zijn alle vliegtickets veel duurder?

• tineke

Hallo kretagangers,

Ook komend jaar willen wij weer naar kreta .

Afgelopen seizoen heb ik 3x tickets kunnen kopen tussen de 240-270 voor een retourtje vanaf Dusseldorf of Keulen ( Tui-fly, German Wings of Air Berlin)

Komende zomer willen wij in ieder geval van 3/7 t.m. 10/8 naar Kreta.

Alleen de zelfde tickets kosten nu tussen de 450-480! per stuk

Wat is jullie ervaring qua ticketprijzen tot nu toe???

Heeft er iemand tips?

• mathijs

ik weet niet welke datum dat je naar kreta gaat maar vanaf 18-05-2009 gaat vanaf weeze bij nijmegen over de grens HAMBURG INTERNATIONAL ook naar kreta. de prijzen zijn echt goed. effen op google de website van deze onbekende luchtvaartmaatschapij opzoeken en dan snel boeken.

• tineke

leuke tip; maar een ticket kost ons op die data 459,-

dan is transavia vanaf eindhoven met 409,- nog goedkoper!

• Sylvia klink

Hoi Tineke,

zijn die tickets van Transavia al te boeken? wij willen met zijn vieren eind mei naar Kreta dus ik ben druk aan het kijken voor tickets. Liever niet vanuit duitsland want dat is nogal ver (wonen 20 min van schiphol) maar alle tips zijn welkom.

• Xander

Tickets zijn te boeken, alleen (nog) niet op de website van Transavia zelf.

Wel bij andere aanbieders.

Dat zullen (denk ik) door reisbureaus zelf gecharterde Transavia vluchten zijn.

Wel raar overigens, eerder heb ik gelezen dat het bij Transavia.com vanaf 11 december mogelijk zou zijn vluchten naar Kreta te boeken.

• Patrick

Xander schreef:

>

> Wel raar overigens, eerder heb ik gelezen dat het bij

> Transavia.com vanaf 11 december mogelijk zou zijn vluchten

> naar Kreta te boeken.

De afgelopen 2 jaar waren de tickets naar Kreta via de Transaviasite pas te boeken direct na de vakantiebeurs, die normaal in de 2e (soms 3e) week van januari gehouden wordt.

Het lijkt erop alsof ze hun vaste Nederlandse partners (reisorganisaties) een voorsprong willen geven. Zou anders geen goede verklaring weten waarom ze bijna altijd dát tijdstip nemen.

• Sylvia klink

Even contact gehad met transavia en inderdaad zijn de tickets pas vanaf half januari beschikbaar zijn. Ik heb nog even gevraagd of de goedkope tickets dan al weg zijn omdat er via andere reisorganisaties al geboekt kan worden en of de tickets nu duurder zijn dan vorig jaar, maar daar konden ze me in beide gevallen geen antwoord op geven….

• Xander

Gisteren geboekt bij Jetair vanaf Brussel

370 euro voor een retourtje, eind april heen, mei terug.

• Andre

Ik hoop niet dat je dat goedkoop vind Xander ;-)

• tineke

370 in het voorseizoen is ruim 100 euro meer dan ik vorig jaar in het hoogseizoen betaalde.

Hoop dat de prijzen in januari wat gaan dalen; de energieprijzen zakken gigantisch en met de recessie zal er toch wel minder geboekt worden denk ik.