er zijn nog steeds te veel mensen in nederland die maar denken dat ze zo maar een restaurant in het buitenland kunnen beginnen en ook nog denken bakken met geld te verdienen. dit jonge stel die ik persoonlijk heb gekend hier op kreta dacht er net zo over.
natuurlijk had de makelaar ze kunnen inlichten over het een en ander, maar als ze hier maar twee weken met vakantie waren geweest en hier en daar hadden gegeten en gepraat met de mensen dan hadden ze er al heel anders over kunnen denken. een makelaar is een makelaar en die hoeft niet te weten of de betreffende kopers wel of geen ervaring hebben.
\dat jonge stel deed in het begin al alsof ze alles wisten en ze hadden de grootste plannen. trouwens het restaurant stond niet jaren leeg. het heeft alleen het jaar daarvoor leeggestaan. daarvoor deed de eigenaar van het pand het nog steeds, wat trouwens ook een nederlander is.
als al die mensen die hier iets willen beginnen zich eerst eens beter orienteren dan zou het allemaal beter gaan.
ik woon hier al 12 jaar en weet heelveel van alle zaken hier, zeker in de buurt van malia en cherchonisos.
heb er veel zien komen hier maar ik heb er ook heel veel zien gaan, en die vertrokken wel allemaal midden in de nacht en zeker niet omdat ze zoveel geld hadden verdiend.
wat dat jonge stel betreft, ik hoop dat het nu beter met ze gaat, maar ik betwijfel het.