hoe is het eigenlijk met...

• Nelleke

Dat jonge stel dat een paar jaar geleden naar Kreta vertrok om een restaurant te beginnen? Was toen op tv te zien. Ik ben de naam van het restaurant en de plaatsnaam kwijt. Zitten zij er nog? Ben wel benieuwd, misschien ga ik er wel even langs als ik over 2 weken daar ben.

• Patrick van Zundert

Dat heet (of heette) Ela Mesa en zat volgens mij in Malia.

Weet niet of ze er nog zitten.

• GvE

Heeft een hele tijd geleden het een en ander over op het PB gestaan

http://kreta.prikpagina.nl/archief/read.php?f=1493&i=39853&t=39799

• Martine Prest

Vorig jaar rond deze tijd was het restaurant gesloten. Het zat inderdaad in Malia.

• K&A

Deze mensen zitten berooid in Nederland, de laatste uitzending ging daarover alweer een hele tijd geleden.

Het is en blijft een triest verhaal dat dit soort mensen iedere keer weer in handen vallen van zogenaamde makelaars die ze lachend een dooie zaak verkopen het geld innen en dan verdwijnen.

Deze zaak Ela Meza stond al jaren leeg in het oude gedeelte van Malia en zoals velen weten die hier wonen en werken is het oude malia qua touristen helemaal dood en komt er in de zomer nauwelijks iemand en in de winter al helemaal niet.

De meeste tavernes zijn dan ook gesloten op een enkele na zoals toto lotto en zijn overbuurman waar ik even de naam van kwijt ben.

Het is er erg leuk wonen en eigenlijk moeten we blij zijn dat de zuipende vechtende kotsende hollanders engelsen enz er niet komen maar om dan dit soort jonge mensen met een droom daar een restaurant te verkopen dat al jaren leegstaat vind ik triest ik ga daar op mijn weblog de komende periode weer op verder.

Wij zijn er bovenop gekomen en weer terug, door hard werken en vechten ook wij hebben dit soort mensen ontmoet ik hoop dat dit jonge stel in Nederland waar ze de schulden hadden dat ook lukt.

Ga er maar niet van uit dat de omroeporganisatie hier nog aandacht aan besteed.

fijn weekend verder vanuit een zeer warm Kreta

Kees

• Maris

Het ligt niet aan de makelaars maar aan die mensen zelf. Het klinkt in Nld zo mooi “ik ga een bedrijfje beginnen op Kreta” maar hier op Kreta hik je tegen zooooveel problemen aan….

Trouwens, ik heb die uitzending gezien maar die mensen konden nog niet eens een ei bakken. Grieks spraken ze ook al niet, en zij sprak ook geen Engels. Wat verwacht je dan. Mensen gaan vaak zo ongelooflijk onvoorbereid op pad…..laatst sprak ik iemand die hier was komen wonen met twee kinderen van rond de 12 en 15 en die vroeg zich af waar nu die Nldse middelbare school was want dat had ie op internet gelezen…..denken die mensen nu echt dat er een Nederlandse middelbare school is hier op dit eiland? Er zijn niet eens buitenlandstalige boeken te vinden in de bibliotheek….die nldse school is alleen maar voor een paar uurtjes per week nldse taal en cultuur.

• Nelleke

Oke, bedankt allemaal. Omdat ik over 2 weken naar Sissi ga leek met het wel leuk om daar eens een kijkje te nemen.

• Nelleke

Je hebt helemaal gelijk. Toen ik het destijds op tv zag heb ik ook alleen maar mijn hoofd geschud en gedacht: hoe kunnen ze zoiets doen, dit wordt nooit iets!! Alleen was ik benieuwd of ze er nog zaten. En als dat inderdaad zo geweest was, was ik er zeker langs gegaan, want dan zou ik me vergist hebben toentertijd.

• K&A

Als je een oprecht zakeman bent en je komt dit soort mensen tegen in het buitenland dan denk ik dat je de info open en eerlijk neer moet leggen bij dit soort mensen.

Deze man liet het voorkomen dat het een goedlopende zaak was, ja je hebt gelijk deze mensen waren echt geen horecamensen maar dat zie je als makelaar ook meteen maar de nederlandse tv is er bij he dan gaan de dollartekens in de ogen komen.

Dus kom absoluut niet aan dat de makelaar geen blaam treft, ik ken zowel in Nederland als op Kreta bedrijven die dit soort transacties absoluut niet op deze manier afhandelen.

Deze makelaar treft zeker blaam, je behoord mensen op een open en eerlijke manier te informeren.

fijne dag verder

• Xander

Vind ik ook Kees, de makelaar treft zeker blaam.

In die zin, dat je een stel onervaren jongelui tegen zichzelf moet beschermen.

Een makelaar ‘verkoopt’ zichzelf als een expert, en profileert zichzelf als een adviseur (in den vreemde) van de klant.

Deze rol heeft de makelaar in dit geval niet of niet voldoende gespeeld vermoed ik.