rustig plaatsje op kreta gezocht

• Henkjan

Hallo Lenie,

Ik zit te denken aan Mirtos of nog rustiger aan Tertsa.

Er zijn nog wel meer mooie plaatjes in de omgeving van Ierapetra.

Kijk eens op www.mertiza.com www.sunbudget.net www.villa-aliki.com en www.interfact-travel.nl

het zal je verassen hoeveel leuke plaatsen er zijn die aan jouw verwachtingen voldoen.

Succes,

Henkjan

• Henkjan

Sorry,

Je was al in Mirtos !!!!!!

Groeten,

Henkjan.

• GvE

Hallo Lenie,

Het is duidelijk dat je niet alle dagen van drukte houdt tijdens je vakantie en ik kan me er zeker iets bij voorstellen….

Ga eens rondkijken bij ‘'het andere Kreta’'

www.chania-holidays.net

Op overzichtige kaart hebben alle accommodaties met eigen karakter een uitvoerige beschrijving.

Met de huurauto(incl) kan je er op uit trekken en tevens gebruik maken van de vele tips voor trips die bij alle acco's beschreven staan.

Bij een verblijf van meer dan 10 dagen kan je zelfs 2 verschillende acco's kiezen in The Wonderful West.

Aghas hotel in Paleochora uit deze topic staat er ook bij.

Ik wens je veel succes en plezier bij het zoeken naar een plekje waar je een vakantie gaat beleven die aan al je wensen voldoet!

M.v.g.

Gerry

• arzubel

Ik zie dat je in Belgie woont dat beperkt ook de bestemmingen. Vanuit Belgie kan je boeken voor Plakias , Matala, Agia Galini in het Zuiden van Kreta - slechts 1 touroperator kan je hiervoor boeken en dat is Suncomfort-Intercomfort. Je hebt daar in het zuiden alleen kleine gezellige pensionnetjes, geen grote all inclusive hotels- goedkope restaurantjes. Deze drie dorpjes zijn allemaal anders maar even leuk en hebben zee en strand.

.

• Wil

Je kan ook vanuit Belgie,net als vanuit Nederland, vliegen naar Chania of

Heraklion…En vandaar uit kun je dankzij internet alle kanten op.

• eleni

Volgens mij zit ook Neckermann Belgie in Plakias

• arzubel

Eleni, dat klopt.

Neckermann Belgie heeft 1 hotel in Plakias en 1 hotel in Agia Galini.

• tineke

Wil, in jouw lijstje staan in ieder geval 2 grote steden, Rethymnon en Chanai. Beiden prachtig, maar niet bepaald rustig en kleinschalig te noemen.

Zag in het overzicht Agia Galini ( toch ook een aaneenschakeling van terrassen te noemen), matala, Plakias, Rodakino ( inderdaad erg kleinschalig) en Paleachora

( leuk, maar kent toch ook veel Duitse hotels) staan. Zelf zijn wij weg van de zuidkust en zuid/westkust. Vanuit Plakias kune je bijvoorbeeld mooie wandelingen maken door kloven en over brengen. Souda ( ten westen van Plakais) kan een alternatief zijn.

las in een andere bericht over Vamos. Wij vinden de hele streek tussen Plakias en Chania erg fraai, net Toscane, zelfs eind augustus is het daar nog groen en rustig. Vamos zelf ligt inderdaad erg fraai en kan goed als uitvalbasis gebruikt worden om de omgeving te verkennen.

Ten noorden van Vamos vinden wij de kuststreek juist weer niet mooi, veel riet, lelijke nieuwbouwplaatsjes zonder authentieke kern en veel hotels/appartementencomplexen. de “old/new”road loopt daar ook pal langs de kust.

Je kunt het beste in reisgidsen en op internet kijken. Indien veel grote reisorganisaties naar een plaats gaan en er meer dan 10 accomodatie te boeken zijn , kan je er beter niet naar toe gaan ( tenminste als je van rust en natuur houdt).

• Arthur

En dit is en blijft voor mij het rustigste dorpje van Kreta.

Plaka dus

• chris

Ben het helemaal met Xander eens. Ik eet ook graag een hapje in Vamos (bij Nikos) Toeristen zie je er nauwelijks en het is een prima uitvalsbasis. Mocht je toch uit je favoriete bestemmingen willenn kiezen dan zou ik voor ag.galini kiezen.