cadeau voor griekse doop

• Maris

Nou ja zeg….je hoeft toch niet alles leuk te vinden aan die Grieken en Griekenland? Ik ben ook getrouwd in Grl (moest op het laatste moment orthodox worden gemaakt, belachelijk natuurlijk maar ok, familie was al over, had geen andere keus anders mochten we van die papas niet trouwen), mn kind wordt binnenkort ook gedoopt maar ik vind het nix. Kan toch? Heb me verder toch echt wel aangepast hoor maar aan die doop kan ik niet wennen.

• Greek girl

tuurlijk hoef je niet alles leuk te vinden aan DIE Grieken en Griekenland!

ik erger me alleen als ik lees dat mensen woedend om iets worden waar ze de betekenis niet van kennen,maar aangezien je in Griekenland woont neem ik aan dat je precies weet hoe de vork in de steel zit,toch?

dat je je moet laten omdopen om te kunnen trouwen vind ik trouwens ook belachelijk.

je kan iemand niet een geloof afdwingen,vind ik.

• monique

Mijn zoontje huilde ook vreselijk bij zijn doop, ik had erg met hem te doen. Huilen deed ik niet hoor, wel ergerde ik me eraan dat de kinderen helemaal worden ondergedompeld. Ook het aantrekken van z'n mooie nieuwe kleertjes daarna kalmeerde hem niet, integendeel. Zodat hij doodmoe in slaap viel op schoot van een oude tante en van het gezellige doopfeest niets heeft gemerkt. Je hoeft je niet te laten dopen hoor, maar dan kun je alleen in het stadhuis trouwen. Dat hebben wij gedaan. Voor veel mensen ben je dan niet ‘echt’ getrouwd en je krijgt veel commentaar.

• Greek girl

wij zijn ook alleen voor het stadhuis getrouwd en in het begin vond iedereen dat we toch ook voor de kerk moesten trouwen,gelukkig is dat gezeur nu opgehouden!

ik ken trouwens verschillende Nederlandse vrouwen die hier in Griekenland met een Griek zijn getrouwd,voor de kerk,en die zich niet hebben laten dopen maar dat ligt denk ik aan de pastoor.

van het katholieke geloof wordt soms geen probleem gemaakt en kan je gewoon trouwen.