ervaring met bellen via internet?

• Xander

Oei !

Wel even opletten of je bij een mobiele internet verbinding geen rekening krijgt op basis van verbruikt data verkeer. Als dat zo is, kunnen je internetkosten, en daarmee dus ook je internetbelkosten, danig in de papieren lopen.

Ik heb 2 jaar geleden, weliswaar met een Nederlandse Vodafone mobile connect, op Kreta zitten internetten. Even 20 minuten wat mail gecheckt, en een beetje wat websites bekeken. Verder geen gekke dingen gedaan zoals downloaden.

Dat kleine halfuurtje is me op ruim € 70 komen te staan !

De Vodafone kaart heb ik dus maar afgedankt. Te duur.

Nu zal dat in GR met een GR Vodafone aanzienlijk goedkoper zijn, maar let niettemin op.

• Alex

Volgens mij niet en heb je een adsl-verbinding nodig. De voiptelefoon moet je ook aansluiten op je modem.

De vodafonekaart is volgens mij niet zo snel in GR als in NL. Dus of je daarmee Skype/ Voipbuster kunt gebruiken, is de vraag. Ik denk van niet maar kan het mis hebben.

De mb's die je met skypen e.d. verbuikt, moet je betalen aan Vodafone, afhankelijk van je abonnement. Kan heel erg duur zijn. Zo duur dat bellen met een mobieltje vele malen goedkoper is.

Verblijf je tijdelijk in GR dan kun je beter een gratis draadloos netwerkje opzoeken en via dat netwerk surfen en skype/ voipbuster gebruiken. Steeds meer hotels, taverna's en lounch cafe's bieden “free wifi” aan.

• Addy

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb geprobeerd om gratis te bellen, maar het lukt niet. En via internet moet je ADSL hebben en geen VMC, dus helaas.

En op de kosten van Vodaphone terug te komen, die vallen reuze mee E 31,- per maand voor 5 Gb.

gr. Addy

• Xander

Mobiel internet in GR is inderdaad veel langzamer dan in NL.

In ieder geval op Kreta hebben ze alleen heel erg langzaam GPRS (max 384 Kbps), en nog geen snel HSDPA (1,3 tot 3,6 Mbps) zoals in NL.

• Addy

Ik weet niet wat het is, maar het lukt niet: “i.v.m. onbekende fout”

gr.

• connie

:O:0:O:o

• Ingrid

Bedankt voor je vlotte bijdrage Connie!!! Zeer verhelderend!!! Zelfportret???