cadeau voor griekse doop

• Martine Prest

Wat is een gebruikelijk cadeau om te geven als gast bij een Grieks Orthodoxe doop van een twee en een half jaar oud jongentje?

• Wilma

Wat je ,,hart,, je ingeeft, dan zal het altijd goed zijn!!!

• Dien

Hallo Martine ik kan alleen spreken van meisjes heb dat 2x meegemaakt en dat was goud en kleding succes er mee het is wel heel bijzonder om het mee te maken groetjes Dien

• sas

Het beste cadeau wat ik zie om me heen is een envelop met geld.

• Maris

Meestal geven ze kleertjes. Verpakt in een leuke (papieren) zak van de winkel. Dus niet gewoon ingepakt zeg maar ;)

Wel denken om je kleren. Meestal zijn de Griekse vrouwen (tenminste hier op Kreta) heel erg opgedirkt. Met jurk, haar en make-up enzo. Met een broek met een colbertje kan je hier als vrouw eigenlijk niet aan komen zetten.

Niet gaan huilen bij de ceremonie he…het is nogal wat om zo'n kindje in zo'n teil gedompeld zien worden…met van die enge brandende kaarsen rondom en zo'n enge papas met baard…..ik hield het de eerste keer niet droog (en echt niet van ontroering…meer van woede/verbazing….).

• Martine Prest

Nou, ik ben al wel wat gewend. Ik ben zelf op Kreta getrouwd. Niet voor de Grieks Orthodoxe kerk. Maar dat was ook wel bijzonder.

Piet van TV Crete (http://www.tvcrete.com/) had eerder een filmpje op zijn site staan van een grieks doop. Ik zie het er niet meer op staan. Maar ik weet dus wel een beetje wat ik kan verwachten.

Iedereen bedankt voor de tips. Ik denk dat ik kleertjes ga kopen. En zelf zullen we ons er ook op kleden.

Groetjes,

Martine

• cees

een envelopje met wat euries zijn ze echt heel erg blij mee hoor. veel plezier op het feest groetjes

• Arthur

Dus Nikos wordt gedoopt, doe iedereen de groeten van mij (Pappous) en Danka We zijn volgend jaar weer in de buurt, dit jaar waren we eerst in Polen daarna op Lesbos, over 2 weken zijn we op Samos en met Kerst en Nieuwjaar 2 weken een verrassing.

Grz Arthur

• Martine Prest

Inderdaad, Nikos wordt gedoopt. Eindelijk moet ik misschien wel zeggen. Eerst zou het in Maart van dit jaar zijn, toen in April, toen in Mei. Maar dan was het seizoen al weer begonnen en dus lastig om dingen te regelen. Dus zou het November worden. En uiteindelijk is het dus nu 26 Oktober.

Ik zal de groeten zeker overbrengen.

Groetjes,

Martine

• Greek girl

Boos????

waar zou je in godsnaam boos om moeten zijn bij een Griekse doop?

alletwee mijn kinderen zijn Grieks orthodox gedoopt,mijn man is Griek en we wonen in Griekenland,ik kon het ook niet drooghouden,maar echt niet omdat ik boos was!

weet je de betekenis wel van een Orthodoxe doopplechtigheid?