rustig plaatsje op kreta gezocht

• Martine Prest

Ik denk niet dat er veel plekken zijn die rustiger zijn dan dit:

http://www.old-phoenix.com/index.htm

Je kunt er alleen per boot of te voet komen.

Het ligt 15 minuten lopen vanaf Loutro.

Als je belt van tevoren, komen ze je halen met een bootje.

• Xander

@ Chris

Nikos met de grijze paardenstaart bedoel je toch ? Van taverna Marouves ?

Inderdaad een van mijn favorieten.

Of bedoel je Bloumosifi.

Mijn andere favoriet in Vamos.

Hij heeft er een taverna bij gekocht: Kritikos in Kalyves. Daarom was hij van de zomer in Vamos gesloten (en voor mij ineens dus een stuk verder rijden vanuit ons huis), maar hij zei dat hij beide taverna's tegelijkertijd open wilde hebben in de toekomst.

Kritikos was dus nu ook super, heerlijk gegeten een paar keer. De ambiance in Kritikos is ook erg goed. Lekker rustig, beetje besloten, en toch pal aan het strand.

Ik kende het restaurant nog van de vorige eigenaar. Toen ook een goede ambiance, maar het eten was er destijds matig.

• chris

Ik bedoel marouves. Leuk dat er een leuke plek bijkomt in Kalives. Drie weken geleden daar nog heerlijk gegeten bij Zorbas. (Geloof dat het zo heet) Je stapt zo de jaren 50/60 binnen. Twee mooie wurlitzers in de zaak.

• Xander

Vroeger kookte Nikos in Bloumosifi.

Toen was Bloumosifi de enige topzaak in Vamos. Hij kreeg later de kans om samen met twee maatjes Marouvas over te nemen. Hij heeft Marouvas naar een veel hoger getild dan de vorige eigenaar. Vroeger was het een doorsnee restaurant waar je ook souvlaki kon eten. Ik kan me herinneren dat we er toen wel eens gegeten hebben en zeiden: daar hoeven we niet meer naartoe !

• chris

Nou,

ik zal in april/mei de gehele Apokoronas onderwerpen aan een stevige smaak en sfeer-test. Tips zijn altijd welkom.

• Xander

Dan hebben we kans dat we elkaar treffen op onze culinaire rondgang in de Apokoronas ! In die tijd zijn wij er ook een paar weken. Heb je wel eens pizza gegeten in Litsarda ? De lekkerste in de wijde omstreken. Deze zaak zit altijd bomvol met Grieken. Of lunchen bij Kalivaki bij Georgioupolis, of in taverna Tzitzifes in het gelijknamige dorpje, of, of, of…

• Berend

Hallo! Ik ben woonachtig in Vamos. Zal ik jullie nog een tip geven om ergens te eten in Apokoronas….Nippos!! Prachtig uitzicht en een echte familietaverne met alleen eigengemaakte produkten. Over Vamos schrijf ik nu een (wandel) boekje, dat komt komende maand uit en is oa in Vamos en Kalives verkrijgbaar.

gr en wie weet tot komend voorjaar!

Berend

• Harry

Voert een wandeling ook langs Leonidas ??

• Ga naar Souda Huize Panorama.

Het is hier heerlijk rustig zijn er vorig jaar geweest met Ross Hollidays en gaan dit jaar weer we gaan al vele jaren met Ross maar nog nooit zo"n rustig appartement gehad.

Het is hier helemaal geweldig als je van rust houd…