verschillen in online-reisbureau's...

• lenie

Ik ben voor het eerst gaan kijken op internet om een reisje naar kreta te boeken.

Ik vond veel info bij verschillende online-reisbureau's (sunweb, jiba, sudtours,

d-reizen…). Maar na wat weg en weer gesurft te hebben zie ik de bomen door het bos niet meer (of moet ik zeggen het bos door de bomen?).

Heeft iemand van jullie positieve en/of negatieve ervaringen met één van bovenstaande reisbureau's ivm prijs, service, aanbod….

Kunnen jullie mij iets aanraden?

• lucy

Wij hebben vorig jaar voor het eerst via internet, in dit geval, bij Sunweb, geboekt (naar Lesbos), is prima bevallen. tickets krijg je via internet, moet je printen. Sunweb is m.i. wat goedkoper dan de andere touroperators, dit jaar moet ik dat nog zien hoor. Hadden daar wel erg met reisleiding getroffen, Dolf die al jaren op Lesbos woont en veel leuke en nuttige info gaf in de bus. Maar verder doen wij eigenlijk nooit een beroep op reisleiding.

Willen nu weer naar Kreta, maar de plek waarheen wij willen staat er nog niet op.

Valt mij op dat de site van Sudtours, met name als je de prijs intoetst, wel erg lijkt op die van Sunweb/Jiba. Zijn ze daar soms mee gefuseerd, weet iemand dat?

• Martine Prest

Wij reizen nu al weer een aantal jaar via Sunweb naar Kreta. Altijd goed bevallen. Nooit problemen gehad. En ze zijn ook lekker voordelig. Ik heb net weer geboekt voor mei. We zitten 15 dagen in een appartement met alleen logies voor €429 per persoon.

• gerrari

In juli gingen er al geruchten dat sudtours zou gaan fuseren met andere organisaties, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

gr. gerrari

• Patrick van Zundert

lucy schreef:

>

> Valt mij op dat de site van Sudtours, met name als je de

> prijs intoetst, wel erg lijkt op die van Sunweb/Jiba. Zijn ze

> daar soms mee gefuseerd, weet iemand dat?

Sudtours is overgenomen door de Sundio Group, waar ook Sunweb en Jiba onder vallen. De techniek achter de sites is hetzelfde (als ze al zo ver zijn), maar het aanbod is niet geheel gelijk.

• manos

Over 10 jaar boekt iedereen zijn/haar vakantie via het internet en naast de lokale reisburo,s zoals Sunweb, kun je ook de reisburo,s ter plaatse (op Kreta) mailen zij zijn nog goedkoper en hebben vaak een aanbod wat je niet in de gidsen tegenkomt. Wel jammer dat je dan vaak de dure campingvlucht moet boeken in Nederland, eigenlijk heel gemeen van Transavia en Martinair en al die anderen, wat dat betreft zijn ze in Duitsland veel eerlijker, daar betaal je haast niks extra voor enkel de vlucht.

• Andre

Hahahaha Manos, zou jij mij dan willen laten zien waar ik veel goedkoper een vlucht kan boeken in duitsland? ik wil graag in mei

• Ronald

Alleen een stoel enkele reis Dusseldorf -Heraklion dit jaar in mei was 65 euro terugreis hier boeken Heraklion- Nederland 98 euro alle vrijheid in de tussen liggende periode en Transavia bepaald de prijzen niet dat doen de Agenten hier(helaas) in mei zijn er overal op het eiland makkelijk appartementen te vinden bij de plaatselijke bevolking die geen zaken doen met Touroperators en agenten ,maar gewoon zelf hun buisniss runnen , om met wat voor charter dan ook te kunnen vliegen ben je helaas afhankelijk van de Toeristen maffia hier en daar Sunweb / Jiba ,Sudtours, Beachmasters, Tui hebben hier allemaal hun eigen agent en die maken de dienst uit zij bepalen de prijzen die een hotel/ apprtement houder gegarandeerd voor zijn/ haar kamers krijgt , zij verzorgen de transfers Airport-Hotel en zij bezitten de landingsrechten voor Nederlandse luchtvaart maatschappijen

• manos

Kijk nu moet je nog niet gaan zoeken bij germania, air berlin, Ltlur, maar als je wacht, word dat beloond !! Een vriendin van mij kwam op de laatste oktobervluchten om op Kreta te overwinteren, voor maar 20 euro + 15 euro airtax.

Zeker nu de economie wat terug loopt kunnen wij die kunst matig hooggehouden prijzen in NL. onder druk zetten. Lege toestellen vliegen namelijk niet…..

• Ronald

Sorry Manos hoeveel lege vliegtuigen kwamen hier niet aan eind October om vervolgens halfvol weer terug te vliegen een stoel aan boord van zo'n vlucht kost idd bijna niets, maar bedenk wel als je vervolgens terug wilt via Athene een enkeltje bijna 600 Euro kost