nummertje 14.

Ook een acco als www.kalivaki.com hoort dan tot de mogelijkheden. Beide acco's liggen 5 minuten lopen buiten het dorp. Kalivaki is eenvoudig maar pal aan het strand, Anna's House heeft veel meer luxe en ligt op 5 minuten lopen vanaf het strand.

Als je het echt luxueus wilt hebben kan je ook eens kijken naar een acco als bijvoorbeeld Papadakis. Wil je een fantastisch uitzicht en veel rust, kijk dan eens naar www.profilio.gr. op 2 km van het strand en dorp, maar een werkelijk perfect uitzicht, en goede, schone, en eenvoudige appartementen.

Er is zijn zoveel acco's te krijgen in Georgioupolis…..

Ik zou nog wel even door kunnen blijven tikken.

• Wilma

Xander, van mij mag je nog wel een aardig tijdje door blijven tikken :)

• Jessica

Xander………van mij mag je ook door tikken hoor….

Ik ben al het een en ander aan het checken op internet.

Nu nog iets vinden met 2 kamers. Het is wel handig als die kleine meid van mij lekker rustig kan gaan slapen en wij nog ff op het balkon kunnen genieten van een drankje….;-)

Ik ga nog ff verder lezen!

• Wilma

Jessica, als je iets in Georgioupolis hebt gevonden , laat het dan ff weten a.u.b.

Voor dit jaar heb ik al geboekt, maar wie weet heb ik er iets aan voor het volgend jaar.

groet