K, je vergeet helemaal de temperatuur te vermelden,
maar evengoed een prettige avond
Om even on topic te blijven, het nieuws staat hier bol van de rellen over heel Griekenland.
Het begon met een demonstratie in Athene over Afghaanse vluchtelingen.
Deze demonstratie escaleerde in een rel waarbij een 15/16 jarige jongen werd gedood door een politieagent.
Volgens de berichten werden er een aantal waarschuwingsschoten gelost, en was het een ongeluk.
Evengoed, het zal je kind maar wezen.
De dood van deze jongen is nu de aanleiding van protesten overal over het optreden van de politie.
Vandaag waren alle leerlingen van scholen over het hele land op pad met spandoeken. Zo ook op Kreta en in Agios Nikolaos waar de schoolkinderen richting politie bureau gingen met hun klacht.
En er is mij verteld dat morgen alle leerkrachten staken om te protesteren tegen onnodig geweld tegen jongeren.
http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_politics_100002_08/12/2008_102842
Gr.Ella
Dank je Ella voor de informatie. En voor Kees: ik zou niet zo vlug een conclusie trekken! Ik woon op Kreta maar versta de taal nog niet en 's avonds zag ik na de late film wat volgens mij een extra journaal was kmet daarin rellen te zien en even later werd ook Iraklion genoemd, maar waar het over ging wordt mij -dank je Ella- pas duidelijk. En als je in nederlandse kranten zie ik behalve na de eerste dag NIETS over (en daarin werd niet de reden waarom dit alles was ontstaan vermeld). Dus Kees ik ken je niet, maar jij kent mij schijnbaar HEEL ERG GOED om zonder mij te kennen een SENSATIEZOEKER te noemen. Ik denk: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten….
Goede avond verder.
gr. Addy
Was gisteravond in Heraklion en werd geconfronteerd met de rellen die rond 19.00 het ergste werden…Iedereen die in de buurt van het Venezelos plein (groot plein in het centrum van Heraklion) was, werd ‘gepakt’ door het afgeschoten traangas..In de chaos zag ik 14 en 15 jarigen, misschien wel jonger, in BATTLE DRESS met GASMASKER EN BASEBALL KNUPPELS…..duidelijk georganiseerd om te vernielen…wat dus gebeurde…Ruiten van minstens 4 banken moesten eraan geloven, alsook winkels etc…In Thessaloniki (zag ik zonet op tv) werden zelfs historische panden in brand gestoken en op Syntagma in Athene moest de grote kerstboom eraan geloven…Dit noem ik geen demonstratie meer, maar georganiseerde misdaad. Zonet toonde men op Antenna (griekse zender) de granaat die de jongeren, waarop geschoten werd, naar de politiepatrouille wilden gooien…Indien dit met de werkelijkheid overeen stemt….dan wordt het een heel ander verhaal…
Kinderen van 14 15 en soms jonger ! horen in deze zeker niet thuis. Vraag mij af waar die ouders waren…toen hun kinderen zich ‘opmaakten’ voor de ‘betoging’…
Eén bedenking maak ik mij toch…waar blijven die waterkanonnen ?
Ivan
In Gournes hebben leerlingen van de muziekschool (Amerikaanse basis) de straat afgezet. De weg (Gournes-Gouves) was geblokeerd met vuilbakken en containers. Het was een vredige demonstratie onder het toeziend oog van politiediensten. Alles bij elkaar heeft het slechts drie uur in beslag genomen. Het ging er hier voornamelijk om, om de leerlingen een kans te geven hun mening te uiten over de gebeurde feiten. Er was geen sprake van rellen, vernieling of wat dan ook. Het kan dus ook op een nette manier blijkbaar.
Vriendelijke groet,
Pat
Kreta.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?